Modifieringar XT660 X/R

JoeMax

Guest
Någon som vet om mycket behöver moddas för att få på biltemas barkbusters?

ja de passar inte rakt av, man kan fixa dit dom med andra skruvar, fast jag passade på å byta till biltemas styre och styrhöjjare dom passar iaf på det styret :)
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Sitter på akuten nu men får åka hem imorn hoppas jag få har jävla smärta i ryggen och lite frakturer i revbenen så det gick bra måste jag säga för att vara en sådan smäll.

Fy fasen va trist :(

Men krya på dig snabbt så du kan ge dig ut på vägen igen så snart som möjligt. Det finns fler xt där ute :tummenupp
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Trist imp4ct! Men fint att du klarade dig bra ändå!

Liten praktisk fråga i detta sammanhang..var du helförsäkrad? Var det, så att säga, "ditt fel", det som hände? Kommer du få full ersättning för hojen? Ska den skrotas eller lagas?
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Trist imp4ct! Men fint att du klarade dig bra ändå!

Liten praktisk fråga i detta sammanhang..var du helförsäkrad? Var det, så att säga, "ditt fel", det som hände? Kommer du få full ersättning för hojen? Ska den skrotas eller lagas?

Jag har bata halvförsäkring, vet inte vems fel det var kommer inte ihåg nått mer än att jag var på väg hem från en polare sen vaknade jag på akuten dagen efter :(, jag TROR att dom gjort en vänstersväng i sista sekund och inte kollat döda vinklen och så körde jag om och körde in i bilen.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
imp4ct: skit i vems fel det var, du överlevde och du gjorde inte någon annan illa, trasiga bilar och motorcyklar går alltid att ersätta, byta, fixa och laga.

Om det kostar några kronor så får du ta det som läropengar, inget att göra någon stor affär av.

Krya på dig och hoppas du inte har ont allt för länge.

/TLS (som precis börjat gå ordentligt igen efter ett "tillbud" i midsommras)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
imp4ct: skit i vems fel det var, du överlevde och du gjorde inte någon annan illa, trasiga bilar och motorcyklar går alltid att ersätta, byta, fixa och laga.

Om det kostar några kronor så får du ta det som läropengar, inget att göra någon stor affär av.

Krya på dig och hoppas du inte har ont allt för länge.

/TLS (som precis börjat gå ordentligt igen efter ett "tillbud" i midsommras)



Ja jag håller med dig så länge ingen skadas får man vara nöjd hojar finns det miljontals av så det går alltid att köpa nya.

Ska se ifall jag får ta bort BSM dämpare DNA steg 2 filter och power commander från hojen om den skrotas vilket jag tror den gör, någon som vill köpa sakerna till en billig peng isåfall ?
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Trodde ju att jag vid tillfälle skulle hinna testa din när den varit i bänk osv, men nu gick det som det gick... och det känns nästan lite dumt att ta upp ämnet men förstår att du gärna vill sälja prylarna, så om du tror prylarna passar min så får vi höras i ämnet!
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Trodde ju att jag vid tillfälle skulle hinna testa din när den varit i bänk osv, men nu gick det som det gick... och det känns nästan lite dumt att ta upp ämnet men förstår att du gärna vill sälja prylarna, så om du tror prylarna passar min så får vi höras i ämnet!



Jag kan höra av mig när jag vet om jag får plocka bort dom innan det blir skrot av den.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Men om den är halvförsäkrad och om de skulle anse att du var vållande så får du väl hela, och sen får du sälja den i delar...
Eller?
De löser ju knappast in den isf, då hade väl helförsäkring krävts?
...men vi hörs!
(min är som sagt en -04:a)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Men om den är halvförsäkrad och om de skulle anse att du var vållande så får du väl hela, och sen får du sälja den i delar...
Eller?
De löser ju knappast in den isf, då hade väl helförsäkring krävts?
...men vi hörs!
(min är som sagt en -04:a)

Fast jag tror dom räknar den andra som vållande och då betalar dom ut värdet på min hoj men får se hur det blir tar ju evigheter med försäkringsärenden
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Vi får hoppas det...
Hade han påbörjat sväng så är det ju hans fel, han har ju i det läget väjningsplikt.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Vi får hoppas det...
Hade han påbörjat sväng så är det ju hans fel, han har ju i det läget väjningsplikt.


Jag tror att personen i bilen blinkade till en gång och svängde direkt utan att kolla någonstanns, jag är alltid så jävla försiktig när jag kör om bilar och kollar om dom blinkar o sånt så det här är lite konstigt för mig.
 

JoeMax

Guest
imp4ct; shit man! tur att du klarade dig så bra som du gjorde! rest up till 2011 (-:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top