moppefucko

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Flagga skrev:
Har aldrig kört någon "moppe-scooter", men däremot kompisens Kymco 125:a (som såg ut exakt som deras moppe-variant på den tiden). Kul på motorvägen när bilarna lade sig bakom istället för att köra om, och troligen undrade om man var riktigt klok.

Den toppade cirka 108km/h mätarfart, och enligt fabrik skulle den göra 105km/h, så det stämde nog ganska bra. Imponerande, och en smula förvånande att mopparna är nästan lika snabba.

Nu snackar du troligvis en 4-takts luftkyld 125cc scooter.

Jag snackar en avstrypt 2-takts vätskekyld 50cc scooter.

Var faktiskt med min familjs bil vi mätte upp en polares enbart avstrypa 50cc scooter (Derbi) till ca 95 km/h. Sen byter man lite vikter i variatorn på den så har du lätt uppe den i 100 km/h. När jag åkte på den (Skjuss) gjorde den ca 90 km/h. Men som sagt, det ryster och skakar och det är ju inget att rekomendera att köra så fort på en sån liten scooter.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Jag var inne på thures sport idag (den lokala moppeaffären i kävlinge) iaf, jag kommer in där så står det 5 fjuniga fuckos vid kassan och tjötar med säljaren, den ene var så kaxig så han gav säljaren en örfil, man såg på säljaren att han ville slå ihjäl honom.

Jag gick iaf fram till kassan och stirrade på killen som hade gett säljaren en lavett, han bara vacklade med blicken, verkar som om han tyckte jag var läskig. :hihi

Anton, de har gaswire till din brorsas compakt!

Öhh skojar du?

:va

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Solid snake skrev:
Jag var inne på thures sport idag (den lokala moppeaffären i kävlinge) iaf, jag kommer in där så står det 5 fjuniga fuckos vid kassan och tjötar med säljaren, den ene var så kaxig så han gav säljaren en örfil, man såg på säljaren att han ville slå ihjäl honom.

Jag gick iaf fram till kassan och stirrade på killen som hade gett säljaren en lavett, han bara vacklade med blicken, verkar som om han tyckte jag var läskig. :hihi

Anton, de har gaswire till din brorsas compakt!

Hur ser du ut? :hihi

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Valentinic skrev:

Han har långt skägg, långt hår, klädd (Alltid) i svart.

Min fråga är mer, Vem var det som var på Thures Sacke? Kävlinge bor?

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Han har långt skägg, långt hår, klädd (Alltid) i svart.

Min fråga är mer, Vem var det som var på Thures Sacke? Kävlinge bor?
Japp, det var kävlingebor, de beställde krejer som fan iaf, trim hit och kopplingar dit.

Jo jag undrade också vad han tänkte med, hade han gjort så mot mig så hade han blivit ombedd att skaffa en sked att käka med i en månad.

Sen var de allmänt skitdryga, skulle slå alla hitan och ditan "ääh vafan, vi slår honom!" (Killen i kassan menade då han som gav honom en lavett.)

2 av dem sa bara till han som slog killen i kassan "du är fan dum i skallen!" Sen gick de ut och väntade.

Kan fan inte vara kul att stå och jobba med moppefuckos hela dagen.

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Solid snake skrev:
Japp, det var kävlingebor, de beställde krejer som fan iaf, trim hit och kopplingar dit.

Jo jag undrade också vad han tänkte med, hade han gjort så mot mig så hade han blivit ombedd att skaffa en sked att käka med i en månad.

Sen var de allmänt skitdryga, skulle slå alla hitan och ditan "ääh vafan, vi slår honom!" (Killen i kassan menade då han som gav honom en lavett.)

2 av dem sa bara till han som slog killen i kassan "du är fan dum i skallen!" Sen gick de ut och väntade.

Kan fan inte vara kul att stå och jobba med moppefuckos hela dagen.

kEtTa h0nOm!

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Padde skrev:
Nja 90 km/h med bara effektsystem och annan förgasare + reeds tvekar jag på. Folket här ute kör troligtvis med 70cc också. Då toppar dom en liten bit över 100 km/h, Ärliga km/h. Mer än det är bara skit snack. Körde efter grannens drack i ca 100 km/h med NSRén och det stämmde. NSRén är uppmätt med bil.

Lite paff blir man, Men det håller ju inte. Motorerna är inte avsedda för det och det ger med sig.

Har kört många moped scootrar som gör över 100 km/h därimot som hållt ganska länge, Men snabbre än 100-105 km/h krävs för mycket pengar.

Du snörar ihop det så mycket att jag inte riktigt förstår...
Nja 90 km/h med bara effektsystem och annan förgasare + reeds tvekar jag på.

Körde efter grannens drack i ca 100 km/h med NSRén och det stämmde. NSRén är uppmätt med bil.
hur ska du ha det?

Jag har haft en Drac-01 själv, och pluggade ur den och bytte till ett störe framdrev. Klarade strax under 100sträcket. Mätt med både egen mätare och polarens tzr. Den gjorde nära 85km/h orginal.

