Mohahahaha *film*

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Värst så seriösa alla var här då.

Det finns musik som man kan ta på allvar och det finns musik man inte ska ta på allvar. Peaches ligger i den senare kategorin. "Deras" (=producentens) mål med Peaches var förmodligen att göra dance med bra beat och som rolig grej låta två småtjejer stå för sången. Tjejerna lär knappast varit med i varken låtskrivandet eller producerandet.

Tänk på alla dessa "one hit wonders" som finns och funnits på de europeiska dancelistorna i många år. De består oftast av ett par killar som kan det här med dance och en fotomodell som pryder singelomslaget (i första hand) och sjunger en enkel refräng (i andra hand). Dessa så kallade "projekt" har som enda mål att släppa en kanske två singlar. Inget mer! Fine! Låt det vara så! Peaches ska ses som ett projekt och inte jämföras med världsartister som Iron Maiden.

Sen kan jag hålla med om att göra en fullängdare med ett projekt (som Peaches gjort) är en smula krystat. Projekt är oftast så speciella att de bara håller en kanske två låtar, allt för att sticka ut och kunna sälja bra. Se bara på In-Grid och låten "Tu Est Foutu". Den spelades ju typ hela tiden på radion och singeln sålde som smör i solsken ... men sålde albumet? Nej.

Lägg ner............................
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nu har jag äntligen (?) vågat se hela videon och kan bara konstatera att den suger mer än ring-a-ling på fyran.
Det var hemskt att se.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
For your (Dis)interest,så spelade dom live på tv4:as Lattjo Lajban imorse. Hur jag vet detta? Tja, jag har en svaghet för Tilde... :rodnar
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Freppa skrev:
Bedrövligt, och då menar jag inte sången (som sög majestätiska elefantdiscoballar), utan att man kan utnyttja små tjejer sådär.

Håller med till fullo, du är en klok man freppa! :tummenupp
F.ö så jobbade jag som DJ förut, då ville ALLA höra den där förbannade låten oavsett om man spelade på ett russindisco eller ett disco för fjortisar.. Stackars lilla Linn kräktes nästan. :zpy

Men så har jag ju nu äntligen gett upp allt vad mixerbord,vinyl å cdväskor å stanton lurar osv heter oxå.. :crash
 

Henken

Guest
Bomberjackor & smyhailande - Vem ligger bakom den där videon egentligen. :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Vaffan, dom har säkert skitkul. Inte många bran som får uppträda med sin "egna" musik osv... Jag tror att dom har skitkul och ser inget fel med det...

Det är ju inte meningen att svettiga gubbar ska titta och lyssna på deras musik. Målgruppen är nog runt 5-10år så lägg ner nu va´....


/Zana
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Låt barnen va ifred nu alla svettiga gubbarövar dom e ju ballast i sitt plugg, sen att vi med musiksmak inte gillar det är vellan en annan sak. Att det alltid skall klagas i detta land, låt folk göra va dom tycker e kul, vafan finns ju tom idioter som inte ens kör twin, förstå om vi skulle tracka dom va ledsna dom skulle bli muahahaha *evil grin*
 

Mr Eastman

retard? ja tack!
Gick med
28 May 2003
Ort
Örebro
Hoj
Vill ha en SuperRetard!
jaha.. nu har jag "lyssnat" igenom detta o kan inte komma fram till annat än att det snällt utryckt, var det värsta jag någonsin lyssnat på, men det är ju som sagt riktat till dom som är 5-10 år..
så låt tjejerna hålla på så länge dom tycker det e skoj.
Inte alla som får hålla på med det dom tycker e skoj....

Mvh N.
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
soppatorsken skrev:
Nu har jag äntligen (?) vågat se hela videon och kan bara konstatera att den suger mer än ring-a-ling på fyran.
Det var hemskt att se.

Ring-a-ling går på 5:an. Ordjakten går på fyran. ;)

(Ja, jag är ledig nästan hela dagarna) :D
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Låten rockar ju stenhårt. Videon också :rock

Dom får passa sig så att ingen tar illa upp när dom springer runt med pilotjackor sådär. För det är ju rasistiskt. Det vet vi ju sen tidigare diskussioner här på sporthoj.com :rodnar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top