Tjenare. Hade tänkt byta hoj men har såklart beslutångest.
Trodde först att jag ville ha en motard men kom sen och tänka på monstret som faktiskt var drömhojen när man tog körkortet.
Kravet på den blivande hojen är att den är billig att äga och kul att köra med när det svänger. Prisklass 50-60k
Har dock lite funderingar kring den. Hade tänkt mig en 900 eller 1000, efter att ha läst tråden verkar det inte vara länt med mindre.
Hur är 800:an jämfört med de två tidigare nämnda?
Vad är det för skillnad på dark och den vanliga? Trodde det var bl.a. enkel bromsskiva fram men kollar man på blocket har både 800 och 1000 dark dubbla.
Vad står s:et för i tex. 900sie? Vet att ie står för insprutning men hittar inget i tråden om vad s:et betyder.
Är det någon skillnad på de olika årsmodellerna av dessa modeller?
Är den enkel att serva själv? Om inte, ungefär vad kostar en service på den?
Hur är väghållningen på den jämför med nyare japsmellanklassare (t.ex. fz6 som jag hade tidigare)? Vill ju inte byta ner mig. fz6:an är trots allt en "budgethoj" som jag ändå var nöjd med, bortsett från vridet.
Hur fungerar dessa modeller på bana? Är inte någon raceförare som jagar tider men sålde fz6:an eftersom både fotpinnar och sidostöd skrapade i.
tack på förhand /Jesper