MoppeFucko!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Okey, nu vet jag exakt vad som innebär med detta ord!

Jag kom körandes på en 50 väg i ca 55km/h och så ser jag att en moped börjar att närma sig (liknande cross moped, vet ej märke) i backspeglen. Jaha, tänkte inte mer på det och fortsatte köra. DÅ!, kommer ungjäveln upp jämsides vid mig och ger detta ,I..I (vet ej vad det heter :va , håller knuten näve med pekfinger och lillfingret ute, alltså detta: :yoparty ) mot mig och kör om mig. Ungjäveln fortsätter att köra om två bilar till (kör i ca 70km/h) just i en korsning så bilar få panikbromsa som håller på att svänga! :kocko När jag har paserat korsningen och märker att jag fortfarande lever så har de båda bilarna som var framför mig svängt i den korsningen som höll på att bli ett rykande infermo så forsätter jag i lungn takt. Efter nån minut har det blivit 70 väg och jag drar på lite mer (ca 85km/h) och märker att jag börjar närma mig denna idiot på två hjul. :crash Jag funderar på att stoppa honom och lyfta honom i öronen hem till sina föräldrar men nöjer mig med att köra upp jämsides och göra :kocko mot min hjälm och :FU (utan att le)och kör sedan i min lungna takt därifrån.

Förlåt att besvära med en MoppeFucko tråd men jag behövde värkligen skriva av mig lite, håller på att bli rasande här,hur i helvete kan man vara så dum som han var?! :va

Solid snake

Guest
Skit samma, du kan lika bra dö.....

Du blev ju omkörd av en moppe.

:död

JAG hade fan prylat i honom vett, jävla idiot moppefucko. :kocko

Ajja, tur att du inte krockade iaf. :tummenupp

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Solid snake skrev:

jo visst blev jag det, men hade jag sätt att han var på väg om mig, tro du jag hade släppt förbi honom? :crash nej, men jag blev ganska förvånad när han var brevid mig. men så jävla dum kan väl inte många vara som han va?

EDIT: De va jävla nära att jag åkte in i 850`in som va framför mig med en jävla fart, tror tillochmed att jag tog imot lite grann på kofångaren, tur att den inte var lackerad iallfall :tungan

P-E

Guest
Solid snake skrev:

Ja du haha vad ska man säga? Mopederna har jag inget emot, jag menar det ger bra övning osv, man vill ju köra det bästa man kan när man är 15 och då er det moppe som gäller. Dock så gillar jag inte vissa förare.. EU moped funkar inte heller, kursden tar typ en dag och alla klarar så vitt jag vet provet och uppkörningen, de kör ändå på cykel vägar och de har inte blivit klokare i trafiken heller :kocko Moppe fuckos:D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:

Haha mavve tycks smitta :tungan

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
TZR125 -89
det måste vara för att pryla är ett så jävla bra ord. och jäkla relevant när man snackar moppefuckon.

MikkE

Guest
usch. tänk mig då. får stå ut med MASSA fuckon som kommer in på macken för att ha korv en kvart innan vi stänger, 23:45. och sedan så står de utanför i 40 minuter och gör ingenting :kocko

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Det ska vara körkort på moped.. Inte för svårt men inte lika simpelt som dagens mopedkörkort.

Föresten, Ett "moppefucko" är en person som beter sig omoget och ointelligent när diskussioner om motorcyklar äger rum. Uttrycket myntades av en moderator på internetsajten http://www.sporthoj.com någon gång under år 2002.

:)

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
steffo skrev:
Det ska vara körkort på moped.. Inte för svårt men inte lika simpelt som dagens mopedkörkort.

Föresten, Ett "moppefucko" är en person som beter sig omoget och ointelligent när diskussioner om motorcyklar äger rum. Uttrycket myntades av en moderator på internetsajten http://www.sporthoj.com någon gång under år 2002.

visst men här så som ni förstår så syftade jag på den omogna och ointelligenta delen. :tomten

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
steffo skrev:
Ett "moppefucko" är en person som beter sig omoget och ointelligent när diskussioner om motorcyklar äger rum. Uttrycket myntades av en moderator på internetsajten http://www.sporthoj.com någon gång under år 2002.

Haha, nån har verkligen lagt in moppefucko på susning. :D

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Typ samma sak hände mig igår. Körde på en krokig asfaltsväg i typ 60, så kommer en liten trimmad eu-scooter (utan skylt såklart) upp jämsides med mig och ville rejsa :va , men den vann jag iaf över till slut, men det krävdes häftiga inbromsningar och farter på över 90.

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Är det inte lika omoget att köra ifatt en moppe som just kört om en?
Låt de vara så lessnar dom. Minst 90% hör har börjat med moppe och ni var likadanna då.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
darth_igel skrev:
Låt de vara så lessnar dom. Minst 90% hör har börjat med moppe och ni var likadanna då.
köra ifatt? :va Som jag skrev så närmade jag mig honom utan att ha i tanke att köra ifatt honom. sen att jag blev sugen att prygla honom är en annan sak, (hoppas att du syftade på mig, :tomten )

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
darth_igel skrev:
Håller med dig.
Själv tyckte jag att det var riktigt skojiga tider då man hade moppe och kunna köra omkring vart man ville , man var 15 år och moppe var det man fick köra på vägarna lagligt (eller ja någorlunda) , jag tror ganska många här började med moppe och uppförde sig som fuckon , finns även många här som har 125a och uppför er som fuckon.
Puss :tungan

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
gammelfarfar skrev:
Typ samma sak hände mig igår. Körde på en krokig asfaltsväg i typ 60, så kommer en liten trimmad eu-scooter (utan skylt såklart) upp jämsides med mig och ville rejsa :va , men den vann jag iaf över till slut, men det krävdes häftiga inbromsningar och farter på över 90.
Hahahah :D Sorry, men det lät kul :)

P-E

Guest
Flummo skrev:
En fråga bara, hur vet du att det var en EU-moped?

Han kanske gissar, eller är han som jag, ganska duktig och kan modellerna och vet vilka som är EU och inte..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...