Haveri på treans växel idag Verkar inte vara så ovanligt, måsta man dela på motorn för att byta? Annars letar jag nog efter en annan motor !
Ja du måste dela motorn.
Haveri på treans växel idag Verkar inte vara så ovanligt, måsta man dela på motorn för att byta? Annars letar jag nog efter en annan motor !
För en polares räkning - ingen som sitter på en XT660R och går i säljtankar...?
Rätt tomt på den modellen i skrivande stund på blocket
De dyker nog upp framåt mars/april, det var så förra våren när jag köpte min. Dök upp väldigt många på kort tid då.
Kan swisha portoHar hela XT660-verkstadshandboken utskriven i 2 pärmar. Finn s Årsta i Stockholm för upphämtning om någon vill ha. Annars soporna i morgon kväll.
Att ändra co värdet har bara effekt under 5% gaspådrag om jag inte minns fel, så det är i princip bara tomgången som påverkas.Har satt på MIVV burkar på min, låter lite mer men framför allt går bättre. Tror jag klarar db’n vid besiktningen. Har dock en fråga, upplever lite mer avgasknallar nu, vad kan det bero på? Ska jag ställa om CO’n? Fetare blandning? eller får man leva med det?....
Tack för tipset, boosterplugg ska jag allvarligt fundera på. Och är det en enkel installation så är det ju bra.Att ändra co värdet har bara effekt under 5% gaspådrag om jag inte minns fel, så det är i princip bara tomgången som påverkas.
Jag har en sånhär på min som ska justera insprutningen så att hojen går bättre och minska avgasknallar. https://www.boosterplug.com/shop/boosterplug-yamaha-xt660r-467p.html
Jag beställde från ebay, och den skickades från Danmark och var framme ett par dagar senare. väldigt enkel att installera.
Det finns andra mer eller mindre hemmasnickrade moddar som gör i princip samma sak som boosterplug, men där man manuellt vrider på en liten ratt för att justera bränsleblandningen istället för att låta en temperetursensor sköta jobbet. Andra här på forumet förespråkar den manuella varianten som säkert går att få tag på billigare än booster plug.
Sen finns det något som heter AIS som man kan koppla bort, och det finns ett kit för det, men om man verkligen behöver detta för att koppla bort AIS vet jag inte. https://www.ebay.co.uk/itm/AIS-SMOG...ha-XT660-R-X-Z-Tenere-MT-03-660-/263687270075
Kan uppdatera och meddela att hojen gick igenom besiktningen med Dominator 2-1 systemet och den tystaste DB-killern i. Dock sa besiktningsmannen att ljudnivån var tveksam och att om han mätte skulle den förmodligen inte gå igenom. Tur för mig att han inte verkade sugen på att mäta några ljudnivåer idag. ?Är det någon som har testat att besiktiga hojen med Dominator 2-1 system på? Hur gick det isåfall? Det är ju ingen katalysator i det, och eventuellt lite för högljudd trots att jag har tystaste db-killern i.
Jag är inte ett dugg sugen på att montera på original-piporna bara för att behöva byta tillbaks direkt efter besiktningen igen. :/
Besiktningen är oftast det minsta problemet. Det är farbror blå som kan "fixa" registreringsbesiktning för din helfordonsgodkända hoj.Tur för mig att han inte verkade sugen på att mäta några ljudnivåer idag. ?
Så är det ju förstås, men det är inget jag är speciellt orolig för. Jag kör alltid med tystaste db-killern, så även om den låter mer än original så låter det inte överdrivet högt. Varenda gång jag går utanför dörren hör jag hojjar som låter mer. Jag tror åtminstone inte polisen skulle stoppa mig pga av ljudnivån. Det skulle vara om man blev stoppad för något annat. Blev dock lite nervös förra sommarn då jag i slutet av en kvällstur gasade på lite ut ur södra länken bara för att höra det härliga ljudet i tunneln. I slutet av tunneln ser jag plötsligt att det står 2 poliser mitt på vägen precis där tunneln slutar. Det stod en vespa lutad mot tunnelväggen som dom stod och kollade på. Jag hann tänka att där blir det flygande besiktning, böter och allt möjligt, men dom bara klev åt sidan och lät mig åka förbi.Besiktningen är oftast det minsta problemet. Det är farbror blå som kan "fixa" registreringsbesiktning för din helfordonsgodkända hoj.
Bra referens för oss som vill bullra lite:
Ljud eller buller? - Sveriges MotorCyklister
Välljud eller buller? Det finns många åsikter om hur en motorcykel låter. Här kommer kalla fakta om regelverket om motorcyklar och ljudemissioner.www.svmc.se
Bra att hojen gick igenom, har en fråga ang boostplug, var ungefär på hojen fäste du sensorn?Kan uppdatera och meddela att hojen gick igenom besiktningen med Dominator 2-1 systemet och den tystaste DB-killern i. Dock sa besiktningsmannen att ljudnivån var tveksam och att om han mätte skulle den förmodligen inte gå igenom. Tur för mig att han inte verkade sugen på att mäta några ljudnivåer idag. ?
Då jag har 2-1 avgassystem så fäste jag temperatursensorn med ett buntband i skruvhålet där vänster ljuddämpare annars sitter fast. Annars har jag för mig att det var rekommenderat att sätta den nånstans framför tanken. Bara den inte hamnar för nära cylindern så att värmen från den påverkar för mycket.Bra att hojen gick igenom, har en fråga ang boostplug, var ungefär på hojen fäste du sensorn?
Okej, tack för tipset, kollar och fixar.Då jag har 2-1 avgassystem så fäste jag temperatursensorn med ett buntband i skruvhålet där vänster ljuddämpare annars sitter fast. Annars har jag för mig att det var rekommenderat att sätta den nånstans framför tanken. Bara den inte hamnar för nära cylindern så att värmen från den påverkar för mycket.
Välkommen till SportHoj!Hej, ny medlem.
Söker motorbågar till en 2008 XT660R, om det är någon som kan avvara dem?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |