Monarki/Republik

Skall kungafamiljen få finnas?

• Antal röstningar
    0

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:
Argumentationsteknik hit o dit. Sug min Dallas...

Du argumenter bara emot iallafall, spelar ingen roll vilket ämnet är :finger

Det kan inte vara lätt att gå genom denna orättvisa värld med så mycket ilska inom sig.

Du kan fortfarande inte svara på två enkla frågor?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Det kan inte vara lätt att gå genom denna orättvisa värld med så mycket ilska inom sig.

Tips: Ta en fråga i taget. :tummenupp

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
t-rex skrev:

1. Pack är en definitionsfråga, enligt mig är det folk som arbetar svart och tar bidrag samtidigt. Personer som sjukskriver sig fastän de är fullt friska, personer som lever av andra fastän de inte behöver

2. Slänga ut var fortfarande inte bokstavligt, utan mer att jag är trött på att bidrag betalas ut till de som inte behöver dem.

Det konstiga är att du visste vad jag menade, men som sagt. Fördröjja och förvirra är din argumentationsteknik, folk tröttnar!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:
...

Det konstiga är att du visste vad jag menade, men som sagt. Fördröjja och förvirra är din argumentationsteknik, folk tröttnar!

Den dagen jag vet vad folk menar frågar jag inte dem om förtydliganden, jag gör inget undantag för dig.

Det är inte min avsikt att förvirra, tvärtom tyckte jag bägge frågorna var mycket rakt på sak och inte speciellt förvirrande. Att du sedan istället för att bara kort svara på dem och fortsätta, utan istället ser rött och börjar kalla folk olika saker innebär bara att du blir svår att ta på allvar.

Menmen, nu är det väl klart nog, du tycker att bidragsystemet är åt helvete, men du har ingen lösning. Gott så.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
t-rex skrev:
Den dagen jag vet vad folk menar frågar jag inte dem om förtydliganden, jag gör inget undantag för dig.

Det är inte min avsikt att förvirra, tvärtom tyckte jag bägge frågorna var mycket rakt på sak och inte speciellt förvirrande. Att du sedan istället för att bara kort svara på dem och fortsätta, utan istället ser rött och börjar kalla folk olika saker innebär bara att du blir svår att ta på allvar.

Menmen, nu är det väl klart nog, du tycker att bidragsystemet är åt helvete, men du har ingen lösning. Gott så.

Och det förstod du långt innan förra svaret hoppas jag. För din skull:)

Strunt samma.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Blackninja skrev:
35 miljoner är inget jämfört med vad kungen tillför.

Vad kostar alla bidragstagare jämfört med vad de tillför, släng ut dem istället. Det är bra för Sverige.

Lenge Leve Kungen

Och ut med packet..... (ni som inte vet vad pack är, öppna ögonen)

Jag vill gärna återgå till dethär inlägget.
Är jag den enda som har stora svårigheter att tolka "släng ut dem" och "ut med packet" allegoriskt?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Blackninja skrev:
Och det förstod du långt innan förra svaret hoppas jag. För din skull:)

Strunt samma.

Som sagt, hade det varit klockrent hade jag inte frågat.

Det som är roligt med en stor del av högern är dock just detta, enkla lösningar utan konsekvenstänkande på stora problem. Eller för att använda samma uttryck som du gjorde några inlägg längre ner, det är ett jävla gnällande och hotande om att flytta någonannanstans, företrädesvis USA.

MUF och andra "sänkskattensåfårvifartpåsverigedireckt" gnällrövar kommer för en lång tid vara en stoppkloss för sunda regimskiften i det här landet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Jag vill gärna återgå till dethär inlägget.
Är jag den enda som har stora svårigheter att tolka "släng ut dem" och "ut med packet" allegoriskt?

Jag tror Partiföreträdare ska ligga lågt här. "Social turism" säger jag bara...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Jag tror Partiföreträdare ska ligga lågt här. "Social turism" säger jag bara...

GP gjorde samma jäkla snedsteg som man gjorde i Danmark inför förra valet. Samma snedsteg som gjorde att debatten kantrade till förmån för partier som Danskt Folkeparti.
När GP gör uttalanden av arten "social turism" skäms jag över att vara sosse.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benrangel skrev:
GP gjorde samma jäkla snedsteg som man gjorde i Danmark inför förra valet. Samma snedsteg som gjorde att debatten kantrade till förmån för partier som Danskt Folkeparti.
När GP gör uttalanden av arten "social turism" skäms jag över att vara sosse.

"Debatten kantrade".................. Säger en hel del om din syn på demokrati. Är inte fri debatt bra? Får inte vad som helst diskuteras utifrån vilken synvinkel som helst?
Dessutom kommer de du kallar främlingsfientliga bara vinna på att resten av partietablissemanget sopar heta frågor under mattan.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
"Debatten kantrade".................. Säger en hel del om din syn på demokrati. Är inte fri debatt bra? Får inte vad som helst diskuteras utifrån vilken synvinkel som helst?
Dessutom kommer de du kallar främlingsfientliga bara vinna på att resten av partietablissemanget sopar heta frågor under mattan.

Debatten kantrade såtillvida att hela partispektrat från högerpoppulistiska danskt folkeparti till sossarna tävlade i att skylla alla problem på invandrare. Media hakade på trenden och debatten kantrade. Visst var debatten fri, men knappast till gagn för samhället i stort, eller för den delen för dess medborgare. Om du tycker att jag skulle ha ett von oben perspektiv så kan du fråga de som nu flyttat över gränsen till Sverige för att få utöva en sådan grundläggande mänsklig rättighet som att få gifta sig vad de tycker om det samhällsklimat som uppstått i Danmark.

Dock har du helt rätt i din sista mening. Troll exploderar eller förvandlas till sten om man drar ut dom i ljuset.

För övrigt förespråkar jag en republik.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Blackninja skrev:
2. Slänga ut var fortfarande inte bokstavligt, utan mer att jag är trött på att bidrag betalas ut till de som inte behöver dem.

Men eftersom detta "slänga ut" är "bra för Sverige" måste det rimligtvis finnas en åtgärd dold bakom ditt subtila uttryck. Du bör utan vidare kunna berätta vilken åtgärd detta är.

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
t-rex skrev:
Som sagt, hade det varit klockrent hade jag inte frågat.

Det som är roligt med en stor del av högern är dock just detta, enkla lösningar utan konsekvenstänkande på stora problem. Eller för att använda samma uttryck som du gjorde några inlägg längre ner, det är ett jävla gnällande och hotande om att flytta någonannanstans, företrädesvis USA.

MUF och andra "sänkskattensåfårvifartpåsverigedireckt" gnällrövar kommer för en lång tid vara en stoppkloss för sunda regimskiften i det här landet.

Ursäkta att jag bryter mig in i diskussionen.
Skulle vara mycket intressant att veta vad du menar med "enkla lösningar utan konsekvenstänkande". Kom gärna med något exempel.
Sen så vill jag gärna veta vad du menar med ett sunt regimskifte.

För mig är det ganska uppenbart att det inte finns en allenarådande korrekt politisk lösning, men jag anser mig vara mer till höger än vänster. Detta tack vare den politik som de svenska partierna på vänstersidan för. Att ha ett samhälle där en miljon av den arbetsföra befolkningen inte arbetar, utan lever på någon form av statligt bidrag, fungerar inte! Men jag tror inte heller på att skattesänkning skulle vara någon slags mirakelmedicin för Sverige. Jag tror på att vi måste riva upp vårt bidrags- och skattesystem och skapa helt nya system som är skapade efter de förutsättningar vi har idag. Bidragssystemet är tyvärr en kvarleva från den tiden då människor faktiskt hade det rätt så kärvt och i en tid då det fanns en större känsla av att arbete var något nyttigt att hålla på med.

Det är trots allt så att det finns ett parti i Sverige som har styrt detta landet i princip sedan 2:a världskriget. Och som jag ser det har de inte skött sig särskilt bra tyvärr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Debatten kantrade såtillvida att hela partispektrat från högerpoppulistiska danskt folkeparti till sossarna tävlade i att skylla alla problem på invandrare.

De får som de vill i Danmark, de har en respekterad demokrati precis som vi och om folket vill ha de frågorna debatterade så skall de debatteras.

benrangel skrev:
Media hakade på trenden och debatten kantrade.

Hur då kantrade?

benrangel skrev:
Visst var debatten fri, men knappast till gagn för samhället i stort, eller för den delen för dess medborgare.

Samhället i stort tjänar väl inte på flyktingmottagning? Alltså har Danmarks insatser varit effektiva ur ett ekonomiskt perspektiv. Medborgarna verkar dessutom nöjda.

benrangel skrev:
Om du tycker att jag skulle ha ett von oben perspektiv så kan du fråga de som nu flyttat över gränsen till Sverige för att få utöva en sådan grundläggande mänsklig rättighet som att få gifta sig vad de tycker om det samhällsklimat som uppstått i Danmark.

Giftermål bör regleras, i vilken grad kan man diskutera men om det är tillräckligt många barn och skenäktenskap så bör samhället ingripa. Frågan är således när det är tillräckligt många, där är du och Danskarna oense.

benrangel skrev:
Dock har du helt rätt i din sista mening. Troll exploderar eller förvandlas till sten om man drar ut dom i ljuset.

De du kallar troll (ganska nedsättande om man ska vara ärlig) riskerar snarast att få partiprogrammet kidnappat, det har hänt i UK, Tyskland och Frankrike.

benrangel skrev:
För övrigt förespråkar jag en republik.

Jag tycker också det känns mer modernt. En bra början vore en redovisningsplikt för apanaget. Inga andra bidragstagare kan säga att de behöver x kronor och att givaren inte har med att göra vad de ska ha pengarna till.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
henrikkrueger skrev:
Ursäkta att jag bryter mig in i diskussionen.
Skulle vara mycket intressant att veta vad du menar med "enkla lösningar utan konsekvenstänkande". Kom gärna med något exempel.
Sen så vill jag gärna veta vad du menar med ett sunt regimskifte.

...

Att vråla "ta bort bidragen, ut med packet" är inte direkt produktivt.

Ett sunt regimskifte innebär en vacker, liberal ledning som förser befolkningen med verktyg för att kunna påverka sina egna liv, på lika villkor för alla och med ett socialt patos för dem som faller utanför.

Ingen nattväktarstat, inget skatteparadis. Eftersom alternativet som den genomsnittlige socialdemokraten ser ofta är en kolerisk muffare som vrålar om lägre skatter och ofta högre jordbruksstöd vettefan om detta någonsin kommer att inträffa.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...