moppefucko

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
idag snackade jag med ett moppefucko som skröt skitmycket över att han hade en kompis som hade en rieju drac går 130km/h yeah. Frågade hur dom mätt det dom sa med bil bla bla bla frågade vad den hade för bestyckning ..70cc? neee inte visste dom det bara att den går 130 blaha klarar inte av såna människor som skryter om sin kompis kompis som känner en som har en kompis.... :3freak

äh tur att man inte umgås med sådana människor iaf :D

nu har jag skrivit av mig hoppas att jag inte skrev som ett moppefucko :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ogre skrev:
idag snackade jag med ett moppefucko som skröt skitmycket över att han hade en kompis som hade en rieju drac går 130km/h yeah. Frågade hur dom mätt det dom sa med bil bla bla bla frågade vad den hade för bestyckning ..70cc? neee inte visste dom det bara att den går 130 blaha klarar inte av såna människor som skryter om sin kompis kompis som känner en som har en kompis.... :3freak

äh tur att man inte umgås med sådana människor iaf :D

nu har jag skrivit av mig hoppas att jag inte skrev som ett moppefucko :)

Blev omkörd av en moped på 50 väg igår, Han kom lätt över 100 sträcket. Jag brydde mig inte speciellt mer än att köra om honom när det slog över till 70. Dom går rätt bra dom där mopederna ändå, 2 grannar här ute (bor en bit ut) kör sånna Drack. Dom gör också snäppet över 100km/h på både min och deras mätare. Dom lägger ju ner extremt mycket pengar på trim osv. Men så håller det också så länge det håller.

Det skär och det skär och det skär och deras föreldrar köper nytt och nytt och nytt. :rolleyes:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Fan va coolt !!! :yoparty :yoparty

Frågade du inte om du fick provköra den!?

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Med rätt trim borde det vara möjligt..då dom gör runt 90km/h orginal.
Effektsystem, nya reeds och en fetare förgasare...ja du lär ju närma dig iaf

Dufva

Guest
tycon1 skrev:

Bara 90? Har hört att de går minst i 110. :va

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
tycon1 skrev:

Dom där mätarna stämmer inte för fem öre.. 90km/h = max 75

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Mina kära småbrorsor hade en Beta rr eller vad det heter. Den gjorde 86 Km/h (90 mätarfart), uppmätt av Harry haffa när en av bröderna torskade för trim :D Det var bara en avgasplugg dragen på den. Så nog fan är dagens moppar snabbare än vad min var iaf.

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Min förra dt-r (-01) gick faktiskt i 130,82 enligt farsan gps iafa :) ( fasttejpad på saleln :hihi ) kan ju ha visat fel med nån km/h men endå. Den var dock trimmad för ca 7500 onödiga kronor tänker ja nu i effterhand :kocko

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
tycon1 skrev:

Nja 90 km/h med bara effektsystem och annan förgasare + reeds tvekar jag på. Folket här ute kör troligtvis med 70cc också. Då toppar dom en liten bit över 100 km/h, Ärliga km/h. Mer än det är bara skit snack. Körde efter grannens drack i ca 100 km/h med NSRén och det stämmde. NSRén är uppmätt med bil.

Lite paff blir man, Men det håller ju inte. Motorerna är inte avsedda för det och det ger med sig.

Har kört många moped scootrar som gör över 100 km/h därimot som hållt ganska länge, Men snabbre än 100-105 km/h krävs för mycket pengar.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Padde skrev:
Har kört många moped scootrar som gör över 100 km/h därimot som hållt ganska länge, Men snabbre än 100-105 km/h krävs för mycket pengar.

Har aldrig kört någon "moppe-scooter", men däremot kompisens Kymco 125:a (som såg ut exakt som deras moppe-variant på den tiden). Kul på motorvägen när bilarna lade sig bakom istället för att köra om, och troligen undrade om man var riktigt klok.

Den toppade cirka 108km/h mätarfart, och enligt fabrik skulle den göra 105km/h, så det stämde nog ganska bra. Imponerande, och en smula förvånande att mopparna är nästan lika snabba.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Snackade med ett moppefucko förra helgen som påstod att hans derbi gick 150km/h med 75cc,vilken lirare :D
Sa att han kunde få köra mot min honda och se om den verkligen går så fort :fatta!
Då jag körde moppe så hade kompisen en drac,hans mätare visade 70km/h då min på dt:n visade 50km/h :hihi
Men dom nyare vätskekylda mopederna kan gå ganska fort,nått geni som kan räkna ut hur många hästar på ett ungefär som man borde behöva för 150km/h ????

Paradoxy

Guest
Brännström skrev:
Men dom nyare vätskekylda mopederna kan gå ganska fort,nått geni som kan räkna ut hur många hästar på ett ungefär som man borde behöva för 150km/h ????

Med aerodynamik som ett kylskåp behövs det nog rätt många :rofl :rofl :rofl

Solid snake

Guest
Jag var inne på thures sport idag (den lokala moppeaffären i kävlinge) iaf, jag kommer in där så står det 5 fjuniga fuckos vid kassan och tjötar med säljaren, den ene var så kaxig så han gav säljaren en örfil, man såg på säljaren att han ville slå ihjäl honom.

Jag gick iaf fram till kassan och stirrade på killen som hade gett säljaren en lavett, han bara vacklade med blicken, verkar som om han tyckte jag var läskig. :hihi

Anton, de har gaswire till din brorsas compakt!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras