Mopedbil

Ja, men nu kan du skruva och dina polare kan inte byta ett tändstift ens.

Faktum var att min moppe var oväntat problemfri om man jämför med en del av polarnas. Kinamoppe är inget jag kan rekommendera efter att ha sett vad en del av kompisarna fick vara med om med sina...:näsblod

Mopedbil måste vara den sortens fordon du gör allra störst förlust på nånsin. Även som nya kunde man ju tro att de skulle ramla ihop när som helst. Jag fick testa en 3 cylindrig diesel av något konstigt märke. Fy fan alltså. Och de kostade runt 100 tusen då för typ många år sen.

Mopedbilarna har blivit jäkligt populära här i Finland, så populära att du kan köpa en ny mopedbil för typ 15 000€ idag och sälja den om ett år för typ 14 000€. (förutsatt att man inte böörnar sönder den)

Personligen så har jag inget emot mopedbilarna, dom är sällan ivägen, går ganska tyst, jämfört med de där eländiga gräsliga senda-peugeot-derbi- mopederna som alltid skall köras med full gas och (ljud)trimmat avgasrör:4skrika

En a-traktor är hästlängder bättre. Säkrare att åka omkring i - speciellt med åtanke på den låga hastigheten jämfört med annan trafik och möjligheten att skaffa ett fordon med lite bättre kvalitet på motor och chassi. Finns hur mycket som helst ute på annons...
a1.jpga2.jpga3.jpga4.jpga5.jpga6.jpga7.jpg

Alla borde ha en bazooka i bilen/hojjen så man kan skjuta A-traktorer/moppe-bilar.
Sen tar man med den demolerade triangelskylten till valfri mack och får ett nytt skott! :gnissla

...men inte i Hedemora förstås... ;)

Mopedbilarna har blivit jäkligt populära här i Finland, så populära att du kan köpa en ny mopedbil för typ 15 000€ idag och sälja den om ett år för typ 14 000€. (förutsatt att man inte böörnar sönder den)

Personligen så har jag inget emot mopedbilarna, dom är sällan ivägen, går ganska tyst, jämfört med de där eländiga gräsliga senda-peugeot-derbi- mopederna som alltid skall köras med full gas och (ljud)trimmat avgasrör:4skrika

15000 € är inte försvarbart att ge till en 15 åring som inte har trafikvett. De är något fel på föräldern då, spara de till en riktig bil till 18 års gränsen istället. Klart de kan vara skönt för en 15 åring med musik värme och soltak att köra med.

Har en sån som rullar mellan två byar här. Han är gammal och äcklig. Den bilden får jag upp. En person som inte hade intelligens nog för att skaffa sig ett simpelt körkort

15000 € är inte försvarbart att ge till en 15 åring som inte har trafikvett. De är något fel på föräldern då, spara de till en riktig bil till 18 års gränsen istället. Klart de kan vara skönt för en 15 åring med musik värme och soltak att köra med.

Har en sån som rullar mellan två byar här. Han är gammal och äcklig. Den bilden får jag upp. En person som inte hade intelligens nog för att skaffa sig ett simpelt körkort

Han sa att det var i Finland. Alla där åker ju för rattfylla minst en gång i veckan så det är inte konstigt att mopedbilarna går åt som smör i solsken. :)

Alla borde ha en bazooka i bilen/hojjen så man kan skjuta A-traktorer/moppe-bilar.
Sen tar man med den demolerade triangelskylten till valfri mack och får ett nytt skott! :gnissla

...men inte i Hedemora förstås... ;)

Dom orsakar ju fan köer överallt - tom i småstäder lördag morgon under semestern , 9 km bilkö in till staden...alla e pensionärer i bilkön och ingen vågar köra om..sen när man kommit igenom så ligger det en moppebil på 8000 varv i 33km/t och leder släpet..

2 papp? Bortskämda curlingbarn, jag fick en Puch Dakota mintgrön ano 1979 (inköpspris 500kr), den var så satans ful att jag blev av med oskulden i 30-årsåldern..
Puch Dakota -79?!!!
Ditt lilla omhuldade rikemansbarn!
Själv fick jag en inkomplett MCB E-typ -74 isärplockad med delarna i lådor spridda över större delen av norra Jämtland!
Den blev inte klar förrns LÅNGT efter att jag fyllt 15!
Sachs-motorn var så idiotiskt konstruerad att man blev psykiskt STÖRD bara av att köra den!
Moppen var så satans långsam att jag FORTFARANDE är oskuld!
:mad: :mad: :mad:

Puch Dakota -79?!!!
Själv fick jag en inkomplett MCB E-typ -74 isärplockad med delarna i lådor spridda över större delen av norra Jämtland!
Sachs-motorn var så idiotiskt konstruerad att man blev psykiskt STÖRD bara av att köra den!

Aah, E-type, min första moppe. Komplett med buffalostyre, pläd och 60cc.:kär

Puch Dakota -79?!!!

Så du hade moppe i alla fall...? Jag hade inte ens råd med bensinen till en moppe, så det fick bli en gammal rostig trampcykel. Jag fick sätta spelkort mot ekrarna och låtsas att det var en moped, när jag trampade för glatta livet. Hur porrigt var det på en skala?! Kunde bara drömma om hur det skulle vara att vara oskuld, så illa var det.

Överkompensation senare i livet gör att inget mindre än det värsta och farligaste duger...
:gnissla :mad:

Körde A-traktor när jag va 15-17. fyfan va kul de va. Absolut en av höjdpunkterna i mitt liv.

Köp ingen moppebil förihelvette. Plast rakt igenom. Att bli påkörd i en sån är fan värre än att bli påkörd på hoj.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick