Monzta 2007?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Företaget jag jobbar på förser OK-macken där uppe med Volvo-orginaldelar, jag ska göra mitt bästa att strypa tillförseln, så får dom jävlarna gå sen.

Ja, det kan du ju göra så får vi svårare att få tag på delar :mad: men det är inte vi Volvoåkare som bränner däck :) Det är en kille med Opel som inte låter sig tas på bar gärning som lägger de flesta strecken.
Och det är väl klart som korvspad att det mullrar i byn när de "crusar" runt i sina Amerikanska V8-or :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Företaget jag jobbar på förser OK-macken där uppe med Volvo-orginaldelar, jag ska göra mitt bästa att strypa tillförseln, så får dom jävlarna gå sen.

Vi behöver nån som stryper tillgången på moppedelar med så wannabemiffot på sin mt5 håller sig på mattan.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Va det den fan som va och brände däck i "Fotogenkurvan" på Monzta :mad:

Nej, det tvivlar vi på, han brukar hålla sig till ställen där spåren syns :mad:

Fick nyss reda på att det varit en halkkurs på banan runt den 10 jan, den hörde vi inte :gnissla

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag försår inte riktigt problemet, alla vill ha kvar banan men varför ska det krånglas så himla mycket :confused:

Fyll erat rejssystem med ludd och kör tills däcken smälter. Vad har ni att förlora!!!!!
Några hästkrafter mindre förstör väl knappast en helgs åkning eller?????

För oss som inte haft tid att ta sig upp och testa men gärna vill, känns det jäkligt surt att se att ett fint initiativ kan gå åt skogen. Enbart för att några måste låta som om dom kör fort oavsett hastigheten

Lycka till med banan och hoppas det löser sig :tummenupp

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Stod på landsvägen på andra sidan älven idag och försökte höra hur mycket 5 st Volvo låter när de kör på snö :confused:

De hörs inte alls :gnissla

Last edited:

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
Ducati 1098 -07
Nån som har hört nåt mer om överklagandet o sånt? Hörde lite snack på mässan att det borde a varit uppe och behandlat nu snart.

Är det hos Länsstyrelsen som det överklagas nu?

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Den stora frågan för Älvdalen borde snarare vara hur man förbjuder "raggarsvängen" inne i samhället......

//Peter

Den dog ut för många år sen, så den borde inte va nåt större problem. :D
Nu är det bara ett par tre snorungar som gasar allt vad deras BMW:er klarar av genom byn...

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Den dog ut för många år sen, så den borde inte va nåt större problem. :D
Nu är det bara ett par tre snorungar som gasar allt vad deras BMW:er klarar av genom byn...

Då var vi väldigt lyckligt lottade som fick ta del av diverse Oplar och jänkebilars åkande fram & tillbaks på "huvudgatan".

//P

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Då var vi väldigt lyckligt lottade som fick ta del av diverse Oplar och jänkebilars åkande fram & tillbaks på "huvudgatan".

//P

Haha, ja det måste ha varit nåt speciellt just då.
Dom gånger jag är "hemma" tycker jag det är helt tomt...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Nån som har hört nåt mer om överklagandet o sånt? Hörde lite snack på mässan att det borde a varit uppe och behandlat nu snart.

Är det hos Länsstyrelsen som det överklagas nu?

Kopierat från Monztas hemsida http://www.r2d2.se/monzta/

"Vid Miljönämndens möte 25 januari togs inte frågan om Monztabanan upp.

Orsaken är att frågan skickats till Länsstyrelsen för behandling av överklagandena från dels banägarna, dels grannarna. Snabb behandling hoppas vi på."
:gnissla :gnissla :mad: :huvet :huvet

Last edited:

Hedgehog

Gick med
17 May 2006
Hoj
Problemet är att gränsen är 55 db? Du kan inte ens gå förbi med en elvisp utan att det överstiger max.

Om vi bortser från några gnälliga grannar som alltid klagar, tror du inte problemet hade varit mindre om folk som kört tänkt efter lite före.
Det låter tyvärr som "utan att ha fakta" att många tyvärr får lida för den coola "jag skiter i andra och gör som jag vill" attityden.

Hoppas det löser sig så att alla som kämpat för att få igång Montza :tummenupp

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Om vi bortser från några gnälliga grannar som alltid klagar, tror du inte problemet hade varit mindre om folk som kört tänkt efter lite före.
Det låter tyvärr som "utan att ha fakta" att många tyvärr får lida för den coola "jag skiter i andra och gör som jag vill" attityden.

Hoppas det löser sig så att alla som kämpat för att få igång Montza :tummenupp

De gånger jag var där har bulleransvarig vart noga med att plocka av den som väsnas för mycket. Och nej, jag tror inte att det handlar om att någon har haft nåt slags bullerkomplex och gör allt för att låta högst.

Hedgehog

Gick med
17 May 2006
Hoj
De gånger jag var där har bulleransvarig vart noga med att plocka av den som väsnas för mycket. Och nej, jag tror inte att det handlar om att någon har haft nåt slags bullerkomplex och gör allt för att låta högst.

Det var ju trevligt att höra att det verkar ha sköts exemplariskt :tummenupp

Tyvärr räcker det med en idiot för att grannarna ska få lagen på sin sida :mad:

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Saxat från http://www.r2d2.se/monzta/

Orsaken är att frågan skickats till Länsstyrelsen för behandling av överklagandena från dels banägarna, dels grannarna. Snabb behandling hoppas vi på. Vi lovar att återkomma innan februari är slut med mer information. Alla som bokat banan under 2007 kommer inom kort att få e-post med mer information."

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Saxat från http://www.r2d2.se/monzta/

Orsaken är att frågan skickats till Länsstyrelsen för behandling av överklagandena från dels banägarna, dels grannarna. Snabb behandling hoppas vi på. Vi lovar att återkomma innan februari är slut med mer information. Alla som bokat banan under 2007 kommer inom kort att få e-post med mer information."

:D :D se inlägg 135
Du är sent ute...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras