Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Spanade men såg er aldrig. Hade gopro med mig och tänkte bidra med extra film, blir roligare när man klipper.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Spanade men såg er aldrig. Hade gopro med mig och tänkte bidra med extra film, blir roligare när man klipper.

Om du hade varit lite snabbare så kanske dina kulor hade varit med på film. Nu blev det knappt något intressant men jag tog nån minut iallafall.

[YOUTUBE-ID]7XaOHhrzyUY[/YOUTUBE-ID]
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Om du hade varit lite snabbare så kanske dina kulor hade varit med på film. Nu blev det knappt något intressant men jag tog nån minut iallafall.

[YOUTUBE-ID]7XaOHhrzyUY[/YOUTUBE-ID]

Grym studio ni har.. jag har taekwondodräkt så jag kanske kan komma med min bongotrumma?

Är det där i Jordbro?
Jag körde bulten fram och tillbaka.. såg inga moppebusar så jag hakade på ett par trevliga tjejer istället.

Vafan.. du är ju bra på bakhjulet. Lärde du dig det under sommaren?
Jag tog kortet för ca 1 1/2 vecka sedan och övade lite idag.. 3 meter och 20 cm över marken.. grymt nöjd! :D
Får inte upp den med koppling ännu men på 2:an och gas går det bra.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Tog lappen sista maj typ...började precis som du med korta steg framåt...sen slog jag över :D Det är jordbro...den vägen lutar lite annars brukar vi vara i industriområdet där det är lite mer rakt. Skulle dock behöva en längre raksträka....
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag övar på Alfas område som har bra raksträckor och lite trafik förutom alla övningskörare fast du menar kanske långa sträckor när man redan kan köra på bakhjulet. Fruktar att slå över eller ta ned den hårt med snett framhjulet eller vad man nu kommer att göra. Har inga crashpuckar ännu men ska snida ett par i vinter.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Om du hade varit lite snabbare så kanske dina kulor hade varit med på film. Nu blev det knappt något intressant men jag tog nån minut iallafall.

[YOUTUBE-ID]7XaOHhrzyUY[/YOUTUBE-ID]

Tack för igår! Grym musiksmak du har...:va

Synd att inte galna kärringen som körde ut mitt framför mig, när jag var tvungen att köra upp på trottoaren för att undvika en smäll, syntes bättre på filmen.

Ser ut att bli fint väder idag, men ack så kallt...:huvet

Här är till dig, som verkar ha faiblesse för gamla 80-tals låtar:tuttar
http://www.youtube.com/watch?v=VS0kAYePFc4&feature=related
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
80-talet rules. Hade det varit lite mer film hade man kunnat göra något bättre. Fler kameror behövs och fler som slangar ;) Kommer köra idag....kungligt väder :D


Jag övar på Alfas område som har bra raksträckor och lite trafik förutom alla övningskörare fast du menar kanske långa sträckor när man redan kan köra på bakhjulet. Fruktar att slå över eller ta ned den hårt med snett framhjulet eller vad man nu kommer att göra. Har inga crashpuckar ännu men ska snida ett par i vinter.

Jag har tagit den snett i 120 och det var rätt skön känsla...vobblade i 20 meter typ :D Vill man vara på den säkra sidan så ska man inte försöka överstiga 100km/h...vet inte hur det är på era 690 men på min är det döden iallafall...därför lär man sig åka långsamt istället för att powerwheela som varenda apa lyckas med
 
Last edited:

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
80-talet rules. Hade det varit lite mer film hade man kunnat göra något bättre. Fler kameror behövs och fler som slangar ;) Kommer köra idag....kungligt väder :D




Jag har tagit den snett i 120 och det var rätt skön känsla...vobblade i 20 meter typ :D Vill man vara på den säkra sidan så ska man inte försöka överstiga 100km/h...vet inte hur det är på era 690 men på min är det döden iallafall...därför lär man sig åka långsamt istället för att powerwheela som varenda apa lyckas med

när och var tänkte du åka

//Apan
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
80-talet rules. Hade det varit lite mer film hade man kunnat göra något bättre. Fler kameror behövs och fler som slangar ;) Kommer köra idag....kungligt väder :D




Jag har tagit den snett i 120 och det var rätt skön känsla...vobblade i 20 meter typ :D Vill man vara på den säkra sidan så ska man inte försöka överstiga 100km/h...vet inte hur det är på era 690 men på min är det döden iallafall...därför lär man sig åka långsamt istället för att powerwheela som varenda apa lyckas med

åh.. fifan vad läskigt.
690 är inte heller så stabil i högre farter vad jag har hört men ju långsammare på bakhjulet desto grymmare är man enligt mig. Koppling är ju bättre men fick förklarat på forumet att man måste varva upp, slå av gasen lite, gasa, rycka i styret och luta sig bakåt för att powerwheela.

Har mycket skit att göra men hade gärna filmat.
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
åh.. fifan vad läskigt.
690 är inte heller så stabil i högre farter vad jag har hört men ju långsammare på bakhjulet desto grymmare är man enligt mig. Koppling är ju bättre men fick förklarat på forumet att man måste varva upp, slå av gasen lite, gasa, rycka i styret och luta sig bakåt för att powerwheela.

Har mycket skit att göra men hade gärna filmat.

Kopplingen är bättre för då hamnar du på lägre varv när väl slängt upp den....självklart beroende på vilken växel du tänkt börja på. Jag kör i regel på tvåan och växlar upp direkt på 3an...sen kan man ligga och fisa i flera km. Gasar du upp den är risken stor att du redan förbrukat varvet på den växeln och då blir det ryckig gång. Nästa säsong ska du bli kungen på slangen.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
åh.. fifan vad läskigt.
690 är inte heller så stabil i högre farter vad jag har hört men ju långsammare på bakhjulet desto grymmare är man enligt mig. Koppling är ju bättre men fick förklarat på forumet att man måste varva upp, slå av gasen lite, gasa, rycka i styret och luta sig bakåt för att powerwheela.

Har mycket skit att göra men hade gärna filmat.

Smc är riktigt stabil. Inga problem o ligga i farter runt 130-140 utan vobbel :tummenupp
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Kopplingen är bättre för då hamnar du på lägre varv när väl slängt upp den....självklart beroende på vilken växel du tänkt börja på. Jag kör i regel på tvåan och växlar upp direkt på 3an...sen kan man ligga och fisa i flera km. Gasar du upp den är risken stor att du redan förbrukat varvet på den växeln och då blir det ryckig gång. Nästa säsong ska du bli kungen på slangen.


Tvåan känns som en bra växel att starta på. Ska försöka få till det med kopplingen men jag ställer inte in hojen i garaget förren jag fått någorlunda grepp på det där :tuttar



Lindquist: tyckte du skrev förut att du sålde din smc -10:a :va

Ok, smc är stabil men det tyckte inte killen som vurpa men måste väl skylla på nåt. Hihi.. det kan ha varit er jag hörde gasa eller om det var tjejen som skrek.. :D kommer inte håg men jag bor ju i Tumba där ni började filma.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Tvåan känns som en bra växel att starta på. Ska försöka få till det med kopplingen men jag ställer inte in hojen i garaget förren jag fått någorlunda grepp på det där :tuttar



Lindquist: tyckte du skrev förut att du sålde din smc -10:a :va

Ok, smc är stabil men det tyckte inte killen som vurpa men måste väl skylla på nåt. Hihi.. det kan ha varit er jag hörde gasa eller om det var tjejen som skrek.. :D kommer inte håg men jag bor ju i Tumba där ni började filma.

Det är min 4 hoj i år! Jag gillar o byta ibland :D
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top