Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hörni boys, vad förknippar ni med motardåka och Stockholm? Finns det något som ni tycker är typiskt för en motardist, något som får oss att sticka ut från andra hojåkare?
Anledningen till att jag frågar beror på att jag äntligen har fått lite tid att återigen börja skissa på en logga, och för att den ska bli så grym som möjligt vill jag att alla som känner för det ska kunna vara med och påverka.
Att ha en hoj som gör en stoppie/wheelie på ryggen känns inte speciellt originelt längre, och det vore därför kul att vara lite pionjärer med en annorlunda logga som fortfarande visar hur fetingcoola vi är :D


(NEJ Lindquist, din gamla estniska spritbuss har inte heller något på en motardmaffia-logga att göra...)
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Hörni boys, vad förknippar ni med motardåka och Stockholm? Finns det något som ni tycker är typiskt för en motardist, något som får oss att sticka ut från andra hojåkare?
Anledningen till att jag frågar beror på att jag äntligen har fått lite tid att återigen börja skissa på en logga, och för att den ska bli så grym som möjligt vill jag att alla som känner för det ska kunna vara med och påverka.
Att ha en hoj som gör en stoppie/wheelie på ryggen känns inte speciellt originelt längre, och det vore därför kul att vara lite pionjärer med en annorlunda logga som fortfarande visar hur fetingcoola vi är :D

(NEJ Lindquist, din gamla bangbus har inte heller något på en logga att göra...)

Kan ju rita en logga när du gör en stoppie och slår över, det vore du nog ensam om. :tummenupp Annars förknippar jag vår åkning med glass och klotningar.

jag är skit nojjig för sopa torsk... :rolleyes: skiten rymmer ju bara 9 liter! :Bugar

Du kan vara lugn, tror ingen har fått soppatorsk när vi varit ute. Det är gott om ställen att tanka på. :tummenupp Det är garanterat fler som klotar :näsblod.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha, hur många timmar satt du och filade på den där formuleringen egentligen?


:banana

Jag har ibland fått påpekanden rörande min svada. Men tro mig, att min formuleringskonst skulle vara för långsam har jag aldrig hört förut:D På pubarna stod du ju mest och fnittrade när jag ur djupet av mitt hjärta förklarade mina obesvarade känslor för dig... med mitt vanliga diskreta och kultiverade manéer förstås.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Kan ju rita en logga när du gör en stoppie och slår över, det vore du nog ensam om. :tummenupp

Jag har väl aldrig slagit över framlänges när någon sett det?


Fast din idé är iofs inte alls speciellt dum. En hojåkare som är mitt i ett "överslag" där armarna spritter åt alla håll och man ser hur panikslagen han är, vore lite fräckt :) Trist nog är jag ingen höjdare på vare sig att rita gubbar eller silluetter bara...
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hörni boys, vad förknippar ni med motardåka och Stockholm? Finns det något som ni tycker är typiskt för en motardist, något som får oss att sticka ut från andra hojåkare?
Anledningen till att jag frågar beror på att jag äntligen har fått lite tid att återigen börja skissa på en logga, och för att den ska bli så grym som möjligt vill jag att alla som känner för det ska kunna vara med och påverka.
Att ha en hoj som gör en stoppie/wheelie på ryggen känns inte speciellt originelt längre, och det vore därför kul att vara lite pionjärer med en annorlunda logga som fortfarande visar hur fetingcoola vi är :D


(NEJ Lindquist, din gamla estniska spritbuss har inte heller något på en motardmaffia-logga att göra...)

Jag vet! Som utomstående gäståkare har jag allmänhetens och övriga hojkollektivets bild helt klar för mig. En fruktansvärd oordning! Ta alla penslar och samtliga färger och gör ngt helt kaotiskt:rullandeu

Apropå kaos och dekaler.
I somras kom jag vid minst ett tillfälle att tänka på den här dekalen jag sett på bakstänkan på en HD, den skulle passa er :D Det var jag stod bakom er vid ett rödljus och alla motarderna började börna innan det ens blivit röd gubbe, så att de bakomvarande bilarna i kön (som ni tidigare hade trängt er förbi) vevade upp rutorna och stönade över rök och gummisprut. När det sedan äntligen blivit grönt ljus, motarderna susat iväg och röken lättat så var det dags för nästa prövning för de stackars biliisterna: 1 motardkille hade fått motorstopp och stod ensam kvar kickandes framför kön bilar. Jag ville bara sjunka genom jorden och försvinna :ätapiller :krama
 

Bifogat

  • its a beautiful day.jpg
    its a beautiful day.jpg
    95 KB · Visningar: 33
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
jag vet! Som utomstående gäståkare har jag allmänhetens och övriga hojkollektivets bild helt klar för mig. En fruktansvärd oordning! Ta alla penslar och samtliga färger och gör ngt helt kaotiskt:rullandeu

apropå kaos och dekaler.
I somras kom jag vid minst ett tillfälle att tänka på den här dekalen jag sett på bakstänkan på en hd, den skulle passa er :d det var jag stod bakom er vid ett rödljus och alla motarderna började börna innan det ens blivit röd gubbe, så att de bakomvarande bilarna i kön (som ni tidigare hade trängt er förbi) vevade upp rutorna och stönade över rök och gummisprut. När det sedan äntligen blivit grönt ljus, motarderna susat iväg och röken lättat så var det dags för nästa prövning för de stackars biliisterna: 1 motardkille hade fått motorstopp och stod ensam kvar kickandes framför kön bilar. Jag ville bara sjunka genom jorden och försvinna :ätapiller :krama


hahahhahahaha :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Glöm inte bort skon som han höll i handen när han stog mitt i vägen :confused: :D

Ja jag fick stänga av motorn och tala lugnande med honom sjukt länge, jag vart lite skraj att jag skulle hinna få skinn på motoroljan.

Hade inte vi tvingats prata med skomannen så länge hade vi ju legat först typ, minst! :mad:

Du är välkommen på fler av våra körningar. :D

Tack! Du är en mycket storsint man Skager :D:krama
Hojen är faktiskt ihop. Körde några mil i förra veckan, så det är dags att börja hitta på lite bra undanflykter :gnissla
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Om du vill kan jag skicka en bild på mig själv :tummenupp:banana

Hörni boys, vad förknippar ni med motardåka och Stockholm? Finns det något som ni tycker är typiskt för en motardist, något som får oss att sticka ut från andra hojåkare?
Anledningen till att jag frågar beror på att jag äntligen har fått lite tid att återigen börja skissa på en logga, och för att den ska bli så grym som möjligt vill jag att alla som känner för det ska kunna vara med och påverka.
Att ha en hoj som gör en stoppie/wheelie på ryggen känns inte speciellt originelt längre, och det vore därför kul att vara lite pionjärer med en annorlunda logga som fortfarande visar hur fetingcoola vi är :D


(NEJ Lindquist, din gamla estniska spritbuss har inte heller något på en motardmaffia-logga att göra...)
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
känns som de kan bli en tur på lördag 8-10 grader + sol nåra som vill hänga på ut och gasa lite lungt så här i början på hoj året
Kör kl 11:30-12:00 från mc varuhuset på lördag
1. Lindman
2. Nyberg (om det är torrt o fint väder)
3.
4.
5.
6.
7.
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Kan ju rita en logga när du gör en stoppie och slår över, det vore du nog ensam om. :tummenupp Annars förknippar jag vår åkning med glass och klotningar.

Om jag inte missminner mig så är Spiken stoppiekungen då han lyckades undvika en XC90 på framhjulet med 2 cm till godo och ändå hålla sig på hjulet. Medan en viss herr Skager faceplanta några veckor senare vid ett stoppieförsök. DONT SHOOT THE MESSENGER! :tuttar
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Vilka blir det som drar till ringen i sommar nu då?
Gör en lista. Vill ju veta vilka det blir som man ska steka i sommar :cool: :slicka

Nej skager du behöver inte skriva upp dig. Att steka dig känns inte som nån bragd :2cool. Ungefär lika givande som att steka spiken på gokart :rullandeu

O Olof lär väll gå på :kryckor o bli omhändertagen av nån ful :nurse

Ps olof hur gör vi. Ska vi bo i stuga lr?
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
:finger
Vilka blir det som drar till ringen i sommar nu då?
Gör en lista. Vill ju veta vilka det blir som man ska steka i sommar :cool: :slicka

Nej skager du behöver inte skriva upp dig. Att steka dig känns inte som nån bragd :2cool. Ungefär lika givande som att steka spiken på gokart :rullandeu

O Olof lär väll gå på :kryckor o bli omhändertagen av nån ful :nurse

Ps olof hur gör vi. Ska vi bo i stuga lr?
:krama
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Låter ju som värsta upplevelsen att köra med er :banana:banana:banana
Jag hakar på någon dag:tummenupp

Det är en totalupplevelse:kryckor
Första gången jag deltog på en körning med motardgänget var från Medborgarplatsen -06. Jag tror att 50% av hojarna hade tappat bort gruppen redan innan vi hunnit till Roslagstull. I somras var det inte alls så jävligt.
Så motardgänget har blivit bättre! :D
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Sen 06:va Vilken jefla smygmotardwannabe :arsele

Det är en totalupplevelse:kryckor
Första gången jag deltog på en körning med motardgänget var från Medborgarplatsen -06. Jag tror att 50% av hojarna hade tappat bort gruppen redan innan vi hunnit till Roslagstull. I somras var det inte alls så jävligt.
Så motardgänget har blivit bättre! :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sen 06:va Vilken jefla smygmotardwannabe :arsele

Den första körningen med motardgänget var en sån totalupplevelse i bortappade hojar, crasher, delning av gruppen (tex pga av att inte alla hade min ovana att stanna för rött mm) att jag avhöll mig ända tills i somras :D
I inlägg #1451 anmälde jag mitt intresse, läs gärna eftersnacket efter körningen senare i tråden :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51018&page=73

Sjäv tappade jag kontakten med den sista spillran i gruppen ngnstans på Värmdö. Det var lite som "10 små negerpojkar". Ceasar och några andra var det sista jag såg :D
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top