Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Hörru stormekarn, nu får du allt ta och vakna till lite om du vill ha några compdadres i stugan!

Är det några som är sugna på att hänga med ut och ta en öl ikväll btw? Tänkte dra en sväng förbi ett Sumpan-hak lite senare ikväll :fyllisar

Hur var det på garbo, hade ni kul? Funderar du på att hänga med till gotland, kan bli ett schysst gäng som åker. Då ska du få bekänna färg på ringen. :yoparty
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
känns som de kan bli en tur på lördag 8-10 grader + sol nåra som vill hänga på ut och gasa lite lungt så här i början på hoj året
1. Lindman
2.
3.
4.
5.
6.
7.
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
ah nice! tänkte eventuellt hämta hojen från vinter dvalan på lördag...

känner att jag måste komma in i hoj gemenskapen mer detta år !

Hur gamla är alla egentligen? Jag fyller 22 i sommar, är man värsta rookie'n då eller? :näsblod.

Var brukar ni köra någonstans? Brukar ni vara här ute i Västerort något?
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
ah nice! tänkte eventuellt hämta hojen från vinter dvalan på lördag...

känner att jag måste komma in i hoj gemenskapen mer detta år !

Hur gamla är alla egentligen? Jag fyller 22 i sommar, är man värsta rookie'n då eller? :näsblod.

Var brukar ni köra någonstans? Brukar ni vara här ute i Västerort något?

Tja, vi är några som bor i västerort men körningarna brukar leda oss norrut, mot gottröra, åkersberga, vaxholm för att sedan avrundas på mc donalds sveavägen. Klart du ska med i gemenskapen, det är bara att hänga på. Åldrarna pendlar nog från 40+ till din ålder skulle jag tro, men det märks inte på körningarna. Första gångerna man hänger med kan man ju lägga sig lite längre bak i skaran så att man lär känna vägarna innan man vrider på lite. Vi har haft några avåkningar under åren pga att man kör över sin förmåga, så det vore ju nice att slippa iår, det bjuder gärna in till hets när man är 20 motarder som rullar fram samtidigt :näsblod. Du är välkommen. :tummenupp

Kanske bra om jag kommer me racebussen me andra ord:D
Så ni slipper rulla hojarna hem :tungan

Hörru stekarn du har hamnat fel, här kör vi motard inte racebuss.:krama
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hur var det på garbo, hade ni kul? Funderar du på att hänga med till gotland, kan bli ett schysst gäng som åker. Då ska du få bekänna färg på ringen. :yoparty

Jorå, det var nice. Fast när femtisjunde snubben trampade mig på fötterna på dansgolvet så var det inte långt från att jag planterade en fist of fury i någon. Då var det bra mycket bättre när vi var där och det inte var löningshelg :gnissla

Ja, jag hade ju tänkt dra ner från torsdag om jag lyckas deala till mig lite ledigt och hojen håller ihop.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Shu!

Nu är jag oxå en motard tönt! Får min KTM 640 SM 06 lev på fredag. Blir trevligt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ah nice! tänkte eventuellt hämta hojen från vinter dvalan på lördag...

känner att jag måste komma in i hoj gemenskapen mer detta år !

Hur gamla är alla egentligen? Jag fyller 22 i sommar, är man värsta rookie'n då eller? :näsblod.

Var brukar ni köra någonstans? Brukar ni vara här ute i Västerort något?

Tja, vi är några som bor i västerort men körningarna brukar leda oss norrut, mot gottröra, åkersberga, vaxholm för att sedan avrundas på mc donalds sveavägen. Klart du ska med i gemenskapen, det är bara att hänga på. Åldrarna pendlar nog från 40+ till din ålder skulle jag tro, men det märks inte på körningarna. Första gångerna man hänger med kan man ju lägga sig lite längre bak i skaran så att man lär känna vägarna innan man vrider på lite. Vi har haft några avåkningar under åren pga att man kör över sin förmåga, så det vore ju nice att slippa iår, det bjuder gärna in till hets när man är 20 motarder som rullar fram samtidigt :näsblod. Du är välkommen. :tummenupp

Nackdelen med att köra sist är att man får träffa upprörda tomtägare, blomkrukor och annat som inte är bra för lacken. Vet jag... :gnissla
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är inte för att du ligger sist, utan det är för att du kör HD.

Det är ju tvärtom!:mad: När de uppretade familjfäderna ställer sig mitt i vägen med högrep och tårögd blick för att stoppa den sista ohängda muttard-slyngeln, så mildras deras upplösta sinnestillstånd avsevärt när de ser att det är en hederlig samhällsbärare i mogen ålder på en riktig amerikansk maskin.

Jorå, det var nice. Fast när femtisjunde snubben trampade mig på fötterna på dansgolvet så var det inte långt från att jag planterade en fist of fury i någon.:gnissla

Ja jaaa, stora fötter stor drule osv. Men det börjar bli lite tjatigt:tråkad
Bild?
 
Last edited:

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Tja, vi är några som bor i västerort men körningarna brukar leda oss norrut, mot gottröra, åkersberga, vaxholm för att sedan avrundas på mc donalds sveavägen. Klart du ska med i gemenskapen, det är bara att hänga på. Åldrarna pendlar nog från 40+ till din ålder skulle jag tro, men det märks inte på körningarna. Första gångerna man hänger med kan man ju lägga sig lite längre bak i skaran så att man lär känna vägarna innan man vrider på lite. Vi har haft några avåkningar under åren pga att man kör över sin förmåga, så det vore ju nice att slippa iår, det bjuder gärna in till hets när man är 20 motarder som rullar fram samtidigt :näsblod. Du är välkommen. :tummenupp

Hmm okej! Ah det skulle fan va riktigt ballt att haka på någon gång!

Är ju en bit ni kör, jag är skit nojjig för sopa torsk... :rolleyes: skiten rymmer ju bara 9 liter! Vad har ni för tank storlek på era KTMs?
Säg att det inte är någon fara så kan jag vara lugn :Bugar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hmm okej! Ah det skulle fan va riktigt ballt att haka på någon gång!

Är ju en bit ni kör, jag är skit nojjig för sopa torsk... :rolleyes: skiten rymmer ju bara 9 liter! Vad har ni för tank storlek på era KTMs?
Säg att det inte är någon fara så kan jag vara lugn :Bugar

Jag ska inte prata för motardgänget, jag är ju bara hangaround. Men jag tror du kan vara lugn, min tank rymmer också 9 liter och då har jag ändå 1640 cc och 137 hk på hjulet. Det har inte varit några problem för mig att klara mig mellan tankstoppen. Varken när jag åkt med motardgänget eller onsdagskörningar i samma trakter med sporthojsgängen. Kom fulltankad, sedan är det bara att stödfylla lite vid de mackar som det stannas vid, Gottröra, Brottby, Vaxholm osv.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Det är ju tvärtom!:mad: När de uppretade familjfäderna ställer sig mitt i vägen med högrep och tårögd blick för att stoppa den sista ohängda muttard-slyngeln, så mildras deras upplösta sinnestillstånd avsevärt när de ser att det är en hederlig samhällsbärare i mogen ålder på en riktig amerikansk maskin.

Haha, hur många timmar satt du och filade på den där formuleringen egentligen?

Ja jaaa, stora fötter stor drule osv. Men det börjar bli lite tjatigt:tråkad
Bild?
:banana
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Full rulle off season här i forumet!! Nån mer som ska ha nya puppor till hojen i år? Jag är lite kluven på vad jag ska köpa för värstingsulor till mitt effektmonster, går ju mest på tvären ändå.

Till alla nya motardretards, det är bara att dyka upp på angiven plats. Men när ni väl är där och Olof.B är där, gör för fan inga hastiga rörelser eller stirra honom rakt i ögonen..
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Fan va roliga era körningar ser ut att bli, i roslagen med omnejd ligger mina favoritvägar! Får fan ta och skaffa mig en ordentlig hoj så att jag kan hänga på! :hojraket ....... :näsblod
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
Hmm okej! Ah det skulle fan va riktigt ballt att haka på någon gång!

Är ju en bit ni kör, jag är skit nojjig för sopa torsk... :rolleyes: skiten rymmer ju bara 9 liter! Vad har ni för tank storlek på era KTMs?
Säg att det inte är någon fara så kan jag vara lugn :Bugar


min tank rymmer ännu mindre kan jag lova :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top