Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Pedrosa brutet nyckelben.

Oavsett så var det inte en sjysst manöver och någon form av straff var på sin plats. :fakta

Oavsett så var det inte en sjysst manöver och någon form av straff var på sin plats. :fakta
Jag håller inte med. Han svarade i inbromsningen och var först i böj, och bra positionerad för nästa böj.

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Pedrosa brutet nyckelben.

Det tycker jag inte. Han var först in om än med liten marginal, men det kunde lika gärna funkat fint. Att Pedrosa bröt nyckelbenet var väldigt oturligt.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det känns som att det här kommer det att pratas om läänge..

Även om somincelli kanske inte orsakde pedrosas krasch helt själv så sätter sig simoncelli ändå i situationer väldigt ofta som orsakar saker, nu blev det pedrosa som fick ett brutet nyckelben.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Likt när Rossi gick omkull och tog med sej Stoner? Rossi var lika optimistisk då som Simoncelli var idag, skillnaden var att Sic fick drive-thrue.
Vad gör Pedrosa i det läget, Han verkar rätta upp hojen ist för att fortsätta?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag håller inte med. Han svarade i inbromsningen och var först i böj, och bra positionerad för nästa böj.
De var lika in i kurvan och när han viker över så vet han att risken för kontakt är extremt stor. Han är uppenbarligen villig att riskera andra förares hälsa.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Vilket jävla race!!! :jisses

Stoners honda verkar svårslagen, och han är tveklöst snabbast.
Tråkigt som fan för Peddot att axeln gick åt helvete.
Simonchelli viker inte undan i en racesituation men det visste vi ju redan. Han fick ta sitt straff och idag kostade det honom en pallplats. Rätt eller fel eller raceinsident.

ROSSI PÅ PALLEN!!!! :wiggle :tomten Visst med lite hjälp, men så skönt att han spöade Lorenzo.

Dovi körde starkt idag.

Ja..jag säger då det, lite spännande är det allt.

//M

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
De var lika in i kurvan och när han viker över så vet han att risken för kontakt är extremt stor. Han är uppenbarligen villig att riskera andra förares hälsa.

Alla är beredda att riskera sin egen hälsa. Vanligtvis skulle jag tro att det är killen på yttern som råkar mest illa ut i dessa lägena. Denna gång var han så pass långt före och Pedrosa fick framhjulsläpp och såg ut att behöva räta upp, men där finns ingen plats. Race incident anser jag, hade någon annan än Simone gjort den hade det inte varit något straff. Lorre tryckte sig förbi Dovi, med kontakt, utan straff t.ex.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dani bromsade helt klart på sig och torpederade Simonchelli som helt schyst kom på yttern

MC Doktorn

Guest
Dani bromsade helt klart på sig och torpederade Simonchelli som helt schyst kom på yttern

Håller med det såg inte medvetet ut och faktiskt var Simoncelli den klart snabbare av dom 2 och var klart före in i kurvan.

Pedrosas fel att trycka ut Simoncelli som var tvungen att vika in när han låg först för att inte köra av banan.

Först in i böjen väljer spår.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alla är beredda att riskera sin egen hälsa. Vanligtvis skulle jag tro att det är killen på yttern som råkar mest illa ut i dessa lägena. Denna gång var han så pass långt före och Pedrosa fick framhjulsläpp och såg ut att behöva räta upp, men där finns ingen plats. Race incident anser jag, hade någon annan än Simone gjort den hade det inte varit något straff. Lorre tryckte sig förbi Dovi, med kontakt, utan straff t.ex.
När den som är på yttern gör en sådan manöver är det alltid störst risk att den andra förarens framhjul träffar bakhjulet och då är det den bakom som går omkull. Nu var ju Pedrosa så nära att han trots att han bromsar träffar sidan på Simoncelli. Möjligtvis en race incident men en osjysst sådan av Simoncelli.

Håller med det såg inte medvetet ut och faktiskt var Simoncelli den klart snabbare av dom 2 och var klart före in i kurvan.

Pedrosas fel att trycka ut Simoncelli som var tvungen att vika in när han låg först för att inte köra av banan.
Är ni berusade?

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped

Ja men det hände ingenting, när simoncelli gör saker så händer olyckor. Det är skillnad att trycka sig förbi efter en inbromsning och att dyka in precis framför hans framhjul i den hastigheten. Det är skillnaden.

från birtygp twitter:
A rider view. Colin Edwards said Simoncelli was definitely in the wrong. Nobody chops you're front end off at this level, he said.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Roooosssssssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ..........................

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Seriöst, är ni blinda hela bunten eller? (Gustav O undantaget)

Pedrosa bromsar inte på sig, det är Simoncelli som kör in i Pedrosas framhjul med sitt vänsterben, vilket får cykeln att styra upp.

Jeeezzz.... :glömdet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roooosssssssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ..........................
WOW! Trea när en förare kraschas ut och den andra får en drive through. Grymt! Not.
Rossi har nog grovt underskattat problemen de har haft hos Ducati.

Kolla reprisen igen.
Den som säger att Simoncelli är först in i kurvan är ju blind. Som Jide säger så kör Simoncelli in i Pedrosas framhjul vilket reser upp Pedrosas hoj och sedan går han omkull när hans framhjul touchar bakhjulet på Simoncellis hoj - vilket ju brukar vara resutatet.

Simoncellis fel all the way. :fakta

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
WOW! Trea när en förare kraschas ut och den andra får en drive through. Grymt! Not.
Rossi har nog grovt underskattat problemen de har haft hos Ducati.

Nämen ursäkta då ..... NOOOT !!!!!

Att det ska vara sånt jävla gnäll om man håller på Rossi, och han får till en pallplats.
Trodde det handlade om att man ska hålla sej på hjulen och ta sej i mål .... :rolleyes:

Och det bästa var att han slog Lollipop :arsele

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...