Blir det moddning av bakstjärten nu också eller?
Pulverlackering..hur går det till ? Är det dyrt ?
Köp grejerna från biltema, typ en femhundring för alla delar, kanon!
Jag kan fota och hjälpa till lite med hur mitt bygge ser ut och är kopplat om du bestämmer dig för det, finns också bilder och instruktioner från andra längre bak i tråden.
Ska kolla upp detta med pulverlackering också, helsvart är ju störtsnyggt!
edit: var köper jag/beställer lättast ett oljefilter till min xtr?
edit: var köper jag/beställer lättast ett oljefilter till min xtr?
Har just bytt från en Z750 till en Xt660r och måste säga att detta var riktigt kul! Var går det att beställa en hasplåt online?
Yamaha original är inte speciellt dyrt, annars ebay.
www.off-the-road.de har det mesta till XT660R/X.
Köp grejerna från biltema, typ en femhundring för alla delar, kanon!
Jag kan fota och hjälpa till lite med hur mitt bygge ser ut och är kopplat om du bestämmer dig för det, finns också bilder och instruktioner från andra längre bak i tråden.
Ska kolla upp detta med pulverlackering också, helsvart är ju störtsnyggt!
edit: var köper jag/beställer lättast ett oljefilter till min xtr?
kedo.de tar 5 euro för ett oljefilter? Är dom så billiga även på Yamaha i Sverige?
Aldrig bytt filter på mc förut så jag har väl trott att det är dyrt som allt annat, hade räknat med en 400 pix åtminstone.
Tjena, Jag tycker min XT 660R (årsmodell 2009) rycker väldigt mycket i lågfart. Jag har monterat Leovince ljuddämpare, sportfilter och ryck snorkeln. och ställt upp CO.
Jag har läst att en del fått utbytt ECU på garanti för detta fel men det ska väll bara vara äldre modeller? Var sitter ECU´n så man kan kolla modellnummer på den?
// Jonas
Var den ryckig även före du monterade prylarna? Tycker dom är lite känsliga överlag. Har samma setup som du men inget slipon men tyckte den vart lite bättre när man höjde co:n 20 steg. Tyckte även den gick bättre med Iridiumstiftet jmf original.
ECU:n var bara på 04an och tidiga 05 så du behöver inte vara orolig för det.
Vet faktiskt inte riktigt hojjen hade gått 3mil när jag slängde på sliponet och började fippla med CO =)
Jag var ute en sväng nu och testade lite co.
Min var inställd på 14 standard bästa effekt vid bottendraget tycker jag att jag när den står på 23-24 men den blir även ganska ryckig i lågfart/kökörning. sänker jag ner CO till 14 så är den betydligt jämnare i gången.
ökar jag mer än 15 steg så känns det markant att den tjöver sig ordentligt.
Det får bli till att ändra CO beroende på hur jag vill köra.
Ett irdiumstift ska införskaffas. kanske inte för att jag tror att det gör så stor skildnad men det är kul att byta till tuffare prylar =)
// Jonas
Vet faktiskt inte riktigt hojjen hade gått 3mil när jag slängde på sliponet och började fippla med CO =)
Jag var ute en sväng nu och testade lite co.
Min var inställd på 14 standard bästa effekt vid bottendraget tycker jag att jag när den står på 23-24 men den blir även ganska ryckig i lågfart/kökörning. sänker jag ner CO till 14 så är den betydligt jämnare i gången.
ökar jag mer än 15 steg så känns det markant att den tjöver sig ordentligt.
Det får bli till att ändra CO beroende på hur jag vill köra.
Ett irdiumstift ska införskaffas. kanske inte för att jag tror att det gör så stor skildnad men det är kul att byta till tuffare prylar =)
// Jonas
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |