Jag har en liten fråga igen, gäller växlingen denna gången
När man stannar vid ett rödljus tex så kanske man inte har växlat ner till 1:an, man kanske har 4:an i och då ska man väll bara kunna trycka ner 3 gånger på växelspaken för att få i första växeln men det fungerar inte på min hoj man måste efter varje nerväxling släppa upp kopplingen lite för att växel ska gå i
är det ett vanligt fel eller är det ett fel överhuvudtaget? vad säger ni som har lite erfarenhet på dessa hojar
Tack på förhand
Martin
1 Planera din körnig bättre,
Eller slira lite med kopplingen o mellan var växel då du står stilla så får du i lätare växlarna (så att du sår grepp medkoplingen sen in med koplingen igen osv )
Ja det före kommer på vissa XT
Samma då du startar så kan det klonka till i motorn lite dvs från neutral till 1 an
men hoppar den till neutral då du kör då e det fel i lådan eller så får du kicka i växslarna (ex) snabb start från röd lyse ( om detta framkommer ofta) eller kolla vxlådan
//Robin
Tja.
Har nu bytat bakdäcket på min XT660X.Då jag höll på med att demontera bakdäcket och drog ut axeln så ramlade en bricka bort som jag inte fick koll på exat var den skulle sitta.
Någon som vet var brickan skall sitta, mellan bromsoket och svingen eller bromsoket och hjullagret???
Brukar ha koll på detta men fått hjärnsläpp nu
13 drev låter väl litet? 15 är väl standard. Men det låter onekligen skoj
Precis!
Ge oss bilder, BILDER, BILDER!
Najs !! Detta inköp tvingar dig till att fota objektet och lägga upp bild i denna tråd för allmän beskådning!
Har bara dessa från när frugan och jag var och hämtade den...
Kommer fler bilder när jag har "stippat" baken, höjt gaffeln, osv... Ja, ni vet de "man måste" göra på en XTX... (har ju övat på 4 st tidigare, så de är väl bara fram med vinkelslipen och eltapen...)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|