Bäverhyddan
Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Nu är jag typ i mål med hastigheten.
Med ytterligare 2mm strypbricka (totalt 5mm) är nu toppfart drygt 50km/h vilket den orkar hålla även uppför.
Upptäckte att den fortfarande tvekar lite vid gaspådrag samt att den efter 30 sekunder på tomgång, gaspådrag och avsläpp (på stöd) faller så mycket i tomgång att den dör.
Jag tror den får för mycket bränsle men måste undersöka bestyckningen i förgasaren. Den går sämre med "skorstenen" monterad i luftburken med tydlig tvekan vid gaspådrag samt att den hämtar andan mitt i acceleration.
Utan skorsten går den bra på mellan och höga varv men fortfarande inte helt hundra på tomgången. Luftskruven justerad in/ut från helt stängd till fyra varv ut. Först nära helt stängd försöker den självdö på tomgång, över 3 varv ut (2,5 standard) börjar den hänga kvar på högre varv efter avsläpp för att sedan sjunka till hyfsat normal tomgång.
Slutsats med skorsten av: Tomgång, för lite bränsle, halvfart, kanske för lite bränsle, hög fart för mycket bränsle.
Tror att huvudmunstycket är för stort, lågfart orginal, nålen har justerats för att gå bra med skorstenen borta vilket behövs pga högdartsmunstycket, men det straffar lågfarten som inte har någon justering förutom luftskruv.
Tror det är någon form av obalans i bestyckningen...
Ska beställa hem hög fart 85 och låg 31 för test, eller ja, en renoveringssats blir nog bättre.
Noterade också att den vill självdö då jag tar ner den från centralstödet, även då jag rullar den framåt och nyper frambroms.
Måste vara något elfel? Har slitit och dragit i all el som är åtkomlig med kåporna på utan att kunna reproducera felet..
Med ytterligare 2mm strypbricka (totalt 5mm) är nu toppfart drygt 50km/h vilket den orkar hålla även uppför.
Upptäckte att den fortfarande tvekar lite vid gaspådrag samt att den efter 30 sekunder på tomgång, gaspådrag och avsläpp (på stöd) faller så mycket i tomgång att den dör.
Jag tror den får för mycket bränsle men måste undersöka bestyckningen i förgasaren. Den går sämre med "skorstenen" monterad i luftburken med tydlig tvekan vid gaspådrag samt att den hämtar andan mitt i acceleration.
Utan skorsten går den bra på mellan och höga varv men fortfarande inte helt hundra på tomgången. Luftskruven justerad in/ut från helt stängd till fyra varv ut. Först nära helt stängd försöker den självdö på tomgång, över 3 varv ut (2,5 standard) börjar den hänga kvar på högre varv efter avsläpp för att sedan sjunka till hyfsat normal tomgång.
Slutsats med skorsten av: Tomgång, för lite bränsle, halvfart, kanske för lite bränsle, hög fart för mycket bränsle.
Tror att huvudmunstycket är för stort, lågfart orginal, nålen har justerats för att gå bra med skorstenen borta vilket behövs pga högdartsmunstycket, men det straffar lågfarten som inte har någon justering förutom luftskruv.
Tror det är någon form av obalans i bestyckningen...
Ska beställa hem hög fart 85 och låg 31 för test, eller ja, en renoveringssats blir nog bättre.
Noterade också att den vill självdö då jag tar ner den från centralstödet, även då jag rullar den framåt och nyper frambroms.
Måste vara något elfel? Har slitit och dragit i all el som är åtkomlig med kåporna på utan att kunna reproducera felet..