Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

badabingbadabon

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Täby
Hoj
KTM DUKE
Hello!!
Kan meddela att handtagsskydden från biltema passade så där! om man vill fimpa broms och kopplingshandtagen så skulle de funkat ok! Men jag kommer lämna tillbaka dem och köpa ett par orginal som passar utan modifiering.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hade varit kul, men Emma är på möhippa plus att jag har dragit på mig en förkylning.

Det var tråkigt att höra, då får du ta och krya på dig så tar vi igen det någon annan helg :tummenupp

Är det någon som är intresserad av att ha en Maffiatröja till våren förresten? Jag skulle isf. behöva någon som är sugen på att göra en logga då jag själv inte är så hi på den fronten. Tryckning och sådant kan jag däremot fixa :)
 
Last edited:

KTManders

Medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 sm
Det var tråkigt att höra, då får du ta och krya på dig så tar vi igen det någon annan helg :tummenupp

Är det någon som är intresserad av att ha en Maffiatröja till våren förresten? Jag skulle isf. behöva någon som är sugen på att göra en logga då jag själv inte är så hi på den fronten. Tryckning och sådant kan jag däremot fixa :)

Låter kanon, vaddå kan du inte fixa ihop nåt i paint? :tummenupp

Hello!!
Kan meddela att handtagsskydden från biltema passade så där! om man vill fimpa broms och kopplingshandtagen så skulle de funkat ok! Men jag kommer lämna tillbaka dem och köpa ett par orginal som passar utan modifiering.

Köpte du den dyrare varianten med heltäckande handtagsskydd elr?
Köpte dom andra "billigare" förra säsongen, var ett jävla pulande å få dit, men å andra sidan är ju styret lite speciellt på Duken!
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Det var tråkigt att höra, då får du ta och krya på dig så tar vi igen det någon annan helg :tummenupp

Är det någon som är intresserad av att ha en Maffiatröja till våren förresten? Jag skulle isf. behöva någon som är sugen på att göra en logga då jag själv inte är så hi på den fronten. Tryckning och sådant kan jag däremot fixa :)

Maffiatröja låter phett! Förutsatt att dom ser phetta ut!

Är också kass på paint så på den fronten kan jag inte tillföra något.
 

badabingbadabon

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Täby
Hoj
KTM DUKE
Hallå! nja jag vet faktiskt inte det fanns bara en sort att välja på! 249 kosta dem jag köpte, Men nu fick de bli KTM orginal som tyvärr inte har aluskenan, de var inte så dyra endast 500:-:tummenupp.

Låter kanon, vaddå kan du inte fixa ihop nåt i paint? :tummenupp



Köpte du den dyrare varianten med heltäckande handtagsskydd elr?
Köpte dom andra "billigare" förra säsongen, var ett jävla pulande å få dit, men å andra sidan är ju styret lite speciellt på Duken!

Tröja låter kallas! men jag saknar helt konstnärlig talang
Det var tråkigt att höra, då får du ta och krya på dig så tar vi igen det någon annan helg :tummenupp

Är det någon som är intresserad av att ha en Maffiatröja till våren förresten? Jag skulle isf. behöva någon som är sugen på att göra en logga då jag själv inte är så hi på den fronten. Tryckning och sådant kan jag däremot fixa :)
 
Last edited:

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Känns som de är dax att gå ut och supa lite innan vi dammar av hojarna och börjar kör
va sägs om 13 mars
19 motard tid
plats: kom med förslag
1.Lindman
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
 

badabingbadabon

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Täby
Hoj
KTM DUKE
Hello, kanske jag blev lite för exalterad över tröja! Det kanske krävs inträdesprov samt lång och trogen tjänst innan man förtjänar Maffiatröja??
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Tänkte göra en snabbkoll med er som kör motarder rent generellt och KTM mer specifikt vad ni har för försäkring och premie? Tänkte uppdatera mig lite och det blir nog en KTM 690 SMC, bästa pris/villkor på försäkring verkar vara folksam med ca 14500 hel/helår och en självrisk på 5000 (+3000 om man inte står i låst garage) vilket egentligen känns helt sjukt. If där jag har min XR försäkrad för 2600:- hel/helår sa bara "nej vi har beslutat oss för att sluta försäkra hojar av den typen". Bilsport MC verkar hata mig och ger mig alltid skyhöga premier plus saltar rejält om man inte har hojen inlåst.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Beror helt på ålder. Är du över 24 är bilsport biligast. Ring runt till bolagen istället och fråga.

Tänkte göra en snabbkoll med er som kör motarder rent generellt och KTM mer specifikt vad ni har för försäkring och premie? Tänkte uppdatera mig lite och det blir nog en KTM 690 SMC, bästa pris/villkor på försäkring verkar vara folksam med ca 14500 hel/helår och en självrisk på 5000 (+3000 om man inte står i låst garage) vilket egentligen känns helt sjukt. If där jag har min XR försäkrad för 2600:- hel/helår sa bara "nej vi har beslutat oss för att sluta försäkra hojar av den typen". Bilsport MC verkar hata mig och ger mig alltid skyhöga premier plus saltar rejält om man inte har hojen inlåst.
 

Xmotojohan

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
bmw g650xmoto
Tänkte göra en snabbkoll med er som kör motarder rent generellt och KTM mer specifikt vad ni har för försäkring och premie? Tänkte uppdatera mig lite och det blir nog en KTM 690 SMC, bästa pris/villkor på försäkring verkar vara folksam med ca 14500 hel/helår och en självrisk på 5000 (+3000 om man inte står i låst garage) vilket egentligen känns helt sjukt. If där jag har min XR försäkrad för 2600:- hel/helår sa bara "nej vi har beslutat oss för att sluta försäkra hojar av den typen". Bilsport MC verkar hata mig och ger mig alltid skyhöga premier plus saltar rejält om man inte har hojen inlåst.



If har höjt sina premier igen:mad: så nu kostar min bmw ca 6300 h/h
men det känns helt ok
 

badabingbadabon

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Täby
Hoj
KTM DUKE
Tjena, en polare som har 690SMC han betalar ca 6500:- helförsäkring helår hos bilsport och MC han är unga 35år. Jag betlar desamma för min 640 duke.
Tänkte göra en snabbkoll med er som kör motarder rent generellt och KTM mer specifikt vad ni har för försäkring och premie? Tänkte uppdatera mig lite och det blir nog en KTM 690 SMC, bästa pris/villkor på försäkring verkar vara folksam med ca 14500 hel/helår och en självrisk på 5000 (+3000 om man inte står i låst garage) vilket egentligen känns helt sjukt. If där jag har min XR försäkrad för 2600:- hel/helår sa bara "nej vi har beslutat oss för att sluta försäkra hojar av den typen". Bilsport MC verkar hata mig och ger mig alltid skyhöga premier plus saltar rejält om man inte har hojen inlåst.
 

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Känns som de är dax att gå ut och supa lite innan vi dammar av hojarna och börjar kör
va sägs om 13 mars
19 motard tid
plats: kom med förslag
1.Lindman
2.Sussie
3.Janne S
4.
5.
6.
7.
8.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Känns som de är dax att gå ut och supa lite innan vi dammar av hojarna och börjar kör
va sägs om 13 mars
19 motard tid
plats: kom med förslag
1.Lindman
2.Sussie
3.Janne S
4. badabing = Thomas
5.
6.
7.
8.

Jag ska ju till mallis tidigt på söndag morgon så jag vet inte om jag orkar att gå ut då :/
 
Last edited:

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Känns som de är dax att gå ut och supa lite innan vi dammar av hojarna och börjar kör
va sägs om 13 mars
19 motard tid
plats: kom med förslag
1.Lindman
2.Sussie
3.Janne S
4. badabing = Thomas
5.
6.
7.
8.


Jag ska ju till mallis tidigt på söndag morgon så jag vet inte om jag orkar att gå ut då :/

Klart att du hänger med och tar en öl och snackar lite skit.:tummenupp
Det behöver ju inte bli så sent. :tungan
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Tjena, en polare som har 690SMC han betalar ca 6500:- helförsäkring helår hos bilsport och MC han är unga 35år. Jag betlar desamma för min 640 duke.

Mmm det blir samma premie för mig, problemet är bara att om hojen blir stulen i ditt närområde på gatan ersätter Bilsport MC bara som mest 75% av hojens värde och har en självrisk på 10 lax, på en ny hoj motsvarar det alltså ca 30000 i självrisk vilket känns lite väl saftigt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top