Körde 1200mil med den, och den rasade aldrig..bytte olja regelbundet och gjorde rent luftfiltret.

Aja moppetiderna är över..tack och lov..Uppgraderade mig sen till enduron!
Som numera är såld... :3freak

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
tycon1 skrev:
Du snörar ihop det så mycket att jag inte riktigt förstår...

hur ska du ha det?

Jag har haft en Drac-01 själv, och pluggade ur den och bytte till ett störe framdrev. Klarade strax under 100sträcket. Mätt med både egen mätare och polarens tzr. Den gjorde nära 85km/h orginal.

Körde 1200mil med den, och den rasade aldrig..bytte olja regelbundet och gjorde rent luftfiltret.

Aja moppetiderna är över..tack och lov..Uppgraderade mig sen till enduron!
Som numera är såld... :3freak

Hur jag ska ha det? Haha, Det är inte säkert du, länge sedan jag trimmade mopeder nu men grannarnas moppar här gör runt 100 km/h med effekt system och 70cc osv. Dvs ganska värsting trimmade. Vi mätte upp det med min NSR.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Macke.. skrev:
Min förra dt-r (-01) gick faktiskt i 130,82 enligt farsan gps iafa :) ( fasttejpad på saleln :hihi ) kan ju ha visat fel med nån km/h men endå. Den var dock trimmad för ca 7500 onödiga kronor tänker ja nu i effterhand :kocko
Det lär ju rört sig om en 20 hästar då eller så?

Var det verkligen orginalmotorn?

Nog för tat det säkert skulle gå att få ur, men det kräver nog en del jobb.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Brännström skrev:
Men dom nyare vätskekylda mopederna kan gå ganska fort,nått geni som kan räkna ut hur många hästar på ett ungefär som man borde behöva för 150km/h ????
Tja det beror ju lite på vikt och inkapsling, mne rakt upp och ner en vanlig jävla moppe lär ju behöva 25 häst iaf.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En crossmoppe lär nog behöva närmare 35 hp för 150km/h?

Min gamla kåp125a har väl 25 hp på veven och gör 150 på mätaren

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag har ett hondablad hemma med nån som trimmat en Mt5(Riktig trimmare då alltså ingen katalognörd). Den mätte dom upp till 147km/h tror jag det var. Kommer inte ihåg om det var original slagvolym men det var iallafall inga aerodynamiska hjälpmedel på den.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sEiKo skrev:
Jag har ett hondablad hemma med nån som trimmat en Mt5(Riktig trimmare då alltså ingen katalognörd). Den mätte dom upp till 147km/h tror jag det var. Kommer inte ihåg om det var original slagvolym men det var iallafall inga aerodynamiska hjälpmedel på den.
tja, nog lär det varit en lättviktig människa som låg på den troligen väldigt avskalade moppen iaf?

Såg nån kawa 50 cc som gjorde 130(MB 50 liknade), men det var väldigt special kan jag säga, motorn hade delar från någon 50cc enduro eller vad det nu var.
Den hade ju inte gjort 130 med mig på om man säger så.
Extrem utväxling bla.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
sEiKo skrev:

Japp den hade 50cc cylindervolym, ganska imponerande

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Anton_Ljunghusen skrev:
En crossmoppe lär nog behöva närmare 35 hp för 150km/h?

Min gamla kåp125a har väl 25 hp på veven och gör 150 på mätaren

öhmm du min crm har kanske högst 22 häst å gör 140 gps... (tro det eller ej) så ja tror de går med mindre. Men vem fan vill åka med obalancerade hjul under dimensionerade lager etc i 150?

ne men scotrarna brukar väll göra en 70-80? å "crossarna" 85-105. men då e dom ganska lite trimmade.Typ avgasrör å bestykning å drevade. (va ja har förstått) men över 130 Måste va omöjligt för fjun ungarna att skrapa ihop pengar till..

Dom som tävlar i moppe racing går ju sinnes sjukt snabbt men de e ju lite annan sak.. dom påstår att dom kommer upp i 160 MED dom vatten kylda

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
sEiKo skrev:

De bladet har jag oxå sett Mkt imponerande tycker jag..

Såg en som hade moddat ditt en cr 80 cc cylle på en mt femma storkat veven osv osv han hade upp den i 125 men han gjorde allt hemma och sjölv med en budget på typ 3-4000 de e ganska strångt gjort oxå..

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
På tal om hög hastighet med liten cylindervolym så läste jag i MCM, eller vad tidningen heter, om en Nisse som hade en Hoj som var driven med en nitromatad motor på 2cc. Varvade 35000rpm och kom upp i en hastighet på 93.7 km/h. Det är imponerande.
Edit: Sorry OT.

IronMike

Guest
Ett moppefucko jag snacka med herromdan,. påstod att hans drac gjorde 0-100 på 3,5 sec, kvicka hojjar de där :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras