Blackninja skrev:Du argumenter bara emot iallafall, spelar ingen roll vilket ämnet är
JA FYFANFÖRDIG T-REX. BARA TYCKA ANNORLUNDA HELATIDEN... NAKCSKÅT
Blackninja skrev:Du argumenter bara emot iallafall, spelar ingen roll vilket ämnet är
benrangel skrev:Må så vara, men vart slänger vi ut Sven?
Blackninja skrev:Argumentationsteknik hit o dit. Sug min Dallas...
Du argumenter bara emot iallafall, spelar ingen roll vilket ämnet är
Blackninja skrev:Fortfarande inte bokstavligt. Förstår du inte det än?
t-rex skrev:Det kan inte vara lätt att gå genom denna orättvisa värld med så mycket ilska inom sig.
Du kan fortfarande inte svara på två enkla frågor?
t-rex skrev:Det kan inte vara lätt att gå genom denna orättvisa värld med så mycket ilska inom sig.
Du kan fortfarande inte svara på två enkla frågor?
benrangel skrev:Tips: Ta en fråga i taget.
Blackninja skrev:...
Det konstiga är att du visste vad jag menade, men som sagt. Fördröjja och förvirra är din argumentationsteknik, folk tröttnar!
t-rex skrev:Den dagen jag vet vad folk menar frågar jag inte dem om förtydliganden, jag gör inget undantag för dig.
Det är inte min avsikt att förvirra, tvärtom tyckte jag bägge frågorna var mycket rakt på sak och inte speciellt förvirrande. Att du sedan istället för att bara kort svara på dem och fortsätta, utan istället ser rött och börjar kalla folk olika saker innebär bara att du blir svår att ta på allvar.
Menmen, nu är det väl klart nog, du tycker att bidragsystemet är åt helvete, men du har ingen lösning. Gott så.
Blackninja skrev:35 miljoner är inget jämfört med vad kungen tillför.
Vad kostar alla bidragstagare jämfört med vad de tillför, släng ut dem istället. Det är bra för Sverige.
Lenge Leve Kungen
Och ut med packet..... (ni som inte vet vad pack är, öppna ögonen)
Blackninja skrev:Och det förstod du långt innan förra svaret hoppas jag. För din skull
Strunt samma.
benrangel skrev:Jag vill gärna återgå till dethär inlägget.
Är jag den enda som har stora svårigheter att tolka "släng ut dem" och "ut med packet" allegoriskt?
Markus skrev:Jag tror Partiföreträdare ska ligga lågt här. "Social turism" säger jag bara...
benrangel skrev:GP gjorde samma jäkla snedsteg som man gjorde i Danmark inför förra valet. Samma snedsteg som gjorde att debatten kantrade till förmån för partier som Danskt Folkeparti.
När GP gör uttalanden av arten "social turism" skäms jag över att vara sosse.
Markus skrev:"Debatten kantrade".................. Säger en hel del om din syn på demokrati. Är inte fri debatt bra? Får inte vad som helst diskuteras utifrån vilken synvinkel som helst?
Dessutom kommer de du kallar främlingsfientliga bara vinna på att resten av partietablissemanget sopar heta frågor under mattan.
Blackninja skrev:2. Slänga ut var fortfarande inte bokstavligt, utan mer att jag är trött på att bidrag betalas ut till de som inte behöver dem.
t-rex skrev:Som sagt, hade det varit klockrent hade jag inte frågat.
Det som är roligt med en stor del av högern är dock just detta, enkla lösningar utan konsekvenstänkande på stora problem. Eller för att använda samma uttryck som du gjorde några inlägg längre ner, det är ett jävla gnällande och hotande om att flytta någonannanstans, företrädesvis USA.
MUF och andra "sänkskattensåfårvifartpåsverigedireckt" gnällrövar kommer för en lång tid vara en stoppkloss för sunda regimskiften i det här landet.
benrangel skrev:Debatten kantrade såtillvida att hela partispektrat från högerpoppulistiska danskt folkeparti till sossarna tävlade i att skylla alla problem på invandrare.
benrangel skrev:Media hakade på trenden och debatten kantrade.
benrangel skrev:Visst var debatten fri, men knappast till gagn för samhället i stort, eller för den delen för dess medborgare.
benrangel skrev:Om du tycker att jag skulle ha ett von oben perspektiv så kan du fråga de som nu flyttat över gränsen till Sverige för att få utöva en sådan grundläggande mänsklig rättighet som att få gifta sig vad de tycker om det samhällsklimat som uppstått i Danmark.
benrangel skrev:Dock har du helt rätt i din sista mening. Troll exploderar eller förvandlas till sten om man drar ut dom i ljuset.
benrangel skrev:För övrigt förespråkar jag en republik.
henrikkrueger skrev:Ursäkta att jag bryter mig in i diskussionen.
Skulle vara mycket intressant att veta vad du menar med "enkla lösningar utan konsekvenstänkande". Kom gärna med något exempel.
Sen så vill jag gärna veta vad du menar med ett sunt regimskifte.
...
t-rex skrev:Ett sunt regimskifte innebär en vacker, liberal ledning som förser befolkningen med verktyg för att kunna påverka sina egna liv, på lika villkor för alla och med ett socialt patos för dem som faller utanför.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari