Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Husan är på övernattning hos MC Sport, skulle byta transkåpspackningen VILKET MAN INTE SKA PROVA SJÄLV! Kickaxeln hoppade ur sitt läge när jag tog av kåpan(vilket det tydligen nästan alltid gör) och då ska man riva hela kopplingen för att sätta tillbaka skiten, vilken fanimig är omöjligt utan specialverktyg OCH den lilla slynan ska time:as med kamkejdan vilket det står noll om i "manulen".

Är mer än lovligt irriterad just nu.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag hoppar nog över idag också... Det ser inte helt säkert ut, desseutom stänkte det lite grann på vägen hem från jobbet.
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Jag ska köra bana i morrn med KTM så jag tar och hoppar ikväll jag med.
Ska iaf bli jävligt roligt att köra bana, min första gång. Svinstabanan i Lidköping.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Jag ska köra bana i morrn med KTM så jag tar och hoppar ikväll jag med.
Ska iaf bli jävligt roligt att köra bana, min första gång. Svinstabanan i Lidköping.

Klent men logiskt :arsele

Aja men fan va najs, oskulden på bana då vill jag se en likadan avatar som jag har :näsblod


Va jag å andersj som möttes vid medis.. Inte bra för maffians ryckte att det bara är en massa tunnbröd som stannar inne!
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Klent men logiskt :arsele

Aja men fan va najs, oskulden på bana då vill jag se en likadan avatar som jag har :näsblod


Va jag å andersj som möttes vid medis.. Inte bra för maffians ryckte att det bara är en massa tunnbröd som stannar inne!

Jag hade lätt kommit om jag inte hade haft min dotter..:rullandeu
Tyvärr så e hon för liten för att åka med :gnissla
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Var i Lunda igår och kollade lite, ruskigt kul... Många trevliga människor där :)
Är det nån som har ett bra tips på var man ska handla däck till hojen?
Sorry Gnutten för att jag inte hann stanna kvar till du kom, hade en morrande fru hemma :mad:
HA DE`....
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Var i Lunda igår och kollade lite, ruskigt kul... Många trevliga människor där :)
Är det nån som har ett bra tips på var man ska handla däck till hojen?
Sorry Gnutten för att jag inte hann stanna kvar till du kom, hade en morrande fru hemma :mad:
HA DE`....

Tjena,
Beställde idag på mcdackonline.com, Bridgestones BT 090.
2400 ink. frakt för båda :tummenupp

/M
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Klent men logiskt :arsele

Aja men fan va najs, oskulden på bana då vill jag se en likadan avatar som jag har :näsblod


Va jag å andersj som möttes vid medis.. Inte bra för maffians ryckte att det bara är en massa tunnbröd som stannar inne!

ingen kan skylla på mig iaf. Kom hem ifrån jobbet för 15min sen. Strular som fan på gjuteriet så dagarna känns überlånga :trött

Nästa onsdag är jag på om det inte regnar när jag drar ut hojen ur garaget :tummenupp
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Tjena,
Beställde idag på mcdackonline.com, Bridgestones BT 090.
2400 ink. frakt för båda :tummenupp

/M

Bt 090 rekomenderas starkt. Fungerar jävligt bra så länge man inte börnar då de tar slut ganska fort:rolleyes: :tummenupp

Jag köpte men nuvarnade däck från RoLLeR men nu när det blev dags för ett nytt bak så kollade jag på mcdackonline. Där var de ca 400kr billigare + att man får det hemkört:)

Hur blev det med bilderna från Gotland btw?
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Nu ska det monteras på helsystem och lite annat, satan va kul. Blir det nån körning i helgen eller åker alla bort just den här helgen?
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Bt 090 rekomenderas starkt. Fungerar jävligt bra så länge man inte börnar då de tar slut ganska fort:rolleyes: :tummenupp

Jag köpte men nuvarnade däck från RoLLeR men nu när det blev dags för ett nytt bak så kollade jag på mcdackonline. Där var de ca 400kr billigare + att man får det hemkört:)

Hur blev det med bilderna från Gotland btw?

Det är precis vad jag läst om dom i testerna + att det ska vara grymt grepp när det är blött. Tydligen har mcdackonline avtal med olika gummiverkstäder som kränger på däcket lite billigare oxå :)

Bilderna ligger här på en cd, kanske kan få med mig den nästa onsdagskörning eller nåt.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Nu ska det monteras på helsystem och lite annat, satan va kul. Blir det nån körning i helgen eller åker alla bort just den här helgen?

Jag hoppas att det blir ett med doppla pippor:tummenupp

Det är precis vad jag läst om dom i testerna + att det ska vara grymt grepp när det är blött. Tydligen har mcdackonline avtal med olika gummiverkstäder som kränger på däcket lite billigare oxå :)

Bilderna ligger här på en cd, kanske kan få med mig den nästa onsdagskörning eller nåt.

Låter bra! Frågan är hur bra skivan fungerar efter åkturen:)
 
Last edited:

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2



Låter bra! Frågan är hur bra skivan fungerar efter åkturen:)

Det är sant, men nästa vecka börjar jag på mitt nya jobb i Lunda, samma gata som stuntandet :D Då kan jag ta med skivan!

Nu ska det monteras på helsystem och lite annat, satan va kul. Blir det nån körning i helgen eller åker alla bort just den här helgen?

Hur gick det, åkte tigersågen fram eller löste det sig? Fick du på filtret?
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Ja då sitter helsystemet på efter mycket mek. Skulle sätta på kn-filtret och har bestämt för mig att Ragnar sa att man var tvungen att ta bort luftburken för att montera filtret, så efter att jag rivit halva hojen så står jag med luftburken i handen med ett leende ända tills jag inser att filterhelvetet inte passar:mad: . Jag chansar och ringer Ragnar(klockan är nu 19:15) och prisa gud han svarar, frågar hur jag ska få filtret att passa varpå han skrattar och säger att det är ju det enklaste momentet jag ska göra(om man vet hur faan man ska göra ja).


Ragnar: det är bara att skifta kn-filtret mot det gamla i luftburken

Jag: men ska inte luftburken bort

Ragnar: nej

Jag: men nu är det så att jag står med luftburken i handen

Ragnar: HAHAHAHAHAHAHAHA

Jag: :huvet

Jag: så det är bara att montera luftburken igen

Ragnar: HAHAHA, ja det måste du göra, men du jag lovar att inte säga det till någon, HAHA

Jag: ok tack för hjälpen, klick...

Ok, jag monterar det satans filtret på den satans burken, monterar den satans burken på hojen och efter mycket onödigt arbete så är jag klar.

Nu är klockan 21:10 och jag är grymt sugen på att prova hojen, jag och polaren drar ut en sväng allt känns bra, ända tills vi kommer till norrmälarstrand där polisen har nykterhetskontroll. Glider in vid kanten till miss polis som ber om körkortet (glömde jag säga att mitt körkort gick i två delar i min ficka idag när jag hämtade helsystemet, fuck) samtidigt som hon reagerar på att min skylt nog inte sitter som den ska (den sitter precis där den ska , i hjulhuset), hon tillkallar sin kollega som bekräftar att den sitter felmonterad. Ok säger jag då kommer du att bli ännu mer imponerad när du ser mitt (mina) körkort, jaja 1500 hundra kr fattigare åker jag därifrån och upptäcker precis att en av mina framblinkers har skakat sönder och hänger nu och dinglar i kablarna:huvet .

Denna dag får av mig :huvet :huvet :huvet :huvet av fem möjliga..

Nu ska jag dricka öl och spela ps 2.....:tummenupp
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Ja då sitter helsystemet på efter mycket mek... jaja 1500 hundra kr fattigare åker jag därifrån och upptäcker precis att en av mina framblinkers har skakat sönder och hänger nu och dinglar i kablarna:huvet .

Denna dag får av mig :huvet :huvet :huvet :huvet av fem möjliga..

Nu ska jag dricka öl och spela ps 2.....:tummenupp

Låter som en riktig toppenkväll :pannkyss

De enda positiva är väl åtminstonde att blinkersjävel höll fram till kontrollen annars hade det väl blivit 600kr till (eller va de nu är).

Sitter också och knäcker bira, inne på tredje nu, får nog bli den sista för ikväll .../natt/dag :va .

Gonatt!
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Ja då sitter helsystemet på......

Lät som en riktig nice kväll det där, hade gärna hängt med :rolleyes:
Åkte du på ombes oxå?
Som tur är öppnar dirtbike sin nya butik idag i Västberga, dom kanske har ny blinkare!

Ska vi ut o gasa sen i eftermiddag eller?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top