Modifieringar XT660 X/R

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
xt 660r 2010 såld ... nu xt350 1986
hej ... jo jag undrar lite över drevning .
14 fram eller ? jag har letat i denna långa tråd men hittar inga raktpå sak svar , för som det är nu är hojen helt oduglig i låga farter .

Last edited:

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
hej ... jo jag undrar lite över drevning .
14 fram eller ? jag har letat i denna långa tråd men hittar inga raktpå sak svar , för som det är nu är hojen helt oduglig i låga farter .
15 fram, 48 bak och friska glappfria gummin i ryckutjämnaren. Gärna en boosterplug oxå så blir hojen ganska uthärdlig att köra i lågfart.

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
15 fram, 48 bak och friska glappfria gummin i ryckutjämnaren. Gärna en boosterplug oxå så blir hojen ganska uthärdlig att köra i lågfart.
tack :) men helt seriöst , för ca 10 år sen körde jag xt600 som gått över 5000mil å den så vitt jag mins var då rolig å toppen att köra i lite svårare terräng i låg fart .

660 har gått 1400 mil men tja inte ens nära att vara lika enkel i lågfart i svårare terräng

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Som sagt. Boosterplug gör susen. Dom är ställda väldigt snålt lågfart för miljökrav så dom går väldigt magert vilket resulterar i ryckig lågfart och dålig respons. Men viktigt som fan är ryckutjämnare, håller typ 1000 mil.

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
Som sagt. Boosterplug gör susen. Dom är ställda väldigt snålt lågfart för miljökrav så dom går väldigt magert vilket resulterar i ryckig lågfart och dålig respons. Men viktigt som fan är ryckutjämnare, håller typ 1000 mil.
förlåt min okunnighet ..vad är boosterplug o vad gör den ?å jag kollade ryckutjämnaren å den glappade duktigt . jag erkänner jag trodde den skulle vara ok efter endast 1400 mil

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
förlåt min okunnighet ..vad är boosterplug o vad gör den ?å jag kollade ryckutjämnaren å den glappade duktigt . jag erkänner jag trodde den skulle vara ok efter endast 1400 mil

Boosterplug monteras mellan tempgivaren i luftburken och ECU. Den lurar ecu att det är kallare ute och fetar på blandningen. Finns andra produkter som gör samma sak.
Men jag kan lova att du kommer känna ett du har en helt annan hojj om du monterar någon ”fuel mod” speciellt på dessa maskiner.
Ja det är sjukt vad fort ryckutjämnaren går fort på dom här.

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
Boosterplug monteras mellan tempgivaren i luftburken och ECU. Den lurar ecu att det är kallare ute och fetar på blandningen. Finns andra produkter som gör samma sak.
Men jag kan lova att du kommer känna ett du har en helt annan hojj om du monterar någon ”fuel mod” speciellt på dessa maskiner.
Ja det är sjukt vad fort ryckutjämnaren går fort på dom här.
tusen tack för det tipset jag ska omg kolla upp det . för den är då lätt körd med lite fart utan det är i lågfart den bråkar (tycker jag )

Last edited:

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
tusen tack för det tipset jag ska omg kolla upp det . för den är då lätt körd med lite fart utan det är i lågfart den bråkar (tycker jag )
jag har beställt nytt drivpaket kommer prova 48 bak å sen ska jag se om booster hjälper till , jag var så missnöjd innan å tänkte sälja å köpa en 600 i stället som jag vet går riktigt bra i alla farter ( jag är ingen bakhjulsåkare eller fart fantom)

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
jag har beställt nytt drivpaket kommer prova 48 bak å sen ska jag se om booster hjälper till , jag var så missnöjd innan å tänkte sälja å köpa en 600 i stället som jag vet går riktigt bra i alla farter ( jag är ingen bakhjulsåkare eller fart fantom)
jag har nu kört ca 50 mil runt högakusten där jag bor å med 48 bak å nya ryckutjämnare så blev det som en helt annan mc .. jag måste erkänna att jag inte trodde att dom skulle vara så dåliga efter 1300 mil.
Så nästa blir väl kolla på booster ,men någon sa att det finns någon som programmerar om boxen så dom går bättre , någon här som hört nått om sånt ?

Last edited:

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Köpte den där o2grunkan till min men den blev inte bättre. Har provat något annat nu typ kew mods, (vet i fan hur det stavas) möjligen att den blev lite bättre, men långt ifrån bra. Funderar på att byta till Moto guzzi v85 tt.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det mesta otr säljer verkar vara rent skräp. Handlat därifrån tidigare men när man får halvfärdiga grejer och töntiga aroganta svar på sina frågor när man försöker få hjälp av dom. Så röstar iaf jag bort dom med min plånbok.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Det mesta otr säljer verkar vara rent skräp. Handlat därifrån tidigare men när man får halvfärdiga grejer och töntiga aroganta svar på sina frågor när man försöker få hjälp av dom. Så röstar iaf jag bort dom med min plånbok.
När jag körde XT660 handlade jag mycket därifrån. Fick alltid bra grejor och bra service. Köpte ingen elektronik, dock. Och det var ett antal år sedan. Kan ju gått utför sedan dess iofs...

kedo.com är alltid ett alternativ för XT-grejor.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept