Moppefuckon..har ni drabbats?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag vet inte vad som hänt..men vår lilla annars så lugna gata har bokstavligen invaderats av moppefuckon, ca var 5:e minut drar någon uppskrämd liten ful EU moppe förbi...& ljudet kan fan väcka döda!! :näsblod

En av dom små freaken hade dessutom fått för sig att sträckan precis nedanför vårt hus var utmärkt att öva "wheelies" på...eller snarae "små ryck" för att sedan tvärnita, med ytterligare irriterande ljud som följd...

OK, jag står ut med en del, men även min bägare blev full förra helgen när jag står och klipper buskar på tomten... (OK, gubbvarning, jag vet)
Så jag går ner & ställer mig mitt på vägen med häcksaxen & stoppar lille moppedisten, som ser väldigt förnärmad ut med sina små äppelkinder stickandes ut genom lilla hjälmen.
Jag förklarar vänligt att det är 30 sträcka, djur barn etc, + att ljudet av hans stoppies & andra halvtaskiga "stunts" börjar gå mig på nerverna...

Min tjej skrattade & varnande mig för reprisalier, man ska inte förödmjuka ett moppefucko hur som helst!!
Mycket riktigt...sedan dess har jag fått TVÅ (go figure..) ventilhattar på bilen stulna, & nu senast ett lååååångt lakritsstreck på asfalten nedanför uppfarten...han har hämnats.

Men...är det bara jag som tycker det är ovanligt mycket små moppefuckon ute? ungefär som en jobbig getingssommar, men det finns ingen spray som dödar dessa insekter.

/En trött kille.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ta reda på vart snorisen bor, åk sedan dit med bladen och lägg ett par donuts på deras uppfart. Fight fire with fire!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag håller med.

Man kan nästan tro det kommer en ny kull med 15-åringar varje år!! :blinkblink

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
du börjar bli gammal :hihi

ta på dig öronproppar och tyck att det är kul att han gillar sin moppe, han kanske håller sig borta från annat elände, kan väl inte vara så ofta ni sammanstrålar där ute mera då snön snart faller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, jag har drabbats, grannens dotter har just fått en Aprilia, och jag funderar redan på att smyga ut och plocka strypningarna av den...

Närå, jag förstår dig lite grann, men vaddå, tala om för grabben vart det är lämpligt att öva stoppies och bakhjulsåkning istället.
Visst kan man bli irriterad på ljudet när dom åker förbi, men dom låter betydligt mindre än vilken sliponförsedd MC som helst, det är bara det att det är ett annat ljud, som du inte tycker om...

Häromdagen skällde jag ut ett fucko som idiotkörde med en minimoto inne mellan husen, och nära på körde på en unge som hoppade hopprep.
Men samtidigt passade jag på att hänvisa honom till en lämplig lekyta, och talade om för honom hur han skulle köra dit för att inte väcka så mycket uppmärksamhet från griniga människor.
(han kör den ändå på vägen som vilken moppe som helst)

Sen for jag dit med motorcykel, och då var det ett gäng moppefuckon där och lekte, helt utan att störa någon, först såg dom oroliga ut, men när jag tog av mig hjälmen så att dom såg att det var jag så fortsatte dom.

Nu jobbar jag med moppefuckon hela dagarna, så dom vet vem jag är, det bidrar kanske till att dom lyssnar lite mer på mig än på en okänd människa som skäller onyanserat.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
GuW skrev:
2481317 Jo, jag har drabbats, grannens dotter har just fått en Aprilia, och jag funderar redan på att smyga ut och plocka strypningarna av den...

Närå, jag förstår dig lite grann, men vaddå, tala om för grabben vart det är lämpligt att öva stoppies och bakhjulsåkning istället.
Visst kan man bli irriterad på ljudet när dom åker förbi, men dom låter betydligt mindre än vilken sliponförsedd MC som helst, det är bara det att det är ett annat ljud, som du inte tycker om...

Häromdagen skällde jag ut ett fucko som idiotkörde med en minimoto inne mellan husen, och nära på körde på en unge som hoppade hopprep.
Men samtidigt passade jag på att hänvisa honom till en lämplig lekyta, och talade om för honom hur han skulle köra dit för att inte väcka så mycket uppmärksamhet från griniga människor.
(han kör den ändå på vägen som vilken moppe som helst)

Sen for jag dit med motorcykel, och då var det ett gäng moppefuckon där och lekte, helt utan att störa någon, först såg dom oroliga ut, men när jag tog av mig hjälmen så att dom såg att det var jag så fortsatte dom.

Nu jobbar jag med moppefuckon hela dagarna, så dom vet vem jag är, det bidrar kanske till att dom lyssnar lite mer på mig än på en okänd människa som skäller onyanserat.

Rätt sagt! För vem har lust att ta åt sig åt en människa som gormar åt en? De lär lyssna på dig om du är trevlig mot dom och tillbaka.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
förstår dej, tänk dock att du också var ung en gång i tiden!

Sedan fiins det även KÄRRINGAR som ojar sig för minsta lilla åkte förbi ett villa kvarter i 49km/h och då stod det en KÄRRING o hötte emd krattan emot mig och såg allmänt arg ut!

Paradoxy

Guest
!ante skrev:
2481378 förstår dej, tänk dock att du också var ung en gång i tiden!

Sedan fiins det även KÄRRINGAR som ojar sig för minsta lilla åkte förbi ett villa kvarter i 49km/h och då stod det en KÄRRING o hötte emd krattan emot mig och såg allmänt arg ut!

Oj oj, någon tog visst åt sig :näsblod

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Japp!! Jag har drabbats hårt denna sommar.... Måste ha blivit många femton-taggare här i år.... Varje gång moppegänget dyker upp för att hämta en polare så tutar dom som dårar oxå....

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
haha minns själv hur de va när ja hade min, gubbar som sprang ut mitt i vägen framför mig, polis bilar som körde runt i området och jagade en. framförallt minns jag hur ja körde o de va sjukt om man tänker villka risker man tog.

Men men man är 15 en gång låt han ha kul de moppe året för de är nått man kommer minnas för livet :)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hade du varit jag så hade jag tagit fram de riktiga doningarna o visat ungarna hur man ska köra.
Efter de brukar dom bli lite småknäckta o ge sig iväg o träna nån annan stans.

FreddaGädda

Guest
Ja, det är moppefuckonas tid. Jag hade tolererat det bättre om dom åtminståne kunde köra mopeder med växlar istället för det monotona ljudet av en skoter som dessutom är gråblek att köra. Åt helvete med skotrar :mad:

Sen får dom gärna ha hjälm på sig. Dom vägrar haja att det till och med är töntigt att köra utan hjälm, man tar i för mycket, så att säga

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
HönaPower skrev:
2480871 Jag vet inte vad som hänt..men vår lilla annars så lugna gata har bokstavligen invaderats av moppefuckon, ca var 5:e minut drar någon uppskrämd liten ful EU moppe förbi...& ljudet kan fan väcka döda!! :näsblod

En av dom små freaken hade dessutom fått för sig att sträckan precis nedanför vårt hus var utmärkt att öva "wheelies" på...eller snarae "små ryck" för att sedan tvärnita, med ytterligare irriterande ljud som följd...

OK, jag står ut med en del, men även min bägare blev full förra helgen när jag står och klipper buskar på tomten... (OK, gubbvarning, jag vet)
Så jag går ner & ställer mig mitt på vägen med häcksaxen & stoppar lille moppedisten, som ser väldigt förnärmad ut med sina små äppelkinder stickandes ut genom lilla hjälmen.
Jag förklarar vänligt att det är 30 sträcka, djur barn etc, + att ljudet av hans stoppies & andra halvtaskiga "stunts" börjar gå mig på nerverna...

Min tjej skrattade & varnande mig för reprisalier, man ska inte förödmjuka ett moppefucko hur som helst!!
Mycket riktigt...sedan dess har jag fått TVÅ (go figure..) ventilhattar på bilen stulna, & nu senast ett lååååångt lakritsstreck på asfalten nedanför uppfarten...han har hämnats.

Men...är det bara jag som tycker det är ovanligt mycket små moppefuckon ute? ungefär som en jobbig getingssommar, men det finns ingen spray som dödar dessa insekter.

/En trött kille.

hahaha............leta upp moppen och häll socker i tanken, det fick man ju lära sig när man va 15 att det var det farligaste som kunde hända med en moped.

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Jag har en lösning. Sök upp vart han bor, öppna hans dörr, fram med gamla bettan och kör ett rök moln in i huset. KLART!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy