Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Åka sig en sväng i helgen? Vädret ser hyfsat ut lö och sö.

Om Mr. Gnutt slutar med sina bortförklaringar hela tiden så kanske han kan visa oss den 13 mil långa kurva som tydligen finns norr om stan.;)

Ha ha ha ska du säga fjolla som inte vågade köra när det regnade lite! :D

Bortförklaringar Mmm snarare jobb som går i 1.a hand!

Vilken väg tog Spider?
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Det var grymt kul igår!!! Allt som allt ca 40 mil (lågt räknat). Vi började i Rissne o drog ut till U. Väsby, vidare norr ut över Gottröra runt som satan, o tillbaka via Åkersberga, sen E18 in till Medis. Stort tack till Spider!

2hjulssläpp på rullgrus, prejad av en lastbil i vänsterkurva och spinnbus på nylagd väg (tjära med grus på), o dessa jävla bussar på dem småvägarna, helt galet. Det var några av highlights:en...

Kan bara hålla med, hade kraftig impotens i fingrarna på slutet!
Tog 3 öl hemma o somnade på soffan mitt i en film...

Kan inte följa med i helgen, fyller jämt o skit, så det blir kalas för min del.
Ses nästa gång!
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Tack för en bra heldag, idag käns det som man blivigt överkörd av tåget.
Stockholmssnurren va riktigt fin, tack Spider! Den vägen är djupt memorerad nu.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
hehe, önskar jag kunde säga desamma men inte med mitt lokalsinne inte :huvet

haha det hade varit imponerande om du memorerat den sträckan vi körde i norrort för du va ju inte med då :hihi

Cubic, bästa va när vi körde som tokpissnödiga outlaws in mot stan för att hinna till 17.30 och du höll på att bli prayad av en MC som inte såg dig när vi kom i full rulle mellan köerna och bilen som höll på att mosa oss och sen 3 rödljus körningar..
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
haha det hade varit imponerande om du memorerat den sträckan vi körde i norrort för du va ju inte med då :hihi

Cubic, bästa va när vi körde som tokpissnödiga outlaws in mot stan för att hinna till 17.30 och du höll på att bli prayad av en MC som inte såg dig när vi kom i full rulle mellan köerna och bilen som höll på att mosa oss och sen 3 rödljus körningar..

Heh, där ser du. Nollkoll på omvärlden.

Och ändå kom ni inte i tid :D
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
haha det hade varit imponerande om du memorerat den sträckan vi körde i norrort för du va ju inte med då :hihi

Cubic, bästa va när vi körde som tokpissnödiga outlaws in mot stan för att hinna till 17.30 och du höll på att bli prayad av en MC som inte såg dig när vi kom i full rulle mellan köerna och bilen som höll på att mosa oss och sen 3 rödljus körningar..

Exakt, vi knäckte ju på den sträckan!!! :tummenupp
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
haha det hade varit imponerande om du memorerat den sträckan vi körde i norrort för du va ju inte med då :hihi

Cubic, bästa va när vi körde som tokpissnödiga outlaws in mot stan för att hinna till 17.30 och du höll på att bli prayad av en MC som inte såg dig när vi kom i full rulle mellan köerna och bilen som höll på att mosa oss och sen 3 rödljus körningar..

Låter stabilt det där...

/J
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Vilken väg tog Spider?
Får väl gå in och försöka...... Det är alltså den väg som Stockholmsnurren gick för... hmm.... 3 eller 4 år sen.

Start från OK/Q8 Väsby, norrut och vägen förbi ÖsWe Ring. Av österut vid Kimsta och vidare via Orkesta, Torsholma, Salby, Malmby, Bergby upp till Statoil Gottröra. Mot Rimbo ta av snart norr ut mot Rånäs men raskt söderöver igen via Mörby tillbaka till väg 77.

Vidare genom Rimbo och nordost över på 280'an. Höger ner mot Södertjära och Finsta. I stort sett rakt över 77'an (snabb vänster/höger) via Kilen, Torvalla, Täby under E18 vidare via Lännaby (m. blind gubbe gåendes på vägen) till 276'an.

Ner en liten bit söderöver och stopp vid Preem Hästängen för kaffe, glass, cola, Red Bull. Vidare via Bergshamra till Riala. Snabb vänster+höger och in på Sättravägen (som tyvärr locals hade sandat lite här och var) men som trots det svänger. Körde den hela vägen till 280'an.

280'an till strax före Brottby, vänster ner mot Åkersberga. Från Åkersberga storvägen in till stan för att hinna tanka och vara vid Medis 17.30 (vilket vi gjorde).

Ex3mX trippade och jag tror vi landade på typ 21 mil för vändan.

.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Får väl gå in och försöka...... Det är alltså den väg som Stockholmsnurren gick för... hmm.... 3 eller 4 år sen.

Start från OK/Q8 Väsby, norrut och vägen förbi ÖsWe Ring. Av österut vid Kimsta och vidare via Orkesta, Torsholma, Salby, Malmby, Bergby upp till Statoil Gottröra. Mot Rimbo ta av snart norr ut mot Rånäs men raskt söderöver igen via Mörby tillbaka till väg 77.

Vidare genom Rimbo och nordost över på 280'an. Höger ner mot Södertjära och Finsta. I stort sett rakt över 77'an (snabb vänster/höger) via Kilen, Torvalla, Täby under E18 vidare via Lännaby (m. blid gubbe gåendes på vägen) till 276'an.

Ner en liten bit söderöver och stopp vid Preem Hästängen för kaffe, glass, cola, Red Bull. Vidare via Bergshamra till Riala. Snabb vänster+höger och in på Sättravägen (som tyvärr locals hade sandat lite här och var) men som trots det svänger. Körde den hela vägen till 280'an.

280'an till strax före Brottby, höger ner mot Åkersberga. Från Åkersberga storvägen in till stan för att hinna tanka och vara vid Medis 17.30 (vilket vi gjorde).

Ex3mX trippade och jag tror vi landade på typ 21 mil för vändan.

.


Å jäklar. Det finns en väg från finsta och till malsta som sen kommer åt på stora vägen upp mot grisslehamn. Dock är nog den mellan finsta & malsta för smal och är mkt farlig men jäkligt kurvig om man vågar sig på att köra hoj där.
Shit nu får jag lusläsa kartan då min lilla tur på 13 saknar några mil till! :)

Jag är grym på torrt:fakta


Japp tänkte väl det, då får du ta täten nästa gång!
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Om de blir någe åka av i helgen så hör av er! Kommer befinna mig hos morsan i helgen och där finnes inget internet :huvet

070 4877040 / Oskar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top