Modifieringar XT660 X/R

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Najs !! Detta inköp tvingar dig till att fota objektet och lägga upp bild i denna tråd för allmän beskådning! :)

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Jag har en liten fråga igen, gäller växlingen denna gången

När man stannar vid ett rödljus tex så kanske man inte har växlat ner till 1:an, man kanske har 4:an i och då ska man väll bara kunna trycka ner 3 gånger på växelspaken för att få i första växeln men det fungerar inte på min hoj man måste efter varje nerväxling släppa upp kopplingen lite för att växel ska gå i

är det ett vanligt fel eller är det ett fel överhuvudtaget? vad säger ni som har lite erfarenhet på dessa hojar

Tack på förhand
Martin

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Jag har en liten fråga igen, gäller växlingen denna gången

När man stannar vid ett rödljus tex så kanske man inte har växlat ner till 1:an, man kanske har 4:an i och då ska man väll bara kunna trycka ner 3 gånger på växelspaken för att få i första växeln men det fungerar inte på min hoj man måste efter varje nerväxling släppa upp kopplingen lite för att växel ska gå i

är det ett vanligt fel eller är det ett fel överhuvudtaget? vad säger ni som har lite erfarenhet på dessa hojar

Tack på förhand
Martin

1 Planera din körnig bättre,
Eller slira lite med kopplingen o mellan var växel då du står stilla så får du i lätare växlarna (så att du sår grepp medkoplingen sen in med koplingen igen osv )

Ja det före kommer på vissa XT

Samma då du startar så kan det klonka till i motorn lite dvs från neutral till 1 an

men hoppar den till neutral då du kör då e det fel i lådan eller så får du kicka i växslarna (ex) snabb start från röd lyse ( om detta framkommer ofta) eller kolla vxlådan

//Robin

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Yamaha XT660X -11
Bytat bakdäck

Tja.
Har nu bytat bakdäcket på min XT660X.Då jag höll på med att demontera bakdäcket och drog ut axeln så ramlade en bricka bort som jag inte fick koll på exat var den skulle sitta.
Någon som vet var brickan skall sitta, mellan bromsoket och svingen eller bromsoket och hjullagret???
Brukar ha koll på detta men fått hjärnsläpp nu :)

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Kolla om inte det står nåt om det i instruktionsboken, det kan det göra.
Tyvärr har jag inte möjlighet att ge dig ett korrekt svar just nu.

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
1 Planera din körnig bättre,
Eller slira lite med kopplingen o mellan var växel då du står stilla så får du i lätare växlarna (så att du sår grepp medkoplingen sen in med koplingen igen osv )

Ja det före kommer på vissa XT

Samma då du startar så kan det klonka till i motorn lite dvs från neutral till 1 an

men hoppar den till neutral då du kör då e det fel i lådan eller så får du kicka i växslarna (ex) snabb start från röd lyse ( om detta framkommer ofta) eller kolla vxlådan

//Robin

tack för svaret

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
Tja.
Har nu bytat bakdäcket på min XT660X.Då jag höll på med att demontera bakdäcket och drog ut axeln så ramlade en bricka bort som jag inte fick koll på exat var den skulle sitta.
Någon som vet var brickan skall sitta, mellan bromsoket och svingen eller bromsoket och hjullagret???
Brukar ha koll på detta men fått hjärnsläpp nu :)

Kolla in denna länk XT660 Microfiches Den är iofs på spanska, men den jag hittade först. Där har du spränskisser på hela hojen :tummenupp

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Yamaha XT660X -11
Den länken kunde jag tyvärr inte öppna........
Nej har kollat i instruktionsboken och där står det inget och inga skisser heller.
Tänkte om det var någon här som ville kolla på sin egna hoj :)

Halle83

www.sveamoto.com
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
XT660X
På min XTX -08 så sitter den enda brickan på höger sida mellan den fyrkantiga "distansbrickan" och muttern. Hoppas du förstod min underbara förklaring.. :tummenupp

//Halle

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
13-drev

Igår kväll åkte mitt nya 13-drev på som just anlänt från Off the road.
Idag blev det således hoj till jobbet och ett brett grin infann sig när jag gasade upp henne på slangen på tvåan utan fuskmetoder. :banana

Förmodligen är den helt oduglig på motorväg nu men det struntar jag i. Småvägar är ju ändå det trevligaste.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Jag har fortfarande ett 14 liggandes å skräpar i garaget.... fortfarande ingen som e sugen?

matsa16

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
GG 2Smoke+1100 ratbike
Vill köpa tillbehör till en XT660R -04 .

Bla

Hasplåt.
Pakethållare.
Hållare sidoväskor.
Progressiva fjädrar.
KN - luftfilter.
Avgas.
Powercommander.
Högre ruta.

Även andra tillhehör kan vara av intresse .

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Precis!
Ge oss bilder, BILDER, BILDER! :banana

Najs !! Detta inköp tvingar dig till att fota objektet och lägga upp bild i denna tråd för allmän beskådning! :)

Har bara dessa från när frugan och jag var och hämtade den...
Kommer fler bilder när jag har "stippat" baken, höjt gaffeln, osv... Ja, ni vet de "man måste" göra på en XTX... :D (har ju övat på 4 st tidigare, så de är väl bara fram med vinkelslipen och eltapen...)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    194.8 KB · Visningar: 202
  • 2.jpg
    2.jpg
    170.8 KB · Visningar: 309
  • 3.jpg
    3.jpg
    158.3 KB · Visningar: 267
  • 4.jpg
    4.jpg
    157.4 KB · Visningar: 198
  • 5.jpg
    5.jpg
    86.4 KB · Visningar: 192

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Har bara dessa från när frugan och jag var och hämtade den...
Kommer fler bilder när jag har "stippat" baken, höjt gaffeln, osv... Ja, ni vet de "man måste" göra på en XTX... :D (har ju övat på 4 st tidigare, så de är väl bara fram med vinkelslipen och eltapen...)

nice den nya modelen på gpr .

Fixa det lilla filtret nu me :)

vem ska köra denna nu då ?

//Robin

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha