henrikkrueger
Ego vs hård asfalt = 0-1
- Gick med
- 9 Jun 2004
- Hoj
- Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
t-rex skrev:Att vråla "ta bort bidragen, ut med packet" är inte direkt produktivt.
Ett sunt regimskifte innebär en vacker, liberal ledning som förser befolkningen med verktyg för att kunna påverka sina egna liv, på lika villkor för alla och med ett socialt patos för dem som faller utanför.
Ingen nattväktarstat, inget skatteparadis. Eftersom alternativet som den genomsnittlige socialdemokraten ser ofta är en kolerisk muffare som vrålar om lägre skatter och ofta högre jordbruksstöd vettefan om detta någonsin kommer att inträffa.
Håller med om att vråla saker i stil med "bort med bidragen, ut med packet" inte är ett dugg konstruktivt. Det för tankarna mer till en hockey- eller fotbollsmatch än en politisk diskussion.
Om du anser att jag har "vrålat" detta, vilket jag dock inte tror, så har du misstolkat mig. Jag vet att det finns människor som tyvärr inte klarar av att leva "innanför" samhället och då är det faktiskt samhällets uppgift att hjälpa just dessa.
Om du sen lyssnar på de lite mer livserfarna moderaterna så ropar de faktiskt inte "skattesänkning frälser".
Jag anser inte heller att vi skall göra Sverige till ett skatteparadis. Staten måste ha skatteintäkter för att kunna skydda, vårda, utbilda och hjälpa sina medborgare, ha en fungerande infrastruktur mm. Det tror jag att de flesta moderater är överens om.
Dock så anser jag att det totala skattetrycket i Sverige är för högt. Som vanlig arbetande svensson så får jag behålla alldeles för lite av varje krona som jag tjänar.