Motard för pendling

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Jag vill ju förstås veta vilken KTM som väger 160 kg:arsele

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
jag har kört längre etapper (80mil och sånt) på min xt660x och det har funkat klockrent.
35mil är då alltså inga problem. har inte ägt nån av de andra hojar men kan inte tänker mig att är sköna att sitter på en längre stund "varje" dag. och lyssnar man på folk som har de så låter det ju inte heller som det vore skoj för de.
kör man så mkt raksträckor så är ju en allt för hård trimmad/nervös motor inte heller så kul och som nån skrev, visst kan man serva själv var 500mil men det bli dubbel så ofta då och det kosta mera olja/filter osv plus den tiden. inte mkt tid men få man göra det ofta då stör man sig på detta till slut.

jag säger då fortfarande xt660x men som jag nämnde förut så köp dig inga mjuka motard däck då de slits extremt fort, även på raktfram åkning.
själv kör jag just nu med dunlop sportmax D270 som bakdäck och det verkar fungera bra utan större slitage

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ska du åka så långt så köp för f*n inte en LC4!!! Din röv kommer vibrera ihjäl sig DireCKt!!11!

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
XT 660 eller en Duke II är perfekt pendarhoj!

+ att man kan slänga ut den och leka lite med...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag vill ju förstås veta vilken KTM som väger 160 kg:arsele

http://ktm.se/690-Duke.47.15.html?&detailview=2&cHash=da62385a81
"Weight (no fuel) approx. 148.5 kg (327.4 lbs)" för 690 Duke enligt hemsidan :fakta

Det e jävla bra att höra alla tips och vad folk tycker. Man svänger lite hit, och lite dit, och blir påverkad lite av nästan varje inlägg :p kul

Det e jävla bra att höra alla tips och vad folk tycker. Man svänger lite hit, och lite dit, och blir påverkad lite av nästan varje inlägg :p kul

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Optimala pendlarhojen:

C1.jpg

Stereo och tak ingår i priset :)

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
I princip alla mc-bud kör xt660 x/r vilket borde vara ett tydligt tecken på att det är en tålig hoj som man kan köra långt med.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Som sagt, du har ju redan en bra hoj! Kör med den tycker jag. En till hoj kostar ju än mer pengar än vad du kommer tappa i värdeminskning på din nuvarande...(ev service/ras, försäkring, värdeminskning, etc)

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Skaffade en xt660x just för att ha den som pendlar hoj och låta streeten vila till helgen. Problemet är nu att xt'n är så förbaskat kul att den oftast används även på helgen...
Folk som säger att den är trött och tung, de är bara lata och slöa. Pressar man yamman lite så är den riktigt riktigt kul.
Har kört ett par turer med "sporthojar" och trots att yamman väger mer och har bara 1/3 hk så är de svårt för sportisarna att hänga på när de börjar svänga lite.

Sen att de är 1000mils intervall på servicen gör ju inte de sämre heller.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
En tvättäkta motard rimmar väldigt illa med att pendla!
Hade kört på hojen du har eller köpt en XT.

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Jag har haft ett par KTM 660 och åkte till jobbet varje dag, men då tog det 10-15 minuter att åka. Efter 30 minuter tappar du känseln i pungen, och det är inte skoj. Köp med mindre vibrationer.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Skaffade en xt660x just för att ha den som pendlar hoj och låta streeten vila till helgen. Problemet är nu att xt'n är så förbaskat kul att den oftast används även på helgen...
Folk som säger att den är trött och tung, de är bara lata och slöa. Pressar man yamman lite så är den riktigt riktigt kul.
Har kört ett par turer med "sporthojar" och trots att yamman väger mer och har bara 1/3 hk så är de svårt för sportisarna att hänga på när de börjar svänga lite.

Den ÄR trött och tung. I alla fall om man jämför med ktm's motarder. Sen är Yamahan så mycket bättre som slitvarg!

Edit; inte för att basha yamahan på något sätt. Det är en väldigt bra hoj med väldigt bra totalekonomi.

Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Honda fmx?

Har en motard/off-road gått 5k mil betyder det inte att den inte går flera tusen mil till. Det går att köra mycket och länge med dem ;)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
35 mil om dagen?!

Då behöver du ett landsvägslok som inte vibrerar.
Dina händer och fötter kommer må dåligt om du ska pendla runt på något som vibrerar helvete.

Köp en Hornet 600 vettja!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
BMW och Yamaha är det som gäller om man ska ha en stånka som håller att köra långa distanser med.

BMW X-Moto finns med ABS och slår därmed XT660. Dessutom är den både snyggare och roligare.:tummenupp

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
En scooter! Eller en gammal glidare så man kan ligga på ryggen när man kör.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO