Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Förr eller senare kommer den dagen förstås, ...förmodligen mer "förr" med tanke på längden av hans karriär. Kanske är den här redan, kanske är han inte slut denna gången heller.

Skulle han vara det, så är det ju bara att gratulera de som betraktar den dagen som julafton, då karriären för roadracingsportens största tillgång, välgörare och talang någonsin, på allvar visar sig lida mot sitt slut.

Vi andra, sportens PR-avdelning inkluderat, kommer att tycka det blir tomt.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Nu är ju Lorenzo yngre, men även om han vinner alla tills han är 30 kommer han inte ikapp. Men en sak går inte att förneka. Rossi går aldrig att räkna bort.

Det hade ju varit fint om han kunde få med sig en SBK titel också. :D

Haha, även om jag inte tror att det kmr hända men jävlar va roligt det vore om Rossi skulle köra SBK så vi skulle få se honom förnedra Biaggi igen:D

Mer troligt kanske är att Biaggi får storhetsvansinne (igen) och får till en styrning i gp igen, med samma resultat som ovan:D

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...jävla lilla klubbsugaren hålla käften.!! :fatta!

...den lilla Lorenzobögen...så jävla dryg

...håll käften...
Vad säger du till arbetskollegor och andra som gör dig upprörd, om du reagerar så här när du läser vad en spansk idrottsman har sagt till en italiensk idrottsman?

:3freak

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ligger en del i detta.
Rossi ser mer och mer ut som en föredetting och det måste svida att bli frånåkt och enda shansen att nå pallen är att någon kraschar framför honom.
Håller med dig, Rossi ser ut och känns som en föredetting just nu. Men i ärlighetens namn skulle nog Lorenzo och Pedrosa se minst lika akterseglade ut på Ducatin.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
när tex Lorenzo försöker säga att han är bättre än Rossi, när han sitter på den hoj som Rossi utvecklat först och han har vunnut EN gp titel till skillnad mot Rossi som vunnit ÅTTA? på olika cyklar som han utvecklat också.

Roligt också att folk konstaterar att Rossi är slut och en föredetting för att han inte hänger med på sin nya ducati på dom 4 första racen..:rolleyes:

Hmmm vad skulle dina gamla lärarinna säga nu 1 i 125, 1 i 250 och 7 i 500/MotoGP det får jag till 9 titlar eller 7 om man bara ska räkna 500/MotoGP som vissa hävdar här på forumet är de enda man ska räkna.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Hmmm vad skulle dina gamla lärarinna säga nu 1 i 125, 1 i 250 och 7 i 500/MotoGP det får jag till 9 titlar eller 7 om man bara ska räkna 500/MotoGP som vissa hävdar här på forumet är de enda man ska räkna.

Hon skulle nog säga samma sak som hon sa när jag gick i skolan, att jag var värdelös..:mad::)

Skrev ett ? efter 8 för jag inte var säker, men det var iaf inte exakt antal som var grejen, utan att Lorenzo ligger ganska många titlar efter:)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vi andra, sportens PR-avdelning inkluderat, kommer att tycka det blir tomt.

Jag skulle tycka det blev tomt och trist på TV och i andra MotoGP-relaterade sammanhang men det skulle bli otroligt skönt i alla sammanhang där Rossis fans är inblandade.

i_have_nothing_against_god.jpg

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lördags MGP Träning!

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1m 33.815s
2. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 34.075s
3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 34.244s
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 34.545s
5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 34.954s
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 35.051s
7. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 35.280s
8. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 35.281s
9. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 35.302s
10. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 35.442s
11. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 35.645s
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 35.799s
13. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1m 35.979s
14. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1m 36.091s
15. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar Team 1m 36.268s
16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1m 36.370s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 36.467s

Intressant kval att se fram mot :tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hayden före Lorenzo:) Visst brukar Lorenzo glänsa på kval och race, men avstånden fram verkar rätt stora denna gång...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stoner har fullt upp & börjar möjligen se Simonschelli som ett rejält hot!

Han har hunnit med att va på Rossi om nån incident & efter en presskonferens gick han fram till simonschelli och sa:

Stoner till Simonschelli: no necessary contact, please :D

Är det en slags upprepad psykning Stoner kör inför rejsen ??

Simonschelli som satt på sin scooter tog av sig solglasögonen och ville på gnagglig engelska börja argumentera, Stoner bara upprepade "no necessary contact, please"

I fallet med Rossi så bara log Valentino på konferensen & deklarerade No problem ; )

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Haha vadå det är ju kul med lite skitsnack, förlusterna svider mer och vinsterna blir ännu sötare:)

Men jag håller med om att det blir lite löjligt när tex Lorenzo försöker säga att han är bättre än Rossi, när han sitter på den hoj som Rossi utvecklat först och han har vunnut EN gp titel till skillnad mot Rossi som vunnit ÅTTA? på olika cyklar som han utvecklat också.
Även om han är snabbare just nu så har en bit kvar tills han är på Rossis nivå. Kan tycka att det borde finnas lite mer respekt för det men jag är övertygad om att alla som säger negativa saker om Rossi kommer att bita dom själv i röven till slut, och ju mer skitsnack nu desto hårdare kommer det slå tillbaka sen, det gäller speciellt Lorenzo och Stoner och jag ser fram emot det :D

Roligt också att folk konstaterar att Rossi är slut och en föredetting för att han inte hänger med på sin nya ducati på dom 4 första racen..:rolleyes:
är precis vad jag säger eller försöker säga iaf :) :krama

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Hayden före Lorenzo:) Visst brukar Lorenzo glänsa på kval och race, men avstånden fram verkar rätt stora denna gång...

Lorenzo sa efter träningen att han inte kan hitta två tiondelar i sin körning och ändå är glappet upp till stoner över en sekund..
Han tyckte att yamaha behöver förbättra en hel del saker med cykeln jämfört med honda som nu ligger en bra bit framför dom.

Syns på resultaten och på hur många hondor som har topplaceringar att honda har hittat något bra.

Bra för hondaförarna, dåligt för mästerskapet tycker jag.

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Dovi, Elias, Stoner, Lorenzo och Barbera gick alla till safety commission igår för att gnälla på Simoncellis körstil för att dom var rädda för att kommer ställa till med ngt under helgen.

Tycker det börjar bli lite löjligt nu när dom tom klagar innan ngt har hänt..

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Dovi, Elias, Stoner, Lorenzo och Barbera gick alla till safety commission igår för att gnälla på Simoncellis körstil för att dom var rädda för att kommer ställa till med ngt under helgen.

Känns som Dovi, Barbera och (framför allt) Elias borde fundera mer på sin egen racig och mindre på Simoncellis.....:glömdet

Fint sportmanship som Bradley Smith visade prov på i Moto2.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Kan inte den där jävla lilla klubbsugaren hålla käften.!! :fatta!

Vaddå....det är väl för fan på tiden att "kidsen" tar över. Det är väl den naturliga utvecklingen.

Och Rossi...vad ska han bevisa?? Vi vet ju redan att han är/har varit bättre än BÄST.

Visst, det finns flera förare som är bra. Bl.a den lilla Lorenzobögen. Och om han inte var så jävla dryg skulle jag inte behöva kalla honom för både det ena å det andra. Men jag blir förbannad.

Ja....jag vet...nu finns det en och annan som suckar över min beundran för Rossi och min oförmåga att tåla att någon "snackar" skit om honom. :tomten MEN det bjuder jag på. :brinnerup

Jag vet att Rossi kommer att få det tufft framöver, och att vinst inte är någon självklarhet längre. Men jag tycker det börjar bli lite larvigt i MotoGP. Kör hoj och håll käften.

//M

Du får trösta dig med att duccen var grymt bra som 1000cc när det begav sig och 800an suger så nästa år finns det risk att Rossi har ett övertag:D

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S

Han är ju ökänd för sina omkörningar. :banana

Det är lite komiskt att Lorenzo beskyller Simoncelli för att vara farlig. Vill minnas att just Lorenzo körde in i Simoncelli rätt ordentligt på nån träning när de körde 250 samtidigt. :D

Även roligt att Elias vill vara med och klaga. Han verkar redan ha glömt sista varvet han gjorde i Moto2.

Gillar Simoncelli som fan, 2008 när han blev världsmästare i 250 tyckte jag han var sjukt grym just i sina omkörningar. Men på senare år han varit på gränsen några gånger ändå. Det är ju inte så att kritiken är helt obefogad. Han körde av Bautista och sig själv på nåt regnrace 2009 vill jag minnas. Omkörningen av Aoyama på Sepang ifjol var allt annat än ren. Körde ihop med Dovi på Qatar i år. Kraschat ur de två senaste rejsen. Förstår att de inte vill ha honom nära sig, men jag håller med. Lite löjligt är det att springa på Safety Commission bara för att klaga på Simoncelli, om det nu gick till så...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Lite löjligt är det att springa på Safety Commission bara för att klaga på Simoncelli, om det nu gick till så...

Lorenzo 13/5:
“Tomorrow I will go and talk to the Safety Commission because the motorcycle is not a contact sport: overtaking must be done cleanly. Simoncelli is too aggressive and you can not do certain maneuvers at high speed. ”

Intentionen hos lorenzo verkar åtmindstone vara att idag gå till just Safety Commission!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Förstår att de inte vill ha honom nära sig, men jag håller med. Lite löjligt är det att springa på Safety Commission bara för att klaga på Simoncelli, om det nu gick till så...

Jag är lite kluven i frågan; egentligen har jag inte sett tillräckligt för att uttala mig men om så många förare anser att han är en säkerhetsrisk så kanske det ligger nåt i det, hans inhopp i WSBK på Aprilian var tillochmed så han såg dirty ut i det sällskapet vilket bara det är en bedrift; men å andra sidan så tycker jag att det är bättre att låta körningen tala för sig själv. Kraschar han ut nån, som i princip alla andra har gjort, så kan man börja snacka om Safety Commission men så illa har han väl inte kört i stora klassen än? Eller? :va

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Elias, verkligen? Dels med hans egen historia och dels för att i år när han blir omkörd så är det under blåflagg - han ska hålla undan!

Gnällpellar,Simon kör tufft men inte så att t.ex Lorre, Pedrosa, Rossi, Spies, Edwards delat ut tryckare.
Har Jorge problem med sitt psyke när Simon är nära så får han väl hålla undan?

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...