Motardåkare i Gävle?

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Jag hänger gärna på jag med om det blir någon gemensam åkning, bor i Sandviken visserligen men det är ju inte långt till Gävle.
Jag åker annars nästan bara på gokartbanan i rörberg för det är ju så f-bannat tråkigt att åka med sporthojjarna.

MackeNo1:Kul att se att du har en Falco, jag sålde min förra året den rullar i Gävle nu, trevliga hojjar det där.:)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jupp, Falcon är helt ok. Framförallt billig att försäkra...... Bra sugen på att bygga fighter av den :)


Men lika rolig som en motard blir den aldrig :rolleyes:
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Lite OT i den här tråden kanske men det fanns ju "original" fighterkit till Falcon på den tiden det begav sig, dags att starta "Falco fighterbyggtråden" kanske med massor av bilder :)
Ursäkta trådkapningen men så här såg min ut:
 

Bifogat

  • Falco.jpg
    Falco.jpg
    92.4 KB · Visningar: 81

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det är lugnt, det är ju min tråd :D

Den där såg riktigt fin ut, skulle bra gärna vilja byta avgassystem på min också. Den har ju en enorm dipp i effektkurvan runt 5000rpm, misstänker att ett helsystem skulle kunna råda bot på det.


Känner du fler som kör motard i gävletrakten eller är du helt själv? Har svårt för o bestämma mig om jag ska sälja CRF:en och köpa en 525 (blir iofs bra mkt dyrare), eller om jag ska rusta 450:n så som jag hade tänkt när jag köpte den (inte billigt det heller)...
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Ja det är ju en hyfsad dipp där runt 5000 rpm, min var chippad med Renegade chip + deras rostfria system då planade kurvan ut enligt min rövsensor :).
Angående motard så känner jag ingen annan som har en,många som snackar om att köpa men ingenting än så länge.
Är faktiskt lite i hojbytartankar själv kanske en husa 650 eller en husqvarna 570, behåll din crf jag tror att det är en riktigt bra maskin.
Jag satte på en sving från en Mille-R på min Falco det ökade "posörfaktorn" iaf, skitenkelt att byta, tog ett par timmar bara.
Faan det förra var ju en gammal bild så här ser den ut nu
 

Bifogat

  • Falco2.jpg
    Falco2.jpg
    72.7 KB · Visningar: 76

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Jag hänger gärna på jag med om det blir någon gemensam åkning, bor i Sandviken visserligen men det är ju inte långt till Gävle.
Jag åker annars nästan bara på gokartbanan i rörberg för det är ju så f-bannat tråkigt att åka med sporthojjarna.

MackeNo1:Kul att se att du har en Falco, jag sålde min förra året den rullar i Gävle nu, trevliga hojjar det där.:)

Jag är gärna med på en sväng om man inte jobbar som man nästan alltid gör..
Kanske dax att försöka fixa en lite träff snart?
 

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Sandviken
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc
Det är lugnt, det är ju min tråd :D

Den där såg riktigt fin ut, skulle bra gärna vilja byta avgassystem på min också. Den har ju en enorm dipp i effektkurvan runt 5000rpm, misstänker att ett helsystem skulle kunna råda bot på det.


Känner du fler som kör motard i gävletrakten eller är du helt själv? Har svårt för o bestämma mig om jag ska sälja CRF:en och köpa en 525 (blir iofs bra mkt dyrare), eller om jag ska rusta 450:n så som jag hade tänkt när jag köpte den (inte billigt det heller)...

tjenna

Jodå finns en till med motard här :D ... Har en 525:a som det åkte på motardkit på nu i våras, men har inte hunnit med och åka så mycket ännu.. Men om inte arbete är ivägen så e jag på om det blir nå turer :)
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Hoffis! var det du som köpte hjul av Thomas på Enginehardware?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Väntar på skatteåterbäringen nu, sen ska nog Hondan renoveras och besiktas. Om det inte råkar bli så att jag säljer den och köper en KTM 525 EXC med motardkitt :)
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Jodå.... skurna slicks sitter på, köpte du carbonhjulen? dom är ju rätt porriga :tummenupp .
Tipsvinst eller :) ,allvarligt! dom där måste jag bara få se....snälla?
 

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Sandviken
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc
Jodå.... skurna slicks sitter på, köpte du carbonhjulen? dom är ju rätt porriga :tummenupp .
Tipsvinst eller :) ,allvarligt! dom där måste jag bara få se....snälla?

Hehe neee inga Carbonhjul... Helt vanliga 17" me Bromsok och pump... Hmm Carbonhjul tåls att tänkas på, kanske kan sälja lite semesterdagar igen :D
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Jotjena! då måste du nog sälja alla semesterdagar fram till 2018 nångång :tungan
 

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Sandviken
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc
Jotjena! då måste du nog sälja alla semesterdagar fram till 2018 nångång :tungan
hmm kollade vad dom kostade nu hehe ja 27 lusingar för fälgar kanske var lite väl mycket hehe.. tar nog semester och åker på mina kromade istället ja:D
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Låter vettigt det.......vet du om att vi åker motard på gokartbanan i rörberg varannan måndag? alltså måndagen när smc inte är där,skitroligt fast man agerar rundningsmärke för dom "stora" grabbarna, kanske vore något att komma och testa.
Kostar lite stålar men det verkar det ju finnas mycket av :tungan :tungan :tungan :)
 

QuBaR

Ride-extreme or DIE trying
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW F 800 GS -2010
En liten fråga till V990 eller er andra som har koll, är det öppet för alla att åka på rörberg de måndagar du nämner ovan eller är det något medlemsskap som krävs i någon klub etc... ?
Hade vart kul och köra på röberg fler ggr. än de gånger SMC anordnar bankörning :)
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Det är SMK Gävle som har motard/RR träning där då, kostar 500:- för ett träningskort/säsong och det är värt varenda spänn, jag lovar.

Edit:det är uppsamlingkärl,kraschpuckar och miljömatta som gäller för motard
 
Last edited:

QuBaR

Ride-extreme or DIE trying
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW F 800 GS -2010
ökej, det låter skoj. Kan man bli medlem på plats eller gör man det på annat håll ?? Lika bra att försöka åka så mkt som möjligt , säsongen är så kort ändå ;) Är det många motard åkare förresten ?
 

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Sandviken
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc
Låter vettigt det.......vet du om att vi åker motard på gokartbanan i rörberg varannan måndag? alltså måndagen när smc inte är där,skitroligt fast man agerar rundningsmärke för dom "stora" grabbarna, kanske vore något att komma och testa.
Kostar lite stålar men det verkar det ju finnas mycket av :tungan :tungan :tungan :)

Så där nu har men en tät framgaffel på 525:an igen :).. Formligen forsade olja ur den i förra veckan :(

Det låter ju väldigt trevligt och åka på gokartbanan :).. Hmm förutom uppsamlingskärl mm måste man fram med borrmaskin och börja naja fast allting också ?..

Frexten har du helsvart plast på 660:n nu ? har sett en stå parkerad på hyttgatan flera ggr förra veckan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top