Mopedbil

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Testade med att om vi lackar den rosa, lila och svart och pimpa den i hytten inte ens det hjälpte.
Jävla unge!!!:huvet

Testa att säga att hon får välja vad fan hon vill, men hon ska betala hälften själv?
Mina föräldrar körde den metoden på mig.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Varför inte en sån här puppy?

jyhdA.jpg

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Åk till Tammerfors och spana in mopedbilarna som kör runt på stan där. Jag har aldrig sett en stad med så många mopedbilar. Nästan var tionde bil är en mopedbil och ungarna verkar stortrivas i dem. De sticker iväg ganska hyfsat vid rödljusen också.

tkdrille

Guest
Mopedbil måste vara den sortens fordon du gör allra störst förlust på nånsin. Även som nya kunde man ju tro att de skulle ramla ihop när som helst. Jag fick testa en 3 cylindrig diesel av något konstigt märke. Fy fan alltså. Och de kostade runt 100 tusen då för typ många år sen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vill du verkligen att andra bilister ska ligga 20 cm bakom & vara förbannade hela tiden? :gnissla

EgsakCt:fakta

Nej, men seriöst. Långsamma som en moppe men upptar ett helt körfält = roadblock. Sen kostar de alldeles för jävla mycket också, fi fan...:näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Testa att säga att hon får välja vad fan hon vill, men hon ska betala hälften själv?
Mina föräldrar körde den metoden på mig.

Hälften!? Vafan, jag fick minsann spara ihop till min moppejävel själv:mad: Fick två papp när jag fyllde femton som jag fick använda till moppe om jag ville, resten skulle komma ur egen ficka. Tro fan att min moppe var den billigaste och tråkigaste på hela moppeparkeringen när typ alla polarna fick splitt nya eu-mopeder av sina päron...:mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hälften!? Vafan, jag fick minsann spara ihop till min moppejävel själv:mad: Fick två papp när jag fyllde femton som jag fick använda till moppe om jag ville, resten skulle komma ur egen ficka. Tro fan att min moppe var den billigaste och tråkigaste på hela moppeparkeringen när typ alla polarna fick splitt nya eu-mopeder av sina päron...:mad:
Ja, men nu kan du skruva och dina polare kan inte byta ett tändstift ens.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..

Edit, med bild, Nirvana var poppis eller nått..
Gröna faran_liten.jpg

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Det med körkort...
Nuförtiden måste man väl ha körkort för moped också och då finns det väl ingen större anledning för någon över 18 att ha en mopedbil heller, eller?
Är väl troligtvis lättare att ta mopedkörkort än bilkort, men om man får indraget körkort så får man väl inte köra varken vanlig moped eller mopedbil?

25 moped kanske man fortfarande får köra? Fast då är frågan om inte elcykel är bättre alternativ om man inte brukar färdas längre sträckor.

jetson

Guest
Åk till Tammerfors och spana in mopedbilarna som kör runt på stan där. Jag har aldrig sett en stad med så många mopedbilar. Nästan var tionde bil är en mopedbil och ungarna verkar stortrivas i dem. De sticker iväg ganska hyfsat vid rödljusen också.

Läste en artikel om mopedbilar på wasabladet (eller nåt sånt).. det enda jag minns är att alla kommentarerna var förbannade på alla jävla moppebilar som dykt upp från ingenstans.

Samt att det var som att läsa 50-tals svenska, perfekt grammatik och massa gammeldags ord. Fattade ingenting tills jag insåg att jag var inne på en finlandssvensk sida :D

Edit. TS väldigt snäll förälder. En annan fick spara 3 år till en jävla crescent med trasig växellåda.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Jag säger att du ska satsa på en redig Cresent compact, det är en ärlig gammal trotjänare och dem som finns kvar i fint skick är värda guld.. Sen kan hon säga att den är tjejkörd och få dubbelt så mycket pengar för den när hon säljer den :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!