Modifieringar XT660 X/R

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Det e godset i tändnings låset som e slut.Vanligt problem bland budhojjar ...Har lyckats lura immobilsern med att fräsa en ny nyckel som e längre i botten av låset,men orginal nyckeln måste fortfarande sitta på samma nyckelknippe för att immon ska känna av chippet i nyckeln..Har också fått tips om att köpa låskolv med tillhörande nyckel från skroten..
Då får man ta bort yama märket på nyckeln bakom sitter det en nit som håller i metall delen av nyckeln..Borra upp niten och byt ut metall delen mot den från skroten.Immon sitter i plastdelen av nyckeln.Och byt ut kolven..
Kollade med Spinnin Wheels dom hade tanklås tändningslås och sadellås för 950kr,vet inte hur dom tänkte eftersom ecu och nyckel hör i hop..Men ring o kolla om de är kvar köp låsen och bjud en 100 för ecun dan efter ;)

Tackar och bockar för tipset :tummenupp

Blackbox

Snigel
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
08 660r
Har nog fastnat för den här sidan :)
http://www.teamrocketfactory.com/

Om man kollar på vev tappen (pin crank 1) så har den samma artikelnr (1S3-11681-00-00) som raptorn så teoretiskt
så kanske man kan byta till längre vevstake,Den är numrerad som nr 4 i båda sprängskisserna.

Sprängskiss xt
http://www.yamahamotorcyclespares.co.uk/SPARES/epc2.asp?modelID=11348&PageID=3&uid=0
Raptor 700
http://www.cheapcycleparts.com/model_years/4951-yamaha-2007-raptor-700-yfm70rw/assemblies/147962

Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Många återförsäljare erbjuder ju tom att byta delar direkt när du köper en ny hoj. Tror att det är okej så länge du gör det på ett vettigt sätt. Bäst att kolla med just din affär dock.

manneman

Guest
Gör du det på ett certifierat Yamahacenter så behåller du garantin! Ring 042-15 55 55 och fråga efter Glenn Andersson på verkstaden & hälsa att Manne bad dig ringa.
Glenn är den som vet absolut mest om ämnet i detta avlånga land.

manneman

Guest
Var det förresten någon som tyckte att XTn vart svårstartad runt nollan?
Min hade stått sedan i lördags kväll förra veckan fram tills idag fredag då jag bestämde mig för att dra en repa och shoppa på bl a BT, döm om min förvåning när min polare Marcus dök upp på hoj med!
Han skulle shoppa styrmuffar. :)

Det var trots allt 9 minusgrader som synes! Döm själva!

DSC_0215.JPG

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
det blir en kTm smc 690r har blitt övertalad av 3 st polare.
och så fick jag så bra pris på en 2012 så det blir inget
snack vad jag ska ha.
äntligen kan man säga att man bestämt sig.
tack för alla svar på mina frågor....!

Halligalli

Aldrig försent att ge upp
Gick med
6 Dec 2006
Hoj
KTM Duke 690
Nån här som kör med 2-1 rör på sin XT? Hittade ett billigt på ebay så kunde inte stå emot.

Bifogat

• bild3.jpg
    bild3.jpg
    238.5 KB · Visningar: 137

Halligalli

Gick med
6 Dec 2006
Hoj
KTM Duke 690

manneman

Guest
Allt under eller runt 5 papp var en bra affär mer så blev du lurad...

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hej.
Jag läste att du har bytat fälgar från en xt 660 r till en x och att fälgarna var samma, bara att byta. Jag har en xtr -04 so jag vill sätta motard fälgar på. Kan jag bara köpa x fälgar och bara sätta på dem på min xtr??
"jag är Ny på offroad hoj"
-Pierre

manneman

Guest
Hej.
Jag läste att du har bytat fälgar från en xt 660 r till en x och att fälgarna var samma, bara att byta. Jag har en xtr -04 so jag vill sätta motard fälgar på. Kan jag bara köpa x fälgar och bara sätta på dem på min xtr??
-Pierre

Ta en bild på en XTR och en från en XTX av samma årsmodell och jämför gafflarna så kan du döma själv om det går eller inte.

Halligalli

Gick med
6 Dec 2006
Hoj
KTM Duke 690
Hej.
-Pierre

Den här trådan gömmer alla svar om XT660, bara att söka så hittar du. :) Kort sagt, det går men X har bredare gafflar än R så det blir tajt med motardfälgar på plus att man behöver andra distanser.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ar-XT660-X-R&p=4879293&viewfull=1#post4879293

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag vet att det här är en annonstråd men ingen läser köpesannonser.
Vill ha en XT660R, årsmodell oviktigt, färg oviktigt, repor och liknande oviktigt, jag ska bygga en grusräcer.
Pris efter skick och tillbehör, om tillbehören är vad jag vill ha.

Svara via PM så vi håller tråden ren.

Last edited:

manneman

Guest
Jag tror du har lättare att hitta en XT 600R om du frågar på SOE

Här snackar vi bara XT 660 och det är inte ens samma hoj!:7peta

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag