Mopedbil

Varför inte en sån här puppy?

jyhdA.jpg

Åk till Tammerfors och spana in mopedbilarna som kör runt på stan där. Jag har aldrig sett en stad med så många mopedbilar. Nästan var tionde bil är en mopedbil och ungarna verkar stortrivas i dem. De sticker iväg ganska hyfsat vid rödljusen också.

Mopedbil måste vara den sortens fordon du gör allra störst förlust på nånsin. Även som nya kunde man ju tro att de skulle ramla ihop när som helst. Jag fick testa en 3 cylindrig diesel av något konstigt märke. Fy fan alltså. Och de kostade runt 100 tusen då för typ många år sen.

Testa att säga att hon får välja vad fan hon vill, men hon ska betala hälften själv?
Mina föräldrar körde den metoden på mig.

Hälften!? Vafan, jag fick minsann spara ihop till min moppejävel själv:mad: Fick två papp när jag fyllde femton som jag fick använda till moppe om jag ville, resten skulle komma ur egen ficka. Tro fan att min moppe var den billigaste och tråkigaste på hela moppeparkeringen när typ alla polarna fick splitt nya eu-mopeder av sina päron...:mad:

Hälften!? Vafan, jag fick minsann spara ihop till min moppejävel själv:mad: Fick två papp när jag fyllde femton som jag fick använda till moppe om jag ville, resten skulle komma ur egen ficka. Tro fan att min moppe var den billigaste och tråkigaste på hela moppeparkeringen när typ alla polarna fick splitt nya eu-mopeder av sina päron...:mad:
Ja, men nu kan du skruva och dina polare kan inte byta ett tändstift ens.

2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..

2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..

Edit, med bild, Nirvana var poppis eller nått..
Gröna faran_liten.jpg

Det med körkort...
Nuförtiden måste man väl ha körkort för moped också och då finns det väl ingen större anledning för någon över 18 att ha en mopedbil heller, eller?
Är väl troligtvis lättare att ta mopedkörkort än bilkort, men om man får indraget körkort så får man väl inte köra varken vanlig moped eller mopedbil?

25 moped kanske man fortfarande får köra? Fast då är frågan om inte elcykel är bättre alternativ om man inte brukar färdas längre sträckor.

Åk till Tammerfors och spana in mopedbilarna som kör runt på stan där. Jag har aldrig sett en stad med så många mopedbilar. Nästan var tionde bil är en mopedbil och ungarna verkar stortrivas i dem. De sticker iväg ganska hyfsat vid rödljusen också.

Läste en artikel om mopedbilar på wasabladet (eller nåt sånt).. det enda jag minns är att alla kommentarerna var förbannade på alla jävla moppebilar som dykt upp från ingenstans.

Samt att det var som att läsa 50-tals svenska, perfekt grammatik och massa gammeldags ord. Fattade ingenting tills jag insåg att jag var inne på en finlandssvensk sida :D

Edit. TS väldigt snäll förälder. En annan fick spara 3 år till en jävla crescent med trasig växellåda.

Jag säger att du ska satsa på en redig Cresent compact, det är en ärlig gammal trotjänare och dem som finns kvar i fint skick är värda guld.. Sen kan hon säga att den är tjejkörd och få dubbelt så mycket pengar för den när hon säljer den :-)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick