Motardåkare-vem, var, när, hur...åktråd

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Grymt kul idag! Thx Aidem för bergodalbana åkning i grus!
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Rick och jag vill passa på o tacka aidem för en trevlig tur och eminent reseledare idag. Tack från Göteborgrna

Grymt kul idag! Thx Aidem för bergodalbana åkning i grus!

Tack själva.
O ni som trodde Skåne var "platt". :D 16mil regga min mätare idag och jag undrar om inte 80% var grus. Riktigt kul o få visa er runt här nere o att ni e lika knäppa på grus som jag e bara :tummenupp. Lovar att ha fler goa vägar på lager nästa gång vi ses.
 

manneman

Guest
Vad kör ni för däck när ni härjar?
T82or eller vanliga gatdäck?
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
I onsdag körde vi (aidem, henke, bezerk)liten grusrunda från snogeholm till revinge. Vi konstaterade....backar går upp o de går ner, breda speedwayställ var inget omöjligt utan t.o.m blev lättare o snabbare genom kurvorna, vägar som var avstängd med bom var en lögn, observatoriet på åsen är stort, folk tittar med förvånande min när det dyker upp 3 dårar på hoj & grusväg, skogsvägar kan vara kletiga o sladdriga, en sjö i skåne från en annan vy, hur bra en kraschpuck är bra att sätta foten på när man ska knuffa en kompis, att busa motard är fan så roligt.:tummenupp:tummenupp

Så vilka kör motard o vill ut o busa?

1. aidem KTM
2. henke hå HUSA
3. Bezerk Aprillia (står still för tillfälligt):(
4. Ripster (på väg tebax)
5.
6.


suger apröv på offroad körning men nån gång ska man ju lära sig ;)
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Varför inte slicks? Funkar skitbra på allt utom rullgrus.

Skrik till om turerna går norrut !

Slick är helt underbara absolut. Har funderat på att testa regndäck. Borde bli bra. Håller kanske inte så länge.

Hörde att det var en del "återfall" hos er. Skojigt värre. Jag får samla folket och komma upp till er. :tummenupp

suger apröv på offroad körning men nån gång ska man ju lära sig ;)

Träning & åter träning. Men kör inte själv eller se till att någon vet var iaf.
Det är lätt att klota :crash
 
Last edited:

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
är det några körningar? eller säsongen är inne på finalen?
 

Hedbergs

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Prestige -05
1. aidem KTM
2. henke hå HUSA
3. Bezerk Aprillia (står still för tillfälligt)
4. Ripster (på väg tebax)
5. Wilcan KTM
6. Balahue KTM
7. Hedbergs KTM.

Joinar gärna ut på några rundor, dock inte så jäkla bra på grus och har rätt dålig erfarenhet av det. :huvet
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Använd gärna denne tråden som åktråd o skriv upp när ni tänker ge er ut så kanske det hänger på fler.

Säsongen är inte slut men körningarna går lite upp o ner i vågor.
Själv har jag inte rört moppen på 2 veckor men så fort jag hinner med så blir det en sväng igen.
 

Hedbergs

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Prestige -05
Funderar på att ta hojen till Ystadträffens säsongsavslutning om vädret tillåter nu på fredag den 16e, någon som är intresserad av att mötas upp i ystad och köra i trupp? :tummenupp
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
bor i ystad o hade också tänkt ta en tur om det inte regnar o blåser allt för mycket, så håller koll på om de bestäms något.. =)
 

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 450 EXC
Blir enduro i morgon eftermiddag/kväll. de som är intresserade kan skicka ett PM så vidarbefodrar ja tid och plats.. blir någon stans i närheten av Sjöbo/Dalby.. går inte in mer på detaljer här pga "låtsaspoliser".... föreslår offroad-däck eftersom de kan bli leeeriggggt:p.....
 

Hedbergs

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Prestige -05
bor i ystad o hade också tänkt ta en tur om det inte regnar o blåser allt för mycket, så håller koll på om de bestäms något.. =)

Mycket trevligt att höra att man iaf får något sällskap =)
kommer också vara bosatt i ystad under fredagen o lördagen så är de fint väder på dagen kan man alltid ta sig en sväng då också! ;)
 

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
jobbar på dagen på fredan, lördag är jag kanske upptagen men om inte de blir av o vädret tillåter kanske de blir en tur då, var länge sen man var ute o körde nu.
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
. går inte in mer på detaljer här pga "låtsaspoliser"......

Jag föreslår att ni bara bestämmer en mötesplats och klockslag. Och där i Live bestämmer eller berättar var ni ska köra.

En del personer är inte inloggade utan kollar SH som gäst och då kan de inte PM:a eller om man bestämmer sig sent så hinner man inte få svar på PM och kan inte vara med.
 

manneman

Guest
Jag ligger i vassen och lurar nu när jag är körkortslös en månad till, som jag sa till dig Aidem när vi träffades för ett tag sedan så är jag inte heller van vid grus men strävar efter att bli det. Jag laddar nu som bäst inför vintern med att beställa ett par dubbade Metzeler Karoo ifrån Daniel på www.dubbex.se som jag känner och sen ska det bli åka av oavsett väglag!

Jag satsar dock på att ge mig ut de dagar det är istäckta gator och har även beställt hem puckar och motorbågar till att slå faen i röven med... :)
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top