"Monster energy drink" i Sverige?

va är det för något, låter små läskigt...

Det är egentligen samma sak som Red Bull... Eller snarare är som Red Bull var innan det blev läsk-ificerat... alltså en okolsyrad energidryck i en mindre flaska. Det var typ 1-1.5dl som smakade som redbull men hade en lite tjockare koncistens och saknade kolsyra. Sen spred folk ryktet att det innehöll mer uppiggande prylar eftersom de hade andra regler i ursprungsländerna men vad vet jag.... De köptes lådvis och användes som groggvirke.

Saknar mina tonårsfyllor. Då var det ju kul att bara vara full.

Jobbiga är ju att dom bara finns på Netto, å det finns inte på en radie på 5 mil härifrån :/

Jobbigt! Här finns dem på vanliga ICA, ICA Maxi och på Statoil:tummenupp
ICA ligger 1,3 km härifrån, och 100 meter ifrån min skola:näsblod

Får man fråga vad du fick ge för den? På ICA tar dom 10,90 (+ pant), på Maxi 9,90 och på macken alldeles för mycket:gnissla

Hittade två sorters Monster på den lokala ICA butiken i helgen. Blå och grön, i 50cl burkar. Kostade över 20:- styck. Stod på pall med reklam o grejer.
Köpte förstås några stycken men har inte provat än.

Energidrycker är...ett jeffla skit.
Dyrt med.
De som tränar tror de är en genväg, och man ser ungdomar snutta på dessa likt en tröstefilt. Det har blivit som en oskriven regel att man SKA ha en energidryck när man tränar. (det ger ett övertag tror man)
För det "vet" ju alla att man förlorar SÅ mycket salt och annat och sen vill man ju ha den uppiggande effekten oxå!

Jag kan säga såhär: När vi var på överlevnadsövningar, och FOI´s fysiologer undersökte alla deltagare minutiöst under dygnens alla delar, så kunde de INTE se några somhelst behov av såna här extragrejer.

En vuxen karl som svettaas ymnigt under många timmar (alltså inte ett fjuttigt träningspass på nån timme) svettas ut ca 0,3 gram salt ex vis.

Dyngbehovet av salt ligger runt 1g, och vi får i oss MYCKET mer än så genom vanlig förda UTAN att salta.
Vi har alltså alltid ett salt´överskott. Allt annat snack är bullshit.

Likaså sockerarter hit och dit som dryckerna innehåller, ja energidryckerna ger en "kick" med sina korta kolhydrater. Samma effekt kan man få med vanligt druvsocker.
Och för att inte tala om det här överintaget av koffein och taurin...
Det är väl det som initierar hjärtinfarkter på annas friska barn/ungdomar säger man.

Nä FOI´s dom var klar oavsett belastnig: VATTEN

Rent vatten är den bästa "sportdrycken".
Och det ska isf drickas i måttliga mängder INNAN passet.

EDIT: har nu läst artikeln i Gorgamels länk.
Klockrent! Och helt sant.

EDIT 2: Sen att de däringa dyr-dryckerna är goda att GROGGA på är ju förståss lite kluvet... men såklart man dragit en och annan RB & Vodka.

Last edited:
En ""klubb-kamrat"" till mig har fått spons av Monster och körde i deras "regi" nu senast på Sm i Västerås... =)

Om det nu är något att komma med...inte vet jag? =)

Tycker det är lite kul att dom har lackat upp en gammal Mb 508 (509???) i Monster "bling bling" stil. :tungan

http://www.youtube.com/watch?v=9ETE7n6mBcg

Haha, då köper man ju hellre 24 st burkar för "original"-priset, 20 kr/styck...

Nyligen dök Monster upp hos ICA Maxi här i Jönköping, köpte en burk men har inte provat.

Monster finns numera på ICA här i Kungsbacka, 20 kr per burk. Lite väl dyrt, och inte jättegott, då är Frank´s bättre:tummenupp

Hur smakar de andra?
Såg i den ända affären i örebro (vad jag vet) som säljer monster att de fått in 3 nya smaker, guk röd och blå, nån som testat?

Monster är skitgott:yoparty Fan så mycket goare än den där syrliga j*vla Frank's.

Men det är min personliga åsikt.

Varför klankar du ner på franks och har sen en av deras burkar som avatar? :va

Vad det gäller energidrycker rankar jag såhär :

: Franks. Stor burk, lågt pris, bäst smak. Behöver jag säga mer?

: Red Bull. Originalet som aldrig sviker. Smaken oklanderlig. Dyra.

: Pripps energy. Billig och ok smak. Återandvändbara flaskor är ett plus.

: Monster. Aningen söt smak, men fortfarande godare än powerking.

: Battery. Vad fan är det här? Smakar illa och burken ser ut som duracell. Skiten är fortfarande godare än powerking.

: Alla poweradedrycker : Varför inte bara dricka saft? Bra flaskor dock.

: Powerking (alla varianter). Huhääää... värre skit kan man inte ens hitta om man letar tills helvetet fryser till.

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men de där Monsterdryckerna finns lite varstans här uppe i sthlm iaf. Har sett några på Fältöversten och ICA på birger jarlsgatan, har för att 7-11 säljer det också.. :)
Har nån prövat? Hur smakar den? :va

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...