Det var knappast RdP som bötfällde honom så att ta ut det idag är dumt. Om det är onödigt att köra i 130 i idealspåret är det än dummare att köra upp och boxas.
Är det verkligen det? Det är en sanslöst mycket större säkerhetsrisk att ligga 1/3 av hastigheten i idealspår än att klappa nån på axeln i 100 km/h.
Jag vet inte om du kollar på Brittiska Eurosport 2 just nu men där förklarade precis Cal Crutchlow vad han tyckte om det och han sa ordagrant:
"I wouldn´t have punched him but I have to sympathise with [Stoner]."
Dessutom blev ju dePuniet förvånad över att Stoner fick böter, det säger väl en del om vad förarna tycker om situationen.
Det är väl ändå dagisnivå att resonera som :
"om du vinglar framför mig så slår jag dig".
Ingen försvarar dåligt uppförande på banan. Men du tycker det är ok att en "vuxen" människa hämnas på ungars vis? .
OK Jag lägger ner nu och hoppas på ett bra race.
"om du vinglar framför mig..."? Testa "om du tar mitt spår och riskerar mitt liv".
Om jag tycker det är ok? Nej men jag tycker det är förståeligt. Har du kollat på fotboll, hockey, formel 1, speedway, handboll eller nån annan sport? Stoner, eller för den delen alla MotoGP-förare med några få undantag (Edwards bl.a.) agerar likadant fast på olika sätt. En del gör farliga omkörningar där alla i hela världen vet att de inte kommer om bara för att hämnas, en del gör sarkastiska uttalanden på presskonferenser, en del klappar andra på hjälmen. Allt är lika barnsligt. Varför ska vi racka ner på nån som reagerar när hans liv riskeras? När inte ens han som blev slagen tyckte det var fel?