Moppefuckoföräldrar

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Avelin skrev:
.....hans moppe skulle dra min Hornet eller brorsan Sv?! Isf skulle han ju ha en smäll! :död

Killen kanske hade självironi..och skämtade....
Eller så gjorde han kanske narr av er...... :)

Tycker de är rätt roliga dessa ungdomar, har ett par själv och man får garva mycket i deras sällskap, de drar sig inte för mycket, spontana och fulla av liv.
...Hur som helst så verkar han ha retat upp dig..;)

Hasta la vista

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ett steg i utvecklingen bara.

15-åringar trimmar och kör hejvilt, medan de vuxna tycker att de beter sig som idioter, även om de själv gjorde det då de var 15 år.

Sammanfattning:
Det är lätt att vara efterklok.

g'nite

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag körde trimmat oxo det år jag körde moppe. Hur kul är det att köra 35 1.2mil in till stan? För er som inte provat kan jag medela om att det är inte speciellt kul.

Borde vara obligatorisk förarutbildning. Jag ser de som tage eu-moppekortet som faktiskt kör riktigt vettigt!

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
mb skrev:
Finns ju de föräldrar som godkänner trimning, så länge ungarna betalar eventuella böter ur egen spargris. Vet inte vad jag ska tycka riktigt, man vet ju hur man va själv i den åldern. Jag skulle nog subventionera lätt MC-kort som förälder, om de lyckades hålla sig undan vråltrimmade moppar. På så sätt blir det till en kul sporre istället att skita i 70cc-cylindern och 28-förgasaren.

Så var det för min del =)

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
OlleR skrev:
.

Borde vara obligatorisk förarutbildning. Jag ser de som tage eu-moppekortet som faktiskt kör riktigt vettigt!

HAHAHAHAHA jag tog eu-kort, gregor tog eu kort. Vi var fan dom som svinade mest i hela Strängnäs, spelar väl ingen roll om man har eu-kort eller inte? man får ju försöka tills man klarar det.. alltså på uppskrivningen säger dom, tex : " du har fem fel kolla igenom det en gång till" så gör dom tills man klarar det, likadant när man ska köra. I lilla staden Strängnäs är det alldelles för mycket mopedister. Ps om ni vill se ghostrider live så finns han på en aerox i stan, häftikct va? Ds

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Köpte en yamaha aerox gp åt min ena son för ett tag sen.När jag körde hem den från yamahacenter i haninge så visade det sig att den toppade nästan 70 på mätaren i otrimmat skick i nerförsluten(50 på rakorna).Behöver ju alltså inte trimmas tyckte jag.Som tur är så har jag en mycket begåvad son som har insett(fått inbankat :) ) vad som händer med ett framtida lämpansökande ifall han torskar.Så han har faktiskt gått på körskola o tagit kk för Eumoppe.Tror att det gjort att han känner sig lite mer"vuxen" o ansvarsfull faktiskt,så han går runt som en liten sprätt numera o talar om för farsan hur jävla fel han kör hela tiden :tungan

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
ktmjacke skrev:
Köpte en yamaha aerox gp åt min ena son för ett tag sen.När jag körde hem den från yamahacenter i haninge så visade det sig att den toppade nästan 70 på mätaren i otrimmat skick i nerförsluten(50 på rakorna).Behöver ju alltså inte trimmas tyckte jag.Som tur är så har jag en mycket begåvad son som har insett(fått inbankat :) ) vad som händer med ett framtida lämpansökande ifall han torskar.Så han har faktiskt gått på körskola o tagit kk för Eumoppe.Tror att det gjort att han känner sig lite mer"vuxen" o ansvarsfull faktiskt,så han går runt som en liten sprätt numera o talar om för farsan hur jävla fel han kör hela tiden :tungan

Vänta tills de tar riktiga kortet och du övningskör med de. De kommer vara så jäkla trötta på dina "vilken skylt var det vi just passerade och akta bilar från höger" när de får sina kort så kommer du få höra det samma varje gång du närmar dig en korsning under det året :tungan

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Avelin skrev:
Idag kom två riktiga orginal upp bredvid mig o brorsan (Avelin#2). Vi hade
stannat på en industriväg (bakom Max, Hälla)för att prata lite. Kommer två
moppeskotrar, en kör förbi några meter, den andra ställer sig bredvid mig,
så billar bakom tutar för att dem ska flytta på sig, sedan försöker han spinna
lite tufft på gruset (är en lagning i vägen just där vi står). Får efter lite slit o gas
lite snurr på ljulet,,,spinner nog med 2-3km/h fart iaf. ?!?!! Vad håller han på med!
Sedan åker han vidare o vinglar o flamsar med sin kompis!
Kan han verkligen tycka han är tuff då?! Eller försökte han vara kaxig o säga att
hans moppe skulle dra min Hornet eller brorsan Sv?! Isf skulle han ju ha en smäll! :död

Förra veckan ställde sig ett moppefucko snett bakom mig vid ett rödljus och började varva. Jag trodde inte mina ögon/öron :galen Men vad gör man inte för att glädja ett litet (ganska stort faktiskt) moppefucko? Fullt därifrån såklart (inte mycket att komma med men ändå) :hihi

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Villee skrev:
Vänta tills de tar riktiga kortet och du övningskör med de. De kommer vara så jäkla trötta på dina "vilken skylt var det vi just passerade och akta bilar från höger" när de får sina kort så kommer du få höra det samma varje gång du närmar dig en korsning under det året :tungan
He he he,har redan upplevt det med min äldsta son :) (gammal vettu) :tungan

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...