Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Simoncelli visar sig var precis så farlig som vissa gjort gällande. Detta var uppenbarligen bara hans fel precis som Gustav säger.:fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nämen ursäkta då ..... NOOOT !!!!!

Att det ska vara sånt jävla gnäll om man håller på Rossi, och han får till en pallplats.
Trodde det handlade om att man ska hålla sej på hjulen och ta sej i mål .... :rolleyes:

Och det bästa var att han slog Lollipop :arsele
Ta det inte så hårt. :pannkyss
Jag är ett stort Rossi-fan men han har uppenbarligen tagit sig vatten över huvudet och en pallplats som den idag är inte vad Rossi förväntar sig av sig själv men det är det bästa de kan prestera med bussen till motorcykel han kör.

"Don't like it, don't race"

Nästa år blir ett sant nöje att se Simoncelli på Pedrobot:s cykel :tummenupp
Ehhh. Don´t like it don´t race? Jag gillar att racea men gillar inte att bli avkörd av konkurrenter. Hävda att Pedrosa bromsar på sig visar ju bara att du inte bara har dålig koll på GP men synen verkar vara bristfällig också.. :pannkyss

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Simoncellis fel all the way. :fakta

Ja visst det vi vill se är kökörning hela loppet igenom, det ser jag fram emot ..... eller inte.
Visst det var tråkigt att Pedrosa bröt nyckelbenet, men vafaan !! sluta gnälla på Super Sic han är en frisk fläkt i kökörningsmästerskapet.
Och han kommer att lära sej

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kolla reprisen igen.
Den som säger att Simoncelli är först in i kurvan är ju blind. Som Jide säger så kör Simoncelli in i Pedrosas framhjul vilket reser upp Pedrosas hoj och sedan går han omkull när hans framhjul touchar bakhjulet på Simoncellis hoj - vilket ju brukar vara resutatet.

Simoncellis fel all the way. :fakta

Jag håller helt med. :fakta

Däremot tycker jag det är skitkul att se Rossi göra det han gör bäst, att köra runt materialet. Dock har han fortfarande inte varit lika snabb som Stoner var på Duccen, det tycker jag är lite oroväckande.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja visst det vi vill se är kökörning hela loppet igenom, det ser jag fram emot ..... eller inte.
Visst det var tråkigt att Pedrosa bröt nyckelbenet, men vafaan !! sluta gnälla på Super Sic han är en frisk fläkt i kökörningsmästerskapet.
Och han kommer att lära sej
Han är inte i GP-VM för att "lära sig" hur man undviker att köra fult. Det går inte att argumentera bort hur fel hans omkörningsförsök är. :fakta
Är du möjligen Italiernare?

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Däremot tycker jag det är skitkul att se Rossi göra det han gör bäst, att köra runt materialet. Dock har han fortfarande inte varit lika snabb som Stoner var på Duccen, det tycker jag är lite oroväckande.

Ok vi säger så här ... nån som kan kolla upp hur "bra" Stacy Moner var 1:a året på Duccen .... sen KANSKE "man" kan oroa sej av Rossis resultat så här långt :krama

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
När den som är på yttern gör en sådan manöver är det alltid störst risk att den andra förarens framhjul träffar bakhjulet och då är det den bakom som går omkull. Nu var ju Pedrosa så nära att han trots att han bromsar träffar sidan på Simoncelli. Möjligtvis en race incident men en osjysst sådan av Simoncelli.
Det är racing, kamp om placeringar - ingen vill vika ned sig. Hade den inte varit Simone så hade det inte blivit något straff, vad dömde de för egentligen?
Oftast anses det vara dårskap att försöka på yttern, men om man lyckas så är man ett geni. Just här var det nära att lyckas och eftersom det är en vänster/höger, att gå in bakom är inget alternativ om du slåss om placeringen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ok vi säger så här ... nån som kan kolla upp hur "bra" Stacy Moner var 1:a året på Duccen .... sen KANSKE "man" kan oroa sej av Rossis resultat så här långt :krama
Stoner var grymt bra första året på Ducatin och vann VM i överläsgen stil. :lol

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag är ett stort Rossi-fan men han har uppenbarligen tagit sig vatten över huvudet och en pallplats som den idag är inte vad Rossi förväntar sig av sig själv men det är det bästa de kan prestera med bussen till motorcykel han kör.
Han slog samtliga Yamaha-cyklisterna idag ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är racing, kamp om placeringar - ingen vill vika ned sig. Hade den inte varit Simone så hade det inte blivit något straff, vad dömde de för egentligen?
Oftast anses det vara dårskap att försöka på yttern, men om man lyckas så är man ett geni. Just här var det nära att lyckas och eftersom det är en vänster/höger, att gå in bakom är inget alternativ om du slåss om placeringen.
Det är kamp om placeringar men hans körning vad ojuste vilket han också straffades för. Han hade kunnat lega kvar på yttern i ett vidare spår och ända haft innerspår i nästa kurva. Nu viker han in mot apex trots att han vet att Pedrosa är där = medvetet och fult gjort.
Problemet för Simoncelli är att han inte tänker mer än till nästa kurva och att köra om ill vilket pris som helst. Nu betalde Dani det högsta priset genom att skada sig pga Simoncellis ojusta körning.

Han slog samtliga Yamaha-cyklisterna idag ;)
Det gjorde han och det gjorde han bra men tror du Rossi är nöjd?

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det är kamp om placeringar men hans körning vad ojuste vilket han också straffades för. Han hade kunnat lega kvar på yttern i ett vidare spår och ända haft innerspår i nästa kurva. Nu viker han in mot apex trots att han vet att Pedrosa är där = medvetet och fult gjort.
Problemet för Simoncelli är att han inte tänker mer än till nästa kurva och att köra om ill vilket pris som helst. Nu betalde Dani det högsta priset genom att skada sig pga Simoncellis ojusta körning.
Otroligt tråkigt för Pedrosa nu när han äntligen visat att han är på gång på riktigt.
Jag får se om resprisen.
Simone såg kanske att han var före och vek in?
Pedrosa svarar och försöker trycka tillbaka för att inte ge något inför högern?
Det fanns kanske plats mellan curbs och och Simone men Pedrosa bromsade på sig?

Även om det är som du beskriver så har jag sett värre i många lopp, men minns bara en annan ride through. Anser att Simone var dömd på förhand, och det är illa.

Det gjorde han och det gjorde han bra men tror du Rossi är nöjd?
Kanske. Han var uppe och fightades med Lorenzo och slog honom. Han hängde på en Repsol-Honda hela vägen in i mål. Om han kände att han inte kunde få ut mer ur materialet så är han säkert nöjd med sin egen insats.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Otroligt tråkigt för Pedrosa nu när han äntligen visat att han är på gång på riktigt.
Jag får se om resprisen.
Simone såg kanske att han var före och vek in?
Pedrosa svarar och försöker trycka tillbaka för att inte ge något inför högern?
Det fanns kanske plats mellan curbs och och Simone men Pedrosa bromsade på sig?

Även om det är som du beskriver så har jag sett värre i många lopp, men minns bara en annan ride through. Anser att Simone var dömd på förhand, och det är illa.

Kanske. Han var uppe och fightades med Lorenzo och slog honom. Han hängde på en Repsol-Honda hela vägen in i mål. Om han kände att han inte kunde få ut mer ur materialet så är han säkert nöjd med sin egen insats.
Kolla igen. Jag tycker det är ett korrekt beslut för han är medveten om att risken för kontakt är extremt hög och även att han sätter Pedrosa i fara.
Han kunde kommit om på ett mycket smartare vis om han inte körde med aphjärnan hela tiden.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kolla igen. Jag tycker det är ett korrekt beslut för han är medveten om att risken för kontakt är extremt hög och även att han sätter Pedrosa i fara.
Han kunde kommit om på ett mycket smartare vis om han inte körde med aphjärnan hela tiden.
Risk för kontakt :confused:
Hur förhåller det sig till Rossi/Stoner incidenten? Eller Lorenzos tryckare på Dovi? Spies på Hayden? osv.

Genialiska omkörningar är inte sällan fräckisar där risken för kontakt varit överhängande. Ibland med kontakt - men ride through?

EDIT: "illegal manoeuvre", vad betyder det? Får man inte ta kurvan om man ligger före? Någon som vet var man hittar bra bilder? Videon är dålig upplösning och kass vinkel.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hävda att Pedrosa bromsar på sig visar ju bara att du inte bara har dålig koll på GP men synen verkar vara bristfällig också.. :pannkyss

Jag såg loppet med min som vanligt goda syn på saker & ting, jag har sett BBC Sport rulla massor av repriser och min uppfattning är fortfarande att Dani tydigt bromsar på sig och att Simoncelli med all rätt prövar lyckan på yttern och klarar sig mirakulöst från att själv drabbas av Danis misstag

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag såg loppet med min som vanligt goda syn på saker & ting, jag har sett BBC Sport rulla massor av repriser och min uppfattning är fortfarande att Dani tydigt bromsar på sig och att Simoncelli med all rätt prövar lyckan på yttern och klarar sig mirakulöst från att själv drabbas av Danis misstag
Är det första april idag?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...