Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jisses vilken samling kärringar det finns. Bara för att Stoner säger vad han tycker om allt och alla och dessutom visar lite känslor så är han "gnällig". Ge er. Vi tittar på världens bästa motorcykelförare som dessutom är 100% tävlingsmänniskor och de tävlar med livet som insats. Tro fan att adrenalinet rinner till.
Det är ju mer gruff och knuff på vilken korpmatch i innebandy som helst än i MotoGP.

Klart han skall ha böter men det räcker så, gå vidare nu.

Heja Stoner! :yoparty

Träning i fotboll mellan lagkamrater:
[YOUTUBE-ID]On4t0ZKi3F4[/YOUTUBE-ID]

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ingen har ifrågasatt Depuniets fel. Inte ens han själv. Det är boxning som inte hör hemma på banan.

Tror du verkligen att 5000 svider för Stoner? 50 kr svider inte för mig .

Tror du dePuniets axel svider? Ja, Stoner tjänar 1,5 - 2 miljoner € om året men kan du ärligt säga att du bara tjänar 15 000 om året, för det är det du säger när "50 kr inte svider".

Boxning, ffs, det är fler saker som inte hör hemma och jag kan sätta 100 kr (det svider lite för mig) på att om Rossi skulle göra likadant skulle ingen säga ett ljud, då skulle felet helt ligga hos dePuniet hela tiden och han skulle få skylla sig själv och så vidare...

Sjukt bra kört av Vinales! :Bugar

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Starkt:tummenupp

Är det han blott 16 år gammal med 4:e GP:t ?

Stämmer det, yngre än Rossi.

EDIT: ... var när han vann sitt första GP.

EDIT2:

@calcrutchlow: "Before people start with Stoner they don't know what it's like when your doing 300kph down a straight and the guy in front is doing 100kph…" "…on line really. He may have been getting out the way but if you are on a slow lap be completely out the way! Anyway looking toward to race"

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tror du dePuniets axel svider? Ja, Stoner tjänar 1,5 - 2 miljoner € om året men kan du ärligt säga att du bara tjänar 15 000 om året, för det är det du säger när "50 kr inte svider".

Boxning, ffs, det är fler saker som inte hör hemma och jag kan sätta 100 kr (det svider lite för mig) på att om Rossi skulle göra likadant skulle ingen säga ett ljud, då skulle felet helt ligga hos dePuniet hela tiden och han skulle få skylla sig själv och så vidare...

Sjukt bra kört av Vinales! :Bugar
Rdp fick säkert jätteont...

wup_stoner_depuniet_slideshow_169.jpg

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
En ganska väsentlig skillnad är ju att Rossi inte beter sig så, eller nån annan heller.
Stoner är en galet snabb åkare, men ett mysterium för många hur han beter sig.
Stoner är en av mina idoler i MotoGp, men sånt här visar att nåt är fel.

Dessutom tjänar nog inte Stoner några futtiga 20 millar per år med reklam osv.. Min kalkyl gjordes på 50 millar, och då ligger den nog i underkant.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En ganska väsentlig skillnad är ju att Rossi inte beter sig så, eller nån annan heller.
Stoner är en galet snabb åkare, men ett mysterium för många hur han beter sig.
Stoner är en av mina idoler i MotoGp, men sånt här visar att nåt är fel.

Dessutom tjänar nog inte Stoner några futtiga 20 millar per år med reklam osv.. Min kalkyl gjordes på 50 millar, och då ligger den nog i underkant.

Stoner beter sig inte så, han gjorde det en gång. Rossi räckte finger åt Biaggi under race, är det sportsligt beteende? Nejdå, det är inget, det är skithefftikt! :yopartybeter sig Rossi så? Nej, han gjorde det en gång.

Så ska Dorna döma ut straff för pengar de tjänar i serien eller utanför? Du får räkna hur du vill, €5000 är väldigt väl i linje med vad som hände på banan.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nej . Straff som avskräcker skall delas ut. Pengar avskräcker inte dessa gossar.

Om du följer GPcircusen så är Stoner ofta i hetluften för ogenomtänkta uttalanden osv.
Dessa gossar ska vara proffs på detta. Det innebär oxå att vara en god förebild för sporten och sin arbetsgivare.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nope! Då skulle vi undra om Doktorn var slut som artist.

:)

Nåja, Stoner får böta och GP-såpan fortsätter. Jag börjar fundera om det inte finns någon form av regissör bakom allt detta? Kanske något för svensk RR att ta efter apropå andra populära trådar senaste veckan? :sissy

...Boxning, ffs, det är fler saker som inte hör hemma och jag kan sätta 100 kr (det svider lite för mig) på att om Rossi skulle göra likadant skulle ingen säga ett ljud, då skulle felet helt ligga hos dePuniet hela tiden och han skulle få skylla sig själv och så vidare...

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Finns kanske en anledning till att Stoner känner en viss frustration. I Turkiet 2006 så bötfälldes han efter kvalet, just för att ha kört långsamt under sista varvet och därmed hindrat Pedrosa.

"I made an honest mistake and I went to Dani and apologised but I still got fined USD$1,000," said Casey. "I know what I did wrong - I just didn't think Dani and the other riders would catch me so fast on my slow down lap. I've never been charged for any bad riding in the past and now, after just one mistake, I get a fine."

"I appreciate that Casey came to the garage to say that he made a mistake and to apologise to me, so everything is fine," added Pedrosa.

Det händer ju ändå rätt ofta att han kommer ikapp förare som ligger och såsar på banan i racelinjen. Men man läser sällan om att de bötfälls för det? Var hyfsat nära att han körde in i röven på Aoyama igår...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Alltid denna Whiney Stoner. Nu återstår det bara för honom att klaga på korvkön också så har han nått botten :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej . Straff som avskräcker skall delas ut. Pengar avskräcker inte dessa gossar.

Om du följer GPcircusen så är Stoner ofta i hetluften för ogenomtänkta uttalanden osv.

Du menar som "young riders are pussies"? Nej, vänta, det var nån annan som sa det... :hmm

Dessa gossar ska vara proffs på detta. Det innebär oxå att vara en god förebild för sporten och sin arbetsgivare.

Dessa gossar är proffs på detta, därför ska de också visa det med sin körning och inte riskera andras liv genom att vingla i racelinjen.

Vad är det vi ska avskräcka egentligen? Smågruff som ökar intresset eller farlig körning som ändar liv? Och ska man ta alla andra sporter som förebild så hade det här knappt resulterat i nåt.

Jag säger inte att Stoner gör rätt men den som inte förstår hans reaktion är antagligen empatilös och kan inte förstå att en kollision med annan förare i hög hastighet kan resultera i död och förintelse eller har aldrig pysslat med idrott.

Nej, släpp sargen. Det var en incident, det utdelades ett straff som var helt i linje med det som hände. Done and done.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping