Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Är det någon som inte har möjlighet att se live eller tycker det är tråkigt att se racen ensam så är det öppet på Rapido från kl 11.00 med storbildsskärm. Vi har även frukost för alla hungriga.
Se www.rapido.se för att hitta till oss. Vi ligger nära Gullmarsplan på Skansbacken 4.

Välkomna!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Är det någon som inte har möjlighet att se live eller tycker det är tråkigt att se racen ensam så är det öppet på Rapido från kl 11.00 med storbildsskärm. Vi har även frukost för alla hungriga.
Se www.rapido.se för att hitta till oss. Vi ligger nära Gullmarsplan på Skansbacken 4.

Välkomna!
Fy fan vad underbart!!

tänk er fin frukost med warmup på storbild! :) syn ni ligger så långt bort :krama
;)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle Stoner ha sagt:

”Ingen nödvändig kontakt, tack.”

:va

Que pasa???

Ja, det skulle han absolut!

Spanska TVE körde det några ggr om, programledaren ville sedan ha kommentarer från studiogästerna angel nieto & alex criville som direkt skakade på huvudet och tyckte stoners tilltag enbart va fånigt!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det jag tror många förare är irriterade på är att Simoncelli flera gånger kört direkt farligt utan att få några reprimander, enda är att han fick böter på Mugello då hans livsfarliga vinglande över start och mål tog ut Barbera i hög fart. Jämför man sedan vad andra blivit avstängda för - Tamada i Japan tex. - så blir det lite underligt. Jag tycker det är kul med omkörningar men tycker också att Simoncelli kör över gränsen för ofta. Han borde blivit straffad tidigare så att han lugnat ner sig lite.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
I princip alla sporter så är ju de största stjärnorna inge vidare på att visa förståelse och empati för de lite sämre förarna, därför blir de bäst antagligen. De går helt enkelt över lik för att nå sina mål och beter sig ofta som skitstövlar.
Den nya generationen tycker jag alltmer visar lite för mycket primadonnafasoner genom att vifta åt andra förare så fort de är inom synfältet. Ok att man kan vara tjurig under kvalet, men nu viftas det under fp1, fp2, fp3 på sämre förare som kör SITT max.

Det finns en mästare som jag tycker är ett bra bevis på att man kan bli mästare och vara trevlig, iaf det jag ser/hör.

#46 Valentino Rossi . Vi tror på 2012.

• Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
PipTjeringarna är igång, så jädra gött att Simoncelli har tempot, hoppas han kan hålla sig lite kall och åka hela racet idag.

Jävla Ducati, få ordning på Rossis hoj! Lite kul kommentar dock, han tyckte han var ute och körde som en dam med shoppingvagn. :hihi Det verkar vara samma skit fortfarande, inget förtroende för framändan.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Idag blir det startkrasch. Simon i källaren bowlar ut minst två.
Stoner undkommer med blotta förskräckelsen och vinner före Pedrosa som hinner om Simon innan hans "mayhem".
Det blir ett rejält hallabalo efteråt och denna tråden kommer att vara i veckor.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Simoncelli kör grymt tufft, men han är inte nödvändigtvis farlig. Det är ju mer än ofta tuffare race i 125jr här i Sverige än vad det är i MotoGP. Håller med Rossi, mesigt.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
haha stoner visar vilken jävla loser han är. Skulle jag har varit rdp skulle den där lilla råttan få se på fan i depån.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Stoner är ju helt pantad! Nu drog han till Randy också på warm up :confused:

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
A mäh....hur pinsam är inte Stoner. :dummer

Vaffan....det var ju inte något medvetet sabotage från De Puniet. Visst..lite klantigt...men Stoner får väl för fan skärpa sig. Får han inte ligga tillräckligt tro. :va

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, jag brukar se mer till resultat än personlighet, men nu kan det inte finnas många hela faser kvar bakom det Stonerska pannbenet. På något vis brinner säkringarna snabbare och snabbare för varje pass, om än Randy vinglade mer än lovligt inför omkörningen.

Och vilken fackla Lorenzo tände! Det måste vara en mekanikers dröm att försöka rädda den motorn...

Visst har Du rätt, det händer mer på och utanför banan nu än på mången god säsong:)

Klubban eldade upp sin hoj. Han gillar nog inte Yamma längre eftersom han sätter eld på skit'n! :D

Och Stoner åker runt och slåss på banan. MotoGP är roligt igen! :tummenupp

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!

RDP tittade bakåt och såg Stoner komma, ändrade kurs lite snyggt till ytterkant på banan där Stoner tänkte köra om så Stoner klippte till honom på armen när han åkte förbi och skakade på huvet.

Och Lorenzos hoj verkade hicka till mitt i kurva och brann sen upp i lecahavet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De Puniet cruisade i racinglinen på bakrakan, typ mitt i banan. Vänder sig om och ser Stoner komma i högre fart. Precis när Randy vänder sig framåt och börjar gå ut åt höger, naturligt eftersom nästa kurva är en vänster, så har Stoner bestämt sig för att köra om Randy till höger. Stoner måste bromsa kraftigt när Randy kör ut åt höger då han försöker flytta på sig för att släppa fram Stoner. När Stoner passerar slår han till De Puniet på axeln och hytter med näven åt honom...

RDP tittade bakåt och såg Stoner komma, ändrade kurs lite snyggt till ytterkant på banan där Stoner tänkte köra om så Stoner klippte till honom på armen när han åkte förbi och skakade på huvet.

Och Lorenzos hoj verkade hicka till mitt i kurva och brann sen upp i lecahavet.
Jag skulle säga att Lorenzo kraschade pga kalla däck, ser ut som om framhjulet släpper,

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...