Modifieringar XT660 X/R

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Tack för snabbt svar! Har försökt tvinga fram problemet igen men den har gått som den ska.

Andra symptom du kan uppleva är aningen ryckig och ojämn gång på låga varv, samt avgassmällar.
Sök på xt660r + "surging" och "stall" så hittar du allt om ämnet.
Den billiga, samt påstått bästa, lösningen är Kevs Fuel Mod. Den fejkar signal från O2-sesorn för att att ge en bättre blandning. I kombination med annat luftfilter påstås dem tom ge bättre resultat än Power Commander.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ni.som har bytt packarboxar?

Klarar man sig utan den långa stången för att lossa innanmätet?
Jag tänkte slippa gå in på Yamahacenter.

Många lyckas med mutterpicka utan att hålla emot inne i gaffeln men det funkade inte för mig utan jag tog loss gaffelbenen, tömde dom på olja och fick vackert be en Yamaha-meck att lossa dom åt mig, sen var det plätt-lätt, kostade en symbolisk summa.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Om någon har, eller vet någon som har, en XT660X 2008 eller nyare i bra skick till salu i närheten av Stockholm så hojta till.

Alla lämpliga objekt jag hittar säljer innan jag ens hinner ringa. :3freak

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Idag monterade jag nya fotpinnar :)
Tyvärr passade de inte 100% bolton, fick kapa den "utstickande" delen 5-7mm..
Och originalfjäder passade inte..
Klarar jag mig utan fjädrar eller är det att föredra så den fjädrar tillbaka?
länk:
http://www.ebay.com/itm/251237912023

Edit: såg senare att det låg nya fjädrar med i kartongen, tvivlar dock att de får plats.. Kommer prova utan till en början :)

IMG_20130515_160141.jpg

IMG_20130515_160126.jpg

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag körde med dessa på min XT & det var inga problem med att sätta fast med fjädern. Japp skulle köra med fjädern för kör du ev grus & lite gupp så kan den av misstag studsa upp & du kasnke har foten i luften & sen när du sätter tillbaka foten så finns där ingen fotpinne nerfälld! Ska prova en ny map ifrån KEV på XT660.com då jag tycker min rycker & har sig men vid varv så flyter den på bra. Är riktigt nöjd med broms/kopplingsgreppet ifrån Ebay http://www.ebay.co.uk/itm/YAHAMA-XT...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item2a274979da

Ang gaffeln så har jag inte hunnit prova grus då jag vart tvungen att skaffa ny kedja för grusdäcken & 18" blev lite större än jag väntat mig så det tog i svingen i framkant så när kedjan kommer så kan jag flytta den bakåt, skall även byta tillbaka till 15 drevet då jag inte tycker 14 är för jobbig att köra med.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Har Kev en ny map? Eller det är den vanliga fuel modden du syftar på?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har Kev en ny map? Eller det är den vanliga fuel modden du syftar på?

Nopp han fick min map så han kunde titta lite på den om det gick att optimera med den utr jag hade på min XT660R -07 with PC5, O2 optimizer, KN filter, OTR 2-1 system with Db plug, blocked AIS.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Min GPS-setup.
En simpel TomTom Start för överblick. Samt en Google Nexus 4, i en Arkon SM032, för spårnavigering. Ström bara framdragen för ena ännu, så TomTomen får gå på batteri (som håller riktigt länge har jag märkt).

Arkon SM032 är en helt ok universalhållare som passar de flesta smartphones, om man inte har svennebanan-modell med modellspecifik hållare. Montering nedanför fågelpinnen på XTn inga problem.

Android-applikationen "Dual sport maps" är verkligen att rekommendera. Spårnavigering är så mycket roligare än att bara irra runt.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1368821027600.jpg
    uploadfromtaptalk1368821027600.jpg
    81.1 KB · Visningar: 128
  • uploadfromtaptalk1368821039918.jpg
    uploadfromtaptalk1368821039918.jpg
    81.3 KB · Visningar: 966
  • uploadfromtaptalk1368821065104.jpg
    uploadfromtaptalk1368821065104.jpg
    81.2 KB · Visningar: 135
Last edited:

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Svingstödet använder jag flitigt vid smörjning av kedjan och använde det till däckbyte innan jag fick tag i en lyft.
Kolla bara så att båda ändarna går att snurra lätt i gängan, den första jag köpte kärvade.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Någon som vill göra om sin R till Motard?

Jag kör mer och mer offroad och undrar om någon R ägare vill byta framgaffel komplett med hjul och broms rakt av mot min X front?

Jag har även hundben som kan följa med så att nivån blir den rätta bak.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nästan klar!

Värt att tänka på ni som ev tänker skaffa 18" i bak, välj gärna ett däck med mindre profil än 90 så slipper det ta i svingen i framkant. Löste det med ny kedja då den gamla har suttit där sen ny i 910mil men kände att det var säkrare med nytt.

Mer bilder & spec finns här!!
http://www.xt660.com/showthread.php?t=20780

alrokm.jpg

Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ruskigt tuff maskin Gnutten, men... Varför är den så ren?

Är bakhjulet ett omekrat original med 18" fälgbana eller har du fått dit ett hjul från någon annan maskin?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack, ja du har inte haft tid över då ja har grabben varannan vecka hoppas på lite tid i helgen. Japp högg ett orig bakhjul när det nu fanns ett beg. Tog navet & ett 18" fälgbana ifrån off the road samt bad wheelie dealer ekra. MITAS däcket är 120 tur är väl det kanske fungerar 130. Nu är klackarna på detta däck väldigt höga så när det har slitits ner lite så blir det nog bra. Nu önskar man ju en annan stötdämpare bak :/

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...