Modifieringar XT660 X/R

Gredde

Körkort igen!
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Xt 660R
KOm precis hem från garaget med ett stort leende. Nu har jag konverterat min xt 660 r med motardfälgar. Blev lite annorlunda att köra. Som en ny hoj. Nån annan som gjort den konverteringen här?
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Ett tipps till er utan PC3 till era hojar köp en! Den går så fruktansvärt fint nu nästan så man blir tårögd :) En redig mappning och bänkning kommer snart hoppas jag då lägger jag upp bänkpapper.
 

JoeMax

Guest
KOm precis hem från garaget med ett stort leende. Nu har jag konverterat min xt 660 r med motardfälgar. Blev lite annorlunda att köra. Som en ny hoj. Nån annan som gjort den konverteringen här?

låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?

Ett tipps till er utan PC3 till era hojar köp en! Den går så fruktansvärt fint nu nästan så man blir tårögd :) En redig mappning och bänkning kommer snart hoppas jag då lägger jag upp bänkpapper.

letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?



letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?




Jag köpte från ett företag på ebay, dock tycker jag inte 3000 är så farligt för en sådan bra sak hojen går så mycket skönare utan den så blev man ju rätt less på allt hackande runt 40-60 och den bar sig åt som en ilsk tjur på låga varv när man drog fullrulle.
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?



letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?

Bikeshop.se har ett bra erbjudande på PCIII:an 2495:- tror jag att dom tar nu.

Är det någon som vet någon som kan mappa en hoj i stockholms området?
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
I helgen drevade jag ner hojen ett snäpp genom att byta till ett 46 bakdrev. (original = 45)

Jag kan rapportera att det är en klart märkbar skillnad, dock ingen dramatisk sådan. Drevningen ger inte roll-on wheelies på 2:an, men hojen är nu betydligt körbarare på 50 och 70-vägar. 4:an funkar nu fint på 50 och 5:an drar nu rent och fint t.o.m lite under 70 km/h.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
I helgen drevade jag ner hojen ett snäpp genom att byta till ett 46 bakdrev. (original = 45)

Jag kan rapportera att det är en klart märkbar skillnad, dock ingen dramatisk sådan. Drevningen ger inte roll-on wheelies på 2:an, men hojen är nu betydligt körbarare på 50 och 70-vägar. 4:an funkar nu fint på 50 och 5:an drar nu rent och fint t.o.m lite under 70 km/h.

Tycker du ska testa byta ditt framdrev o raportera hur det blir så jag vet om jag ska köpa eller inte =)
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Bra det :) jag börjar bli sugen på att beställa ett kanske blir nu till löning. Vill kunna power wheela på 2an nu känns de svårt utan koppling.

Mmm det blir nog trevligt på 2:an, men jag tror att det blir för mycket varv i typ 100-130, där iaf ligger och kör en del ibland.
 
Gick med
8 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha XT660 sm
känner mig lite dum men vilken power commander .. har kollat på www.off-the-road.de.. Dom har 2 olika Dynojet Power Commander Yamaha XT 660 med olika pris ..:S vilken ska man ha? funderar också på att byta framdrev till 14 för att få den lite mer wheelie vänlig..såg att dom även hade 13 men då lär man inte kunna köra över hundra utan att den ska låta som faen..
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
känner mig lite dum men vilken power commander .. har kollat på www.off-the-road.de.. Dom har 2 olika Dynojet Power Commander Yamaha XT 660 med olika pris ..:S vilken ska man ha? funderar också på att byta framdrev till 14 för att få den lite mer wheelie vänlig..såg att dom även hade 13 men då lär man inte kunna köra över hundra utan att den ska låta som faen..



Power commander III till 2004-2008, 2009-2010 pcV tror jag det är.
 

Peppe XT660X

Peppe
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Värmdö
Hoj
XT660X 05 PC5 + Auto tune
PC3 eller 5

Jag har monterat PC5 på min 05:a som jag köpte från "Off the road" , det var svårt att få något svar från någon återförsäljare vad som skiljer årsmodellerna åt. Men jag kom fram till att den skulle passa & bevisligen så funkar PC5 på en 05:a & antagligen på alla upp till nu & som jag skrivit tidigare så har jag monterat Autotune också som jag köpte från en firma i England "powertechperformance"

Full rulle:yoparty
Micke
 
Last edited:

ElTempoGigante

ElTempoGigante
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Hässelby
Hoj
Yamaha XT660R -04
Elfel XT 660R

Hej, fick ett märkligt knas på elen på min XT660R -04, högerblinkersen fungerade lite skumt, lite "glappigt". Stängde av och prövade igen, och då fungerade allt igen. Men efter kanske en timme så funkade inget elektriskt från knapparna på styrets vänstra del, dvs inga blinkers, inte tutan, inte hel/halvljuset. Displayen funkar utmärkt och startmotor drar igång hojen så fint, tom bromsljus samt parkeringsljus fungerar, kan inte se att någon säkring har gått, är det någon som har några tips?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej, fick ett märkligt knas på elen på min XT660R -04, högerblinkersen fungerade lite skumt, lite "glappigt". Stängde av och prövade igen, och då fungerade allt igen. Men efter kanske en timme så funkade inget elektriskt från knapparna på styrets vänstra del, dvs inga blinkers, inte tutan, inte hel/halvljuset. Displayen funkar utmärkt och startmotor drar igång hojen så fint, tom bromsljus samt parkeringsljus fungerar, kan inte se att någon säkring har gått, är det någon som har några tips?

Kolla att det inte är ngt jordfel till hela det klustret.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Någon som har depåstöd både bak och fram till sin xtx? Och isåfall skulle kunna ta bild med mått på dom, tänkte sätta far som är industriarbetare till att svettsa ihop inför vinterförvaringen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top