Moppepojkar

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Detta GISSEL!

Ja jag vet att jag själv med flera har varit där. Kört moppe, trimmat mm. mm. Dock kan jag inte minnas att jag någonsin äventyrat någon annans säkerhet med min körning. Ser dagligen pojkar/flickor på moppar som utan tanke på några som helst konsekvenser slänger sig i trafiken...Och då änder det...det som inte får hända... som kunde slutat RIKTIGT illa.
En moppepojke på en EU-moppe utan regskylt svänger ut från en busshållplats på en 70-sträcka. Jag ser att han fortsätter blinka så jag håller långt vänster och bromsar ner för att vara beredd på ALLA eventualiteter. Räknade dock inte med att killen gör en U-balle över en spärrzon efter en refug utan att titta över axeln precis när jag skall passera. Hinner dock veja lite till och jag touchar killen i sidan och han åker i backen. Krasch av kåpor fyller mina öron och bromolja stänker på visiret när slangen till frambromsen slits av.
Ja ja. Killen klarade sig...jag klarade mig. Det är väl huvudsaken. Säsongen är slut för den här gången. Den blev ju så kort...den var ju "utlånad" utan mitt medtyckande och sedan på rep. Inte min sommar.

Ta det LUGNT i närheten av moppepojkarna/flickorna.
 

Bifogat

  • Mc Krock 004-2.jpg
    Mc Krock 004-2.jpg
    63.6 KB · Visningar: 467
  • Mc Krock 006-2.jpg
    Mc Krock 006-2.jpg
    99 KB · Visningar: 570

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Hoztic skrev:
2409699 Trist! Hoppas det löser sig med jobb å hans försäkring, han måste ju vara vållande? :va

Ja, vad jag kan utröna och det tyckte IF med. Men vi får väl se. man vet aldrig med försäkringsbolag. Har dock funkat mycket bra när den blev stulen.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Vad sa moppepojken sen, gav med sig att han hade gjort fel?
Hur snabbt gick det?
Bra att båda klarade er!
 

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
rBy skrev:
2409703 Vad sa moppepojken sen, gav med sig att han hade gjort fel?
Hur snabbt gick det?
Bra att båda klarade er!


Han erkände direkt och skrev samma sak i skadeanmälan. Stackarn var skakis som fan. Det gick väl ca 50 när han vek in framför mig...Som sagt det kunde gått MYCKET värre.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Förhoppningsvis fattade han varför det gick som det gick och förmedlar den insikten till sina kompisar. Moppefolk är riktigt läskiga.
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Tur att det är i slutet av säaongen i alla fall. Skönt att ni klarade er oskadda, det är ju det absolut viktigaste!!

Mvh/Eas
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
OLJEKYLD GSXR skrev:
2409723 Förhoppningsvis fattade han varför det gick som det gick och förmedlar den insikten till sina kompisar. Moppefolk är riktigt läskiga.

Man kan ju hoppas men risken är nog liten med tanke på ålder
och kön... Alldeles för mycket prestige...

Till trådskaparen:
Skönt att höra att det gick bra ändå och ingen fick några allvarliga skador..
Personligen så hade jag nog stått och skrikit på den lilla murveln tills
han grinat... :D Och vilken tur han hade att du hade huvudet med dig och
förutsåg hans irrationella handlingar och att du inte satt i bil!
:tummenupp :tummenupp för din körning!
 

Rajje

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2006
Ort
Växjö
Hoj
Inget kort ännu=(
Det där Eukortet är ett skämt. Frågorna är busenkla. Vem fan som helst kan klara av dom.
Det borde vara mer teori.
Eller kanse skulle man banka lite vett i huvvet på dom på körskolan när dom är där.

Jaja tur att de gick bra iaf:)
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
Rajje skrev:
2409749 Det där Eukortet är ett skämt. Frågorna är busenkla. Vem fan som helst kan klara av dom.
Det borde vara mer teori.
Eller kanse skulle man banka lite vett i huvvet på dom på körskolan när dom är där.

Jaja tur att de gick bra iaf:)

Det som är ett riktigt skämt är att det är så pass olika från skola till skola, asså, tänk dig en 3 timmarskurs.. Du behöver bara närminne.. Sen finns det kurser uppdelat på 2-3 veckor nåra dagar i veckan, där man lär sig (om man vill självklart).
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
på tal om moppefolk... någon mer än jag som sett minst ett tiotal individer denna sommaren som kör antingen själv utan hjälm, med en passagerare utan hjälm, TRE personer på en stackars maskin, därav minst en inte har hjälm (sett skräckexempel där det var TRE personer på en vespa, gick i ca 60 (nerför, maskinen varvar och skriker för fullt) och INGEN hade hjälm)

är nästan så man hoppas på en mild olycka så dom skadar sig lindrigt och inser sin idioti. fast dagens moppefolk kanske tycker det är coolt med spräckta skallben...
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur vet du att det var en eu-moppe och inte en vanlig moppe?
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Fy fasen

En polare krashade sin hoj p.g.a. en liknande incident förra sommaren. Själv såg jag senast idag en moppepojk bränna iväg på sin moppe med passagerare utan hjälm. Moppen gick betydligt snabbare än laglig fart...

Dom är rätt vårdslösa.

//pac0
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Craven skrev:
2409695 Detta GISSEL!

Ja jag vet att jag själv med flera har varit där. Kört moppe, trimmat mm. mm. Dock kan jag inte minnas att jag någonsin äventyrat någon annans säkerhet med min körning. Ser dagligen pojkar/flickor på moppar som utan tanke på några som helst konsekvenser slänger sig i trafiken...Och då änder det...det som inte får hända... som kunde slutat RIKTIGT illa.
En moppepojke på en EU-moppe utan regskylt svänger ut från en busshållplats på en 70-sträcka. Jag ser att han fortsätter blinka så jag håller långt vänster och bromsar ner för att vara beredd på ALLA eventualiteter. Räknade dock inte med att killen gör en U-balle över en spärrzon efter en refug utan att titta över axeln precis när jag skall passera. Hinner dock veja lite till och jag touchar killen i sidan och han åker i backen. Krasch av kåpor fyller mina öron och bromolja stänker på visiret när slangen till frambromsen slits av.
Ja ja. Killen klarade sig...jag klarade mig. Det är väl huvudsaken. Säsongen är slut för den här gången. Den blev ju så kort...den var ju "utlånad" utan mitt medtyckande och sedan på rep. Inte min sommar.

Ta det LUGNT i närheten av moppepojkarna/flickorna.

Men det vet du väl, han inspireras av alla balla sporthojsåkare som kör omkring på bakhjulet ute bland bilarna. Och det med nummerplåten har han ju lärt sej på samma ställe, det är ju så jävla ballt.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
vx skrev:
2410956 Men det vet du väl, han inspireras av alla balla sporthojsåkare som kör omkring på bakhjulet ute bland bilarna. Och det med nummerplåten har han ju lärt sej på samma ställe, det är ju så jävla ballt.
Varför ska han tvunget ha tagit av skylten? Det finns moppar som inte är Eu. :tomten
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top