Moppefuckoföräldrar

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Polisen i Södertörn har trålat lite och fångat en massa moppefuckos i näten. Vad händer? FÖRÄLDRARNA ringer och klagar på att de vråltrimmade mopparna blir beslagtagna! För tusan, beslagta föräldrarna också och trimma deras intelligens lite istället! Hur kan man som förälder låta sin unge braka runt i 80 blås på cykelvägar, bland gående, barnvagnar och cyklister, klädd i shorts och t-shirt? Och sedan bli upprörd när någon äntligen sätter stopp för eländet? :kocko

Fast det är klart, i vissa fall känner de antagligen inte till vad det är för grejer kidsen deras egentligen kör.

Moppedöden ökar, survival of the fittest.....

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,502156,00.html

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tja du.. vissa föräldrar gillar kanske fordon dom med, alla är inte sånna moralhjältar du vet..

min farsa hjälpte mig trimma min första moppe :)
när jag väl blir förälder lär jag drilla ungen att köra 2hjuligt enheldel kan jag tänka :tungan

har inte det här vart uppe innan förresten :va

MikkE

Guest
även om jag inte hade moppe men körde andras som var vråltrimmade så fattar jag inte HUR föräldrarna kan tillåta det??!?! Jag skulle aldrig få trimma av mina päron i alla fall - dödsstraff nästan.
Jag har egentligen haft en jävla tur att jag inte blev tagen av Farbror Blå alla de ggr man vart jagad och att man inte var med om någon olycka. Gamla tider som nästan gar glömts bort helt..

/Micke

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Min far gillade inte att jag körde trimmat, men han sa inget om att jag inte fick köra heller. Sen så hjälpte han aldrig till med moppen när det var trimmad heller. Rätt bra endå, för då var man tvungen att lära sej mecka :p

Coola Ola

Guest
Tyvärr är det ju ett alltför vanligt fenomen att föräldrar tror att det inte är något fel på just deras unge även om det kan vara den värsta slyngeln i hela skolan. Fram för föräldrarkörkort, finns för många värdelösa föräldrar helt klart...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Finns ju de föräldrar som godkänner trimning, så länge ungarna betalar eventuella böter ur egen spargris. Vet inte vad jag ska tycka riktigt, man vet ju hur man va själv i den åldern. Jag skulle nog subventionera lätt MC-kort som förälder, om de lyckades hålla sig undan vråltrimmade moppar. På så sätt blir det till en kul sporre istället att skita i 70cc-cylindern och 28-förgasaren.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Jag kan säga en sak och det är jävligt konstigt att mopedförarna inte kan förstå att finns det cykelbana så kör man inte OREGGAT på gatorna. Förjävla störigt när dom ligger mitt i vägen oreggat och det finns en cykelbana bredvid.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Larvit tjafs om trimmat eller inte.

en tanke som slog mig är att ryggskydd borde föjla med obligatoriskt vid köp av ny moppe sponsrat av branchen försäkringsbolagen ntf mm :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
M.G.F skrev:
Jag kan säga en sak och det är jävligt konstigt att mopedförarna inte kan förstå att finns det cykelbana så kör man inte OREGGAT på gatorna. Förjävla störigt när dom ligger mitt i vägen oreggat och det finns en cykelbana bredvid.
Håller inte med. Så länge mopparna gör 40-45 sådär (vilket många äldre gör orginal), så flyter de på i stadstrafiken rätt bra. Livsfarligt att ha dom körandes på cykelbanorna.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
mb skrev:
Finns ju de föräldrar som godkänner trimning, så länge ungarna betalar eventuella böter ur egen spargris. Vet inte vad jag ska tycka riktigt, man vet ju hur man va själv i den åldern. Jag skulle nog subventionera lätt MC-kort som förälder, om de lyckades hålla sig undan vråltrimmade moppar. På så sätt blir det till en kul sporre istället att skita i 70cc-cylindern och 28-förgasaren.

Håller med.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
mb skrev:
Håller inte med. Så länge mopparna gör 40-45 sådär (vilket många äldre gör orginal), så flyter de på i stadstrafiken rätt bra. Livsfarligt att ha dom körandes på cykelbanorna.

Nu menade jag inte dom. Är dom reggade så är det OK men är dom inte reggade så ska dom banne mig hålla sig så långt bort från vägarna som möjligt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Varje gång jag ser en moppe här i Eskilstuna så är det oftast utan hjälm, långt över deras lagliga hastighet. De kör mitt på vägen och hindrar bakomvarande bilar i tron att de kör den lagliga hastigheten (de snuddar 50). Jag ska börja hänga på tutan så de saktar ner o släpper förbi.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Swedie skrev:
Varje gång jag ser en moppe här i Eskilstuna så är det oftast utan hjälm, långt över deras lagliga hastighet. De kör mitt på vägen och hindrar bakomvarande bilar i tron att de kör den lagliga hastigheten (de snuddar 50). Jag ska börja hänga på tutan så de saktar ner o släpper förbi.

Det låter hemskt :skrämd

Undrar om denna moppeinnehavare är tvärnöjd?​

"Bakskärmen på en blåsvart tuffing
har en tydlig dekal:
”catch me if you can”,
ta mig om du kan."​

Själv tycker jag mopeder är livsfarliga, ungarna kan ju inte köra
småflickor gärna med skjuts, kör som den gåvstrajder, eller i alla fall som dom trodde det.
Dom vet ju inte hur trafiken fungerar, det borde vara svårare att ta det där "körkortet".
Av två anledningar, en del kanske struntar i det, och resten lär sig mer :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
När man är 15 så trimmar man, så är det bara. Tyvärr är det väl så att mopparna går för snabbt när de trimmas nuförtiden, dessutom blir det fler och fler mopeder, jag tror inte vi var smartare på vår tid.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
På min tid beslagtog polisen moppen och plockade av trimmet,
sen fick man komma och hämta den.
Väl hemma tog man fram sin Hobbex katalog och beställde ny kolv/cylinder
och ibland reed-ventil och förgasare.

De kan väl inte beslagta moppen för gott?

/A

Fast nuförtiden är det väl bara en plugg man tar bort...

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Mopeder som gör över 50 har inget på cykel/gångbanor att göra. :kocko

Att förarna sedan är omogna 15-17 åringar gör ju knappast något bättre. Att vissa trimmar sina moppar är ofrånkomligt men när antalet moppar inkl "moppefuckon" ökar så blir det ju ett större problem. Vad som var än mer anmärkningsvärt i artikeln som det hänvisas till (skräpbladet förvisso) är att så mycket som en hel jäkla fjärdedel av alla beslagtagna moppar var stulna!!! :eek: :confused: Vidare var nästan HÄLFTEN (40%) av ägarna tidigare straffade!!!??? Damn!! Nästan så man tvivlar på siffrorna.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
sven666 skrev:
tja du.. vissa föräldrar gillar kanske fordon dom med, alla är inte sånna moralhjältar du vet..

min farsa hjälpte mig trimma min första moppe :)
när jag väl blir förälder lär jag drilla ungen att köra 2hjuligt enheldel kan jag tänka :tungan

har inte det här vart uppe innan förresten :va

Jo men f*n inte på cykelvägar och dyligt. :huvet

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
hrc skrev:
FÖRÄLDRARNA ringer och klagar på att de vråltrimmade mopparna blir beslagtagna! För tusan, beslagta föräldrarna också och trimma deras intelligens lite istället!

Kan bara hålla med. En kille som jag känner tog ett par snorisar vid en bilskrot (dom höll på att hoppa sönder å slå ut alla rutor på bilarna) Men han tänkte vara snäll för dom grinade å var jävligt rädda. Så han åkte med dom till föräldrarna och där fick han till svar att de var väl bättre att dom lekte där, där bilarna redan var trasiga :kocko .

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom