Moppepojkar

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
DallasDahlin skrev:
2463591 Fanns inget roligare än att köra 2 filig 70 väg med stop/röd ljusen när det va rusnings tid. Bästa var det när det var en lång bilkö vid ett röd/stop ljuse just när det blivigt grönt så kommer man och susar mellan bilarna i 100+ det var så jag körde med min söndertrimmade Yamaha Aerox som nu är såld och jag krockade aldrig. Och vill ni veta en sak? Jag kör exakt likadant med 125an o kommer med all säkerhet göra det med nästa bike med. Fattar du nu?:pannkyss

Tackar! :)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
DallasDahlin skrev:
2463591 Fanns inget roligare än att köra 2 filig 70 väg med stop/röd ljusen när det va rusnings tid. Bästa var det när det var en lång bilkö vid ett röd/stop ljuse just när det blivigt grönt så kommer man och susar mellan bilarna i 100+ det var så jag körde med min söndertrimmade Yamaha Aerox som nu är såld och jag krockade aldrig. Och vill ni veta en sak? Jag kör exakt likadant med 125an o kommer med all säkerhet göra det med nästa bike med. Fattar du nu?:pannkyss
Precis.. för att leka moraltant och gammelgubbe i ett så..
Hur kommer det sig att man efter att ha läst ETT enda inlägg av någon directk(tm) misstänker att "detta är någon som alldeles nyligen joinat SH" (och förgäves) försöker lämna moppe världen.. :jisses
"Joinade SH 2006-08-17.." *suck*
Inte lätt att sluta vara MF...
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
DallasDahlin skrev:

Stick tillbaka till MF världen där du kommer ifrån och skryt om "hur fort din moppe gick och hur cool du var på att köra den" för dina MF polare.

Dom kommer avguda dig:rolleyes:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Moppefuckos har samma trafikmoral som vilda djur, dom irrar ofta runt på vägarna helt utan kontroll och överlever endast om övriga trafikanter betraktar dom just som vilda djur.

Tänk älg nästa gång du ser en EU moppe så ökar du oddsen att undvika olyckan.

Att försöka banka in trafikvett i ett moppefucko är i princip omöjligt, det enda svar man får är :mad: sKitPårej GöbbJävvel jaG tjör vÄll hur jag vIll i trafiKKen:arsele
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Fick en Yamaha DT från början av 90 när jag var 13, körde man runt på den på grusvägarna i stugan och tyckte man var redo för stan :rolleyes:

Först nu man fattar hur dålig man var :tummenupp som tur var vart jag less och när jag vart 15 och skulle få köra i stan sålde jag den och cyklade :D

Men klarat mig från andras "moppedåd" så här långt, peppar peppar ta i trä :tungan
 

=MattmaN=

Optimist, trimmar Ciao...
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Lite överallt
Hoj
Suzuki GP 125
Visst kan man köra moppe, men lite vett i trafiken måste man ha. Jag har snart kört min moppe i 2 år och jag tänker på trafiksäkerheten hela tiden. Hålla till höger på raksträckor, bara svänga där man får etc etc.. dock så blir ju alla dragna över samma kam när 5 turkar kommer på en kåpstrippad scooter i 70knyck...

Ska man köra så ska man fan göra det ordentligt, inte hålla på å köra motsatt riktning, uppåner och bakåfram... ska man leka kan man göra det på en tom parkering.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
DallasDahlin skrev:
2463591 Fanns inget roligare än att köra 2 filig 70 väg med stop/röd ljusen när det va rusnings tid. Bästa var det när det var en lång bilkö vid ett röd/stop ljuse just när det blivigt grönt så kommer man och susar mellan bilarna i 100+ det var så jag körde med min söndertrimmade Yamaha Aerox som nu är såld och jag krockade aldrig. Och vill ni veta en sak? Jag kör exakt likadant med 125an o kommer med all säkerhet göra det med nästa bike med. Fattar du nu?:pannkyss
aldrig funderat på att en bil kan byta fil eller slänga sig ut i vägrenen pga motorproblem. visst de är kul å busköra men med måtta :va

så länge du buskör på vettiga ställen säger ja inget då ja själv inte är så mycke bättre men tät trafik andra männskor då är de bara å ge sig! :mad:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
schneberger skrev:
2625539 Just got one word for you MOPPEFUCKO :kulspruta och tydligen även 125FUCKO :död
Håller med. :3freak
Dendär diskutionen om attitydstest (psykolog) i samband med körkortsprovet börjar jag överväga mer och mer.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Rajje skrev:
2409749 Det där Eukortet är ett skämt. Frågorna är busenkla. Vem fan som helst kan klara av dom.
Det borde vara mer teori.
Eller kanse skulle man banka lite vett i huvvet på dom på körskolan när dom är där.

Jaja tur att de gick bra iaf:)


det är skärpning på g för EU-kortet nu. hade trafikskoleägaren som lärare på uppvärmingen innan uppkörningen för mitt kort och jag berättade precis detta för honom vid en av mina första lektioner och han tyckte de va helt sjukt (deras kurs va lite mer strukturerad och bättre). men dom skulle förbättra de ytterligare, kommer inte ihåg om de va ett krav från vv lr bara ett initiativ alla körskolor hade tagit (vilket förhoppningsvis att alla inte bara tänker mä kuken och snålar på sin utbildning och väljer en riktig körskola med även lite pratik inräknat i kursen).
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top