Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Verkar halvtungt på himlen...bara man slipper få kallingarna tvättade som förra veckan :) Vi får väl köra slalom mellan skurarna!
Ses 13.00!
/M
 
Last edited:

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Det är lugnt gubbar kom precis hem och det som känns mest är mitt ego men sen har jag 2 ömmande knän, skrapad underarm och axel.
Hojen klarade sig över förväntan bra lite små tjaffs bara.. Den kändes lika rapp som tidigare på vägen hem.. he he he

Tack för att ni hjälpte till!
jag va nog lite chockad ändå så det va gött att ni va där!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det är lugnt gubbar kom precis hem och det som känns mest är mitt ego men sen har jag 2 ömmande knän, skrapad underarm och axel.
Hojen klarade sig över förväntan bra lite små tjaffs bara.. Den kändes lika rapp som tidigare på vägen hem.. he he he

Tack för att ni hjälpte till!
jag va nog lite chockad ändå så det va gött att ni va där!

Va fasen håller ni på med, nu får ni börja ta det lite lugnt. Så ja vad hände nu?

Ni verkar ha haft väldigt fint väder på eftermiddagen samt mot kvällen.
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Det är lugnt gubbar kom precis hem och det som känns mest är mitt ego men sen har jag 2 ömmande knän, skrapad underarm och axel.
Hojen klarade sig över förväntan bra lite små tjaffs bara.. Den kändes lika rapp som tidigare på vägen hem.. he he he

Tack för att ni hjälpte till!
jag va nog lite chockad ändå så det va gött att ni va där!

Ja vilken tur att det gick så bra som det gick...fan tänk om hojen landat på dig! Det skumma är ju att det inte gick "så" fort och ändå lyckades hojen göra en 360 i luften.

Ta nu en kall öl och lugna nerverna så ses vi på nästa tur :tummenupp
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Det är lugnt gubbar kom precis hem och det som känns mest är mitt ego men sen har jag 2 ömmande knän, skrapad underarm och axel.
Hojen klarade sig över förväntan bra lite små tjaffs bara.. Den kändes lika rapp som tidigare på vägen hem.. he he he

Tack för att ni hjälpte till!
jag va nog lite chockad ändå så det va gött att ni va där!


Har jag missat något eller?
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Fick fan hjärtat i halsgropen när du klota, jag låg på vänster sida av tankbilen och såg dig inte först utan bara hörde att det small.
När jag sen vänder mig om och ser din hoj ligga bakom tankbilen så trodde jag att kan kört över dig.
Snälla skräm mig inte så där igen, jag har ett dåligt hjärta :tungan
Skönt att du klarade dig så pass bra :tummenupp
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Tja killen ....vad har hänt? Hoppas allt gick bra iallafall.

Stromberget drog på en fet uuuiiiilie vid norrtull och lyckades få hojen att slåöver och göra en 360 eller nått liknande och landade i arslet på en tank bil, jag såg inte hela krashen så det är nog bäst att han förklarar det själv....

Hur som helst så kunde han kicka igång den och åka hem igen,
bra att åka motard, dom tål att krasha med:yoparty
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jösses. Någon som inte har klotat? Upp med en hand.

Verkar som att det händer nåt varje vecka. Iofs lite roligt med action men det känns som att det kommer sluta illa framöver. Skärpning!

En annan satt i Akalla och tittade på bilar innan jag rullade iväg mot skogis, där det stod en civilare och fyra hojar ungefär. Var hyfsat drag ute vid tyresö men det var dåligt på motardfronten.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
haha sorry linkan att jag skrämde dig!
När jag la ner framhjulet i backen å bromsade så landade det på ett gupp å hoppade till samtidigt som jag bromsade och då nöp det å jag rasade.. Vi hade kört i 8 timmar och idiot som man är va man oförsiktig och trött.
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
haha sorry linkan att jag skrämde dig!
När jag la ner framhjulet i backen å bromsade så landade det på ett gupp å hoppade till samtidigt som jag bromsade och då nöp det å jag rasade.. Vi hade kört i 8 timmar och idiot som man är va man oförsiktig och trött.

Och nu till den viktigaste frågan :tungan , hur gick det med hojen? :va
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Bra att du klarade dig bra iallafall.



Till er som inte var med tidigare på dan så kan jag berätta att vi hittade klockrena skogsstigar nere vid sorunda som vi tänkte köra nån helg och sen ta ett par pilsner på medis efteråt.

Så vad säger ni om den 11:e aug?
Jag kan rulla ner på fredagen och kolla ut en bana. Så på lördag mitt på dan så gasar vi som saaaatan, och så avslutar vi med tre varv på tid eller nåt. Vinnar får skryträttigheter på kvällen.
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Bra att du klarade dig bra iallafall.



Till er som inte var med tidigare på dan så kan jag berätta att vi hittade klockrena skogsstigar nere vid sorunda som vi tänkte köra nån helg och sen ta ett par pilsner på medis efteråt.

Så vad säger ni om den 11:e aug?
Jag kan rulla ner på fredagen och kolla ut en bana. Så på lördag mitt på dan så gasar vi som saaaatan, och så avslutar vi med tre varv på tid eller nåt. Vinnar får skryträttigheter på kvällen.

Med motardhjul eller skogshjul?! :va
Låter skoj vilket som:näsblod
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Med motardhjul eller skogshjul?! :va
Låter skoj vilket som:näsblod


Motardhjul, fast kör du med 950:n så kan du få köra med endurodäck :D

Den lördagen är det crusing (vette fan hur det stavas) på sveavägen också, massa balla jänkare som svarvar gummi.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Motardhjul, fast kör du med 950:n så kan du få köra med endurodäck :D

Den lördagen är det crusing (vette fan hur det stavas) på sveavägen också, massa balla jänkare som svarvar gummi.

950:in är lite out of order just nu..
den står på lelles å skäms.. men jag kan busa lite med husan :yoparty
bara det inte blir så mycket raksträckor..:huvet
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Bra att du klarade dig bra iallafall.



Till er som inte var med tidigare på dan så kan jag berätta att vi hittade klockrena skogsstigar nere vid sorunda som vi tänkte köra nån helg och sen ta ett par pilsner på medis efteråt.

Så vad säger ni om den 11:e aug?
Jag kan rulla ner på fredagen och kolla ut en bana. Så på lördag mitt på dan så gasar vi som saaaatan, och så avslutar vi med tre varv på tid eller nåt. Vinnar får skryträttigheter på kvällen.

Låter skitbra:tummenupp Sign me up:)
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Bra att du klarade dig bra iallafall.



Till er som inte var med tidigare på dan så kan jag berätta att vi hittade klockrena skogsstigar nere vid sorunda som vi tänkte köra nån helg och sen ta ett par pilsner på medis efteråt.

Så vad säger ni om den 11:e aug?
Jag kan rulla ner på fredagen och kolla ut en bana. Så på lördag mitt på dan så gasar vi som saaaatan, och så avslutar vi med tre varv på tid eller nåt. Vinnar får skryträttigheter på kvällen.

Ja det va riktigt bra vägar, ledig som man är kan jag nog hänga med på fredagen o kolla :tummenupp
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
såg att ni var ute och körde igår på Klarabergsgatan. fan hade hojen precis utanför och rustningen redo men jevla kunder som man måste ta hand om ska förstöra allt. vart åkte ni någonstans?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top