joelwideqvist
Äntligen vifferägare igen
Tjena alla xt nissar (och nissor)
Går i tankarna att köpa en 660x till våren men har inte bestämt mig än.
Jag vill ha en hoj att busköra lite med. lära mig bakhjulsåka mm.
Kort och gott få ner farten lite från sporthoj men ändå ha kul!
Det står väl egentligen mellan KTM 640 sm och xt:n.
Någon som haft med passagerare bak på xtn?
Isåfall hur funkade det?
Vill kunna ta med mig damen några vändor om året.
Det enda negativa jag hört om xtn är effekten.
Är det lätt att göra något åt? dyrt/svårt?
Några spec grejer att kolla efter när man ska köpa?
Har ringt folksam o fått pris på 835:- månaden påställd och 176:- mån avställd. detta var på en 04:a men kanske inte skiljer sig så mycket på några år(?)
Hjälp mig bestämma mig = )
MVH Niklas
Mest bus --> KTM
Mest transport/pendling/skjuts (och bus ;-) ) --> XT
Självklart generaliserat och jag har inte ägt en KTM, men när jag provkört så är det helt klart en annan komfort på XT:n . Som de andra säger så är det ju stor skillnad i vikt/effektförhållandet mellan hojarna. Jag tycker ändå att jag är helt nöjd med bottendraget i min XT08. Det är så stor skillnad jämfört med att köra sporthoj så att bara förändringen gör att det är fantastiskt kul!
Lägg därtill 1000 mils serviceintervall och bra andrahandsvärde.