Moralpredikan

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
fluppen skrev:
Här i Halmstad satt studenterna därbak på hojarna utan hjälm på, snuten gjorde inget åt detta !! fan, har dom dispans ?? :confused:

Jo man kan ju fan undra... det var därför jag blev så förbryllad...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Re: Re: Re: Re: Moralpredikan

ambulans skrev:
Det ENDA som hjälper.. är sänkt hastighet.

Det ENDA som verkligen hjälper... är att inte leva/uppleva alls. :(

Utmana ödet kan man ju undvika, dvs att köra om vänsterblinkande bilar (öht i en stad) och kolla i backspegeln vid stoppljus. Rådjur och älgar kan man inte så enkelt förutse, sker det så må så vara - och hoppas på det bästa.

Full gas är livet! Iaf på avlyst bana - med en större publik än ett par fjortisar på Södra Kungsgatan.

/full gas om fyra timmar!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jenna J skrev:
Jo man kan ju fan undra... det var därför jag blev så förbryllad...

Student-eskort får bara framföras i max 30km/h och du får inte sitta uppe på ett tak eller liknande.
Motorcykel går bra - utan hjälm.

750RR
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
Re: Re: Re: Re: Re: Moralpredikan

andersbrink skrev:
Det ENDA som verkligen hjälper... är att inte leva/uppleva alls. :(

Utmana ödet kan man ju undvika, dvs att köra om vänsterblinkande bilar (öht i en stad) och kolla i backspegeln vid stoppljus. Rådjur och älgar kan man inte så enkelt förutse, sker det så må så vara - och hoppas på det bästa.

Full gas är livet! Iaf på avlyst bana - med en större publik än ett par fjortisar på Södra Kungsgatan.

/full gas om fyra timmar!

Utmana ödet kan man göra genom att ta en överdos av laxermedel oxå... :D
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
maverick_750rr skrev:
Student-eskort får bara framföras i max 30km/h och du får inte sitta uppe på ett tak eller liknande.
Motorcykel går bra - utan hjälm.

750RR

Okay men i så fall ska jag ta på mig en studentmössa och åka som en galning..
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralpredikan

Jenna J skrev:
Utmana ödet kan man göra genom att ta en överdos av laxermedel oxå... :D

Laxermedel behöver inte överdoseras... ta den mängd som e rekommenderad.. så är saken klar :rolleyes:
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Jag tycker det är helt rätt att köra utan skyddskläder. Det är väl upp till mig själv om jag vill skydda min egen kropp. Det ska inte storebror regeringen bestämma. Det är att omyndighetsförklara vuxna människor. Mindre förbud åt folket! :squid
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
electronaut skrev:
Jag tycker det är helt rätt att köra utan skyddskläder. Det är väl upp till mig själv om jag vill skydda min egen kropp. Det ska inte storebror regeringen bestämma. Det är att omyndighetsförklara vuxna människor. Mindre förbud åt folket! :squid

Jo, men vem betalar för dig när du sitter där i salladsskålen sen då?
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralpredikan

ambulans skrev:
Laxermedel behöver inte överdoseras... ta den mängd som e rekommenderad.. så är saken klar :rolleyes:

Men om det inte biter på en...? :D
 

Henken

Guest
Gör ont nog att ramla på asfalt när man springer i fylla så bara därför ska alla skydd vara på hela tiden, även i fylla.
 

Henken

Guest
Jenna J skrev:
Ska jag ha i åtanke ikväll!! :fakta

Ligger du & nån polare efter de andra på väg till krogen och kommer på ideén att en ska rida på den andras rygg så se till att din polare bär! Mycket skönare att landa på en människa än på asfalt med grus.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
svar till Jennas uttalande :finger och nu ska jag läsa hela tråden........

Bruden, undrar om du tar på dig ditt skinnställ när det är 30-35grader i skuggan o kör ner till stan eller tar en lite cruisingtur?????? Isf e du *** för i den värmen kan man lätt få värmeslag och då utgör du fan en stor risk i trafiken.........
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
ambulans skrev:
tja.. mc olyckor är ju inte de enda jag ser...
bil olyckor.. cykelolyckor.. inlines olyckor.. båtolyckor.. osv..
jag kan ju inte sluta göra allt.. för då kan ja inte gå utanför dörren ens...
men det handlar ju om att göra det med insidan. och jag har rätt så många spärrar i kroppen... jag gasar gärna jag åxå, men långt ifrån allt va hojjen pallar... jag skiter i om jag kommer sist, det bjuder ja så gärna på...
jag är ingen stjärna på att åka på slangen... de skiter ja åxå i... har ingen lust att slå över..
folk får gärna kalla mig posör eller va dom vill.. eftersom jag enligt en del har en hoj som man ska köra som en dåre med för att passa in. Jag har den för att jag tycker den är snygg, o skön att åka på.

Jag har en dotter hemma på snart 11 år.. som jag vill komma hem till varje dag...

Men det är svårt att sluta med mc åka... för det är kul.... o har man gjort det i 20 år.. så blir det en del av ens liv..
men som med allt annat.. göra det med förnuft o tänka efter lite före.. så går det bra :tummenupp
:tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav1 skrev:
Jo, men vem betalar för dig när du sitter där i salladsskålen sen då?
Den här frågan är gränslöst idiotisk.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag är som alla vet inte motståndare till skyddskläder, utan jag tycker det är upp till var och en att få bestämma det själv utan att få massa tjafs från adra runtomkring och här på forumet. Eller som vissa säger till sina polare när dom skaffat hoj, kör inte ihjäl dig etc. Vilket fint förtroende dom får av sina vänner.......

Själv när det e för varmt så kör jag inte med skinnstället på mig, kör oxo mycket lugnare utan skinnställ. Använder dock alltid Hjälm, handskar, ryggskydd och oftast stövlar........dessa tycker jag inte stör på något sätt i om det skulle vara riktigt varmt. Med skinnstället i hög värme blir man ju helt dåsig, så då avstår jag från det och håller mig på behörigt avstånd från bilar etc.
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Gustav1 skrev:
Jo, men vem betalar för dig när du sitter där i salladsskålen sen då?

Som det är nu är det skattebetalarna (jag bl.a.). Detta är helt fel osv. därför borde vi ha ett sjukförsäkringssystem. Men det är en lång historia..

Jag personligen skulle aldrig köra utan hjälm, men det beror knappast på förbudet utan ett visst mått av självbevarelsedrift.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top