Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Finns kanske en anledning till att Stoner känner en viss frustration. I Turkiet 2006 så bötfälldes han efter kvalet, just för att ha kört långsamt under sista varvet och därmed hindrat Pedrosa.

"I made an honest mistake and I went to Dani and apologised but I still got fined USD$

Det var knappast RdP som bötfällde honom så att ta ut det idag är dumt. Om det är onödigt att köra i 130 i idealspåret är det än dummare att köra upp och boxas.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är väl ändå dagisnivå att resonera som :
"om du vinglar framför mig så slår jag dig".

Ingen försvarar dåligt uppförande på banan. Men du tycker det är ok att en "vuxen" människa hämnas på ungars vis? .
OK Jag lägger ner nu och hoppas på ett bra race. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det var knappast RdP som bötfällde honom så att ta ut det idag är dumt. Om det är onödigt att köra i 130 i idealspåret är det än dummare att köra upp och boxas.

Är det verkligen det? Det är en sanslöst mycket större säkerhetsrisk att ligga 1/3 av hastigheten i idealspår än att klappa nån på axeln i 100 km/h.

Jag vet inte om du kollar på Brittiska Eurosport 2 just nu men där förklarade precis Cal Crutchlow vad han tyckte om det och han sa ordagrant:

"I wouldn´t have punched him but I have to sympathise with [Stoner]."

Dessutom blev ju dePuniet förvånad över att Stoner fick böter, det säger väl en del om vad förarna tycker om situationen.

Det är väl ändå dagisnivå att resonera som :
"om du vinglar framför mig så slår jag dig".

Ingen försvarar dåligt uppförande på banan. Men du tycker det är ok att en "vuxen" människa hämnas på ungars vis? .
OK Jag lägger ner nu och hoppas på ett bra race. :)

"om du vinglar framför mig..."? Testa "om du tar mitt spår och riskerar mitt liv".

Om jag tycker det är ok? Nej men jag tycker det är förståeligt. Har du kollat på fotboll, hockey, formel 1, speedway, handboll eller nån annan sport? Stoner, eller för den delen alla MotoGP-förare med några få undantag (Edwards bl.a.) agerar likadant fast på olika sätt. En del gör farliga omkörningar där alla i hela världen vet att de inte kommer om bara för att hämnas, en del gör sarkastiska uttalanden på presskonferenser, en del klappar andra på hjälmen. Allt är lika barnsligt. Varför ska vi racka ner på nån som reagerar när hans liv riskeras? När inte ens han som blev slagen tyckte det var fel?

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men då så .. ! Då är det såklart helt okey att bete sig ett litet barn på banan!
Tydligen, det har ju både Rossi och Lorenzo hållt på med i några år nu...

images

Lorenzo-Celebration-Jerez-2010.jpg

6222.jpg

6237.jpg

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det händer ju ändå rätt ofta att han kommer ikapp förare som ligger och såsar på banan i racelinjen. Men man läser sällan om att de bötfälls för det? Var hyfsat nära att han körde in i röven på Aoyama igår...

Tror jag fick det till tre eller fyra ggr. igår där Stoner, mitt under kval, kommer ikapp en förare som sitter med en hand på styret mitt i idealspåret men med 1/3 av farten. Våld är aldrig en lösning men jag får mer och mer förståelse för hans frustration. Kolla på WU'en när det är 3:20 kvar, Aoyama och Abraham står i stort sett helt stilla vid depåinfarten och väntar på en snabbare förare. Gissa vem som kommer bakom i full fart på väg ut på ännu ett snabbt varv..

Ne, det är dags för GP att antingen börja med Superpole eller sno kvalet från WSBK rakt av! Som det är nu funkar det ju vare sig sportsligt eller säkerhetsmässigt.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Marquez har vunnit 10 race i 125cc men nu får han för första gången spruta alkohol då han fyllde 18 tidigare i år.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det verkligen det? Det är en sanslöst mycket större säkerhetsrisk att ligga 1/3 av hastigheten i idealspår än att klappa nån på axeln i 100 km/h.

Jag vet inte om du kollar på Brittiska Eurosport 2 just nu men där förklarade precis Cal Crutchlow vad han tyckte om det och han sa ordagrant:

"I wouldn´t have punched him but I have to sympathise with [Stoner]."

Dessutom blev ju dePuniet förvånad över att Stoner fick böter, det säger väl en del om vad förarna tycker om situationen.

"om du vinglar framför mig..."? Testa "om du tar mitt spår och riskerar mitt liv".

Om jag tycker det är ok? Nej men jag tycker det är förståeligt. Har du kollat på fotboll, hockey, formel 1, speedway, handboll eller nån annan sport? Stoner, eller för den delen alla MotoGP-förare med några få undantag (Edwards bl.a.) agerar likadant fast på olika sätt. En del gör farliga omkörningar där alla i hela världen vet att de inte kommer om bara för att hämnas, en del gör sarkastiska uttalanden på presskonferenser, en del klappar andra på hjälmen. Allt är lika barnsligt. Varför ska vi racka ner på nån som reagerar när hans liv riskeras? När inte ens han som blev slagen tyckte det var fel?
För mig är det ganska tydligt att De Puniet faktiskt försöker komma ur vägen när han ser Stoner komma. Dock ser han inte att Stoner precis i samma ögonblick väljer att köra om på höger sida och därför blir det en incident där Stoner måste bromsa. Personligen så förstår jag De Puniets val då det är naturligare att den som är snabbare kör om på vänster sida ner för en raka som slutar i en vänstersväng och han tänker att Stoner ska fortsätta till vänster, som det ser ut när De Puniet tittar bakåt.
En oturlig incident utan intentionen att vara i vägen, snarare tvärt om. Stoners knytnäve tycker jag är patetisk.

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Stoner the boxing kangaroo.. Han har det i blodet..

[YOUTUBE-ID]g_FVD0BR2Mc[/YOUTUBE-ID]

Ja jag vet att den var dålig:rolleyes::)

Blir det regnrace i MotoGP idag tro? Vore kul faktiskt så det händer lite grejer och så vi slipper se enmans race med stoner i top.

Det kom väl ett par stänk i slutet av moto2?

Tänk om någon skulle köra omkull Stoner idag ala Rossi som på senaste regnracet, det skulle ju vara fruktansvärt roligt att se vad han skulle hitta på denna gång. Känns som han redan är lite ur balans Mr kangaroo..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Idag hejar jag lite extra på Spies och Crutchlow. Hoppas Lorenzo kan dra en kanin ur hatten och vinna bara för att alla tycker han är dryg. :D

Nej, inte på banan. Men Rossi slog Biaggi på käften efter racet på Catalunya 2001. Han fick inga böter för det, bara en varning.
För att det inte fanns bildbevis kanske?

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag brukar oftast försvara Stoner men nu blir det snart svårt att försvara honom. Det var absolut inte nödvändigt, även om RdP gjorde en rätt grov miss som kunde slutat illa.

Hoppas Lorenzo kan dra en kanin ur hatten och vinna bara för att alla tycker han är dryg. :D

Hoppas Stoner vinner. Inte för att han är dryg, utan för att han är snabbast och bäst.

För att det inte finns bildbevis kanske?
Det gör inte det hela mindre dåligt.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Snabb och bra men snabbast och bäst är ju lite subjektivt. Han har ju bara varit snabbast en gång hittills i år på race. ;)

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Dom är så jävla värdelösa dom svenska kommentatorerna, dom märker ju ingenting och har ingen översikt på racet överhuvudtaget.

Dom märker ingenting, tex Edwards var bort förns 5 varv senare, ingen inlevelse eller koll överhuvudtaget. Måste väl för fan finnas någon som tycker att racing är kul som har lite inlevelse som kan sitta och skrika lite som komentator.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Haha nu händer det grejer, simoncelli får ride through efter bufflandet med pedrosa.

Så nu har vi rossi på pallen! Hoppas han tar sig förbi lorenzo också.
Rossi föredetting?

EDIT: SÅDÄR JA:tummenupp

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Synd om Pedrosa men hade inte de andra gnällpellarna klagat på Simone så hade det inte blivit en ride through

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC