Mopedbil

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, men nu kan du skruva och dina polare kan inte byta ett tändstift ens.

Faktum var att min moppe var oväntat problemfri om man jämför med en del av polarnas. Kinamoppe är inget jag kan rekommendera efter att ha sett vad en del av kompisarna fick vara med om med sina...:näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Mopedbil måste vara den sortens fordon du gör allra störst förlust på nånsin. Även som nya kunde man ju tro att de skulle ramla ihop när som helst. Jag fick testa en 3 cylindrig diesel av något konstigt märke. Fy fan alltså. Och de kostade runt 100 tusen då för typ många år sen.

Mopedbilarna har blivit jäkligt populära här i Finland, så populära att du kan köpa en ny mopedbil för typ 15 000€ idag och sälja den om ett år för typ 14 000€. (förutsatt att man inte böörnar sönder den)

Personligen så har jag inget emot mopedbilarna, dom är sällan ivägen, går ganska tyst, jämfört med de där eländiga gräsliga senda-peugeot-derbi- mopederna som alltid skall köras med full gas och (ljud)trimmat avgasrör:4skrika

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En a-traktor är hästlängder bättre. Säkrare att åka omkring i - speciellt med åtanke på den låga hastigheten jämfört med annan trafik och möjligheten att skaffa ett fordon med lite bättre kvalitet på motor och chassi. Finns hur mycket som helst ute på annons...
a1.jpga2.jpga3.jpga4.jpga5.jpga6.jpga7.jpg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alla borde ha en bazooka i bilen/hojjen så man kan skjuta A-traktorer/moppe-bilar.
Sen tar man med den demolerade triangelskylten till valfri mack och får ett nytt skott! :gnissla

...men inte i Hedemora förstås... ;)

tkdrille

Guest
Mopedbilarna har blivit jäkligt populära här i Finland, så populära att du kan köpa en ny mopedbil för typ 15 000€ idag och sälja den om ett år för typ 14 000€. (förutsatt att man inte böörnar sönder den)

Personligen så har jag inget emot mopedbilarna, dom är sällan ivägen, går ganska tyst, jämfört med de där eländiga gräsliga senda-peugeot-derbi- mopederna som alltid skall köras med full gas och (ljud)trimmat avgasrör:4skrika

15000 € är inte försvarbart att ge till en 15 åring som inte har trafikvett. De är något fel på föräldern då, spara de till en riktig bil till 18 års gränsen istället. Klart de kan vara skönt för en 15 åring med musik värme och soltak att köra med.

Har en sån som rullar mellan två byar här. Han är gammal och äcklig. Den bilden får jag upp. En person som inte hade intelligens nog för att skaffa sig ett simpelt körkort

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
15000 € är inte försvarbart att ge till en 15 åring som inte har trafikvett. De är något fel på föräldern då, spara de till en riktig bil till 18 års gränsen istället. Klart de kan vara skönt för en 15 åring med musik värme och soltak att köra med.

Har en sån som rullar mellan två byar här. Han är gammal och äcklig. Den bilden får jag upp. En person som inte hade intelligens nog för att skaffa sig ett simpelt körkort

Han sa att det var i Finland. Alla där åker ju för rattfylla minst en gång i veckan så det är inte konstigt att mopedbilarna går åt som smör i solsken. :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Alla borde ha en bazooka i bilen/hojjen så man kan skjuta A-traktorer/moppe-bilar.
Sen tar man med den demolerade triangelskylten till valfri mack och får ett nytt skott! :gnissla

...men inte i Hedemora förstås... ;)

Dom orsakar ju fan köer överallt - tom i småstäder lördag morgon under semestern , 9 km bilkö in till staden...alla e pensionärer i bilkön och ingen vågar köra om..sen när man kommit igenom så ligger det en moppebil på 8000 varv i 33km/t och leder släpet..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..

Vill minnas att du tog kortet rätt sent i livet, men körde du den fram till dess?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..
Puch Dakota -79?!!!
Ditt lilla omhuldade rikemansbarn!
Själv fick jag en inkomplett MCB E-typ -74 isärplockad med delarna i lådor spridda över större delen av norra Jämtland!
Den blev inte klar förrns LÅNGT efter att jag fyllt 15!
Sachs-motorn var så idiotiskt konstruerad att man blev psykiskt STÖRD bara av att köra den!
Moppen var så satans långsam att jag FORTFARANDE är oskuld!
:mad: :mad: :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Puch Dakota -79?!!!
Själv fick jag en inkomplett MCB E-typ -74 isärplockad med delarna i lådor spridda över större delen av norra Jämtland!
Sachs-motorn var så idiotiskt konstruerad att man blev psykiskt STÖRD bara av att köra den!

Aah, E-type, min första moppe. Komplett med buffalostyre, pläd och 60cc.:kär

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Puch Dakota -79?!!!

Så du hade moppe i alla fall...? Jag hade inte ens råd med bensinen till en moppe, så det fick bli en gammal rostig trampcykel. Jag fick sätta spelkort mot ekrarna och låtsas att det var en moped, när jag trampade för glatta livet. Hur porrigt var det på en skala?! Kunde bara drömma om hur det skulle vara att vara oskuld, så illa var det.

Överkompensation senare i livet gör att inget mindre än det värsta och farligaste duger...
:gnissla :mad:

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Körde A-traktor när jag va 15-17. fyfan va kul de va. Absolut en av höjdpunkterna i mitt liv.

Köp ingen moppebil förihelvette. Plast rakt igenom. Att bli påkörd i en sån är fan värre än att bli påkörd på hoj.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!