Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Mycket packning är värdelöst! Har du kommit på lite grejjer som du lika gärna kunnat dumpa hemma?
Vi dumpade en del efter vägen. Mest skitiga kläder och sånt.
Skickade hem ett paket på ca 5 kilo från UB men annars har vi haft perfekt med packning med oss. Hade jag inte varit en dokumentationsnörd så hade jag nog kunnat lämna några få kilo till hemma men dator, kamera, videokamera och hjälmkamera känns LITE nödvändigt att ha med. Och om vi kunnat lämna campingprylarna hemma så hade vi nog sluppit minst 50 % av packningen. Men det är LITE svårt att dra till Mongoliet utan tält och campingprylar..... Annars har vi minimalt med prylar med oss. Vi gjorde som du sa och dumpade toppboxarna. Verktyg, campingprylar och lite reservdelar i korvlådorna och kläder + ytterligare lite campingprylar i packrullarna. Och lite småskit som behövs dagligen i tankväskorna. Annars har vi väldigt lite kläder med oss. Campingprylarna är det som tar plats. Och offroad-däcken slängde vi på i UB där vi även dumpade gatdäcken. Mina däck var slut men Eva´s hade nog 500 mil kvar och han som bytte däcken åt oss fick dom som dricks. Han blev glad och vi slapp att släpa på en massa vikt. Han behöll även mina gamla däck men enligt svensk standard var dom rejält slut. Enligt mongolisk standard kanske dom funkar ett tag till...... Såg några rejält plattslitna däck på bilar och motorcyklar. Slicks, nästan.....
Men vi har varit nöjda med vad vi haft med oss. Lagom mycket prylar.....
MVH//Jan