Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
wesslan78 skrev:
Vi ses vid medis så får vi se hur många vi blir...och om intresse finns :tummenupp

Fan va trist Zana, krya på dig grabben!

Tack!!

Nästa gång, kanske imorgon...

Hoppas ni får det bra, men verkar inte så många som sluter upp? Trist... Kommer väl om några veckor då... Nrä alla slöfockar vaknat ur vinterdvalan... :)

wesslan78

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
R1 -06
Zana skrev:
Tack!!

Nästa gång, kanske imorgon...

Hoppas ni får det bra, men verkar inte så många som sluter upp? Trist... Kommer väl om några veckor då... Nrä alla slöfockar vaknat ur vinterdvalan... :)

Hemma igen efter en tripp till Ticksta, jag och Spider tog ett par varv på banan vilket var RIKTIGT KUL!! Det blev inga rekordvarvtider :D men det var skoj att testa :tummenupp

Ja Zana, hoppas du mår bättre imorgon, Spider och jag ska ev åka lite, kul om du kunde hänga på!

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
wesslan78 skrev:
Hemma igen efter en tripp till Ticksta, jag och Spider tog ett par varv på banan vilket var RIKTIGT KUL!! Det blev inga rekordvarvtider :D men det var skoj att testa :tummenupp

Ja Zana, hoppas du mår bättre imorgon, Spider och jag ska ev åka lite, kul om du kunde hänga på!
..inga rekordtider.... vafalls :hördu :fatta! Vi körde ju så att Farmerlip och Nesse nästan fick skämmas :gnissla :crash

Men vad säger man om Glenn då.... vilken eldsjäl. Nu känns det som vi motardister här i Stockholm får dra vårt strå till stacken och köra på banan han/dom håller på att skapa. Och quad-motarderna..... vilket drag. Å 5-åringar som är ute och drar så det yr om det.... Reeespekt :bow

Som Wesslan sa så.... ev. en tur i morgon. Nån som vet status på bulten ?

.

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
hi,

wesslan78 skrev:

Har också varit ute en sväng idag, men var ligger "Ticksta" !? Är det en motardbana..!? Snälla berätta var den ligger och vad det kostar! Annars har gamla saltsjöbadsvägen fått agera bana idag :lol

mvh

mmr *

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mr * skrev:
Har också varit ute en sväng idag, men var ligger "Ticksta" !? Är det en motardbana..!? Snälla berätta var den ligger och vad det kostar! Annars har gamla saltsjöbadsvägen fått agera bana idag :lol

mvh

mmr *

Ellerhur? Visste inte att det fanns nån bana tillgängligt?!!

Har vandrat inne i hela stan idag typ, såg bara en enda motard, en honda crf 450 vid 1300 på medis typ... Skäms på er!!! :)

Var säkert dih jag såg, kanske, mr *... Eller?

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
hehe

Zana skrev:
Ellerhur? Visste inte att det fanns nån bana tillgängligt?!!

Har vandrat inne i hela stan idag typ, såg bara en enda motard, en honda crf 450 vid 1300 på medis typ... Skäms på er!!! :)

Var säkert dih jag såg, kanske, mr *... Eller?

Ja det kan det ha varit, pladdrade i mobilen en stund vid medis, jag hade en CRF och svart hjälm.
Jag är grymt sugen på att testa bana. Skall bara skaffa ett skinnställ först.. förhoppningsvis nästa helg. Det är dåligt med körningstrådar, vädret har ju varit kanon idag.

mvh

mr *

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mr * skrev:
Har också varit ute en sväng idag, men var ligger "Ticksta" !?

Zana skrev:
Ellerhur? Visste inte att det fanns nån bana illgängligt?!!
Meeeeeen..... måste man tjata va...... Kolla in http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=74502.

Jag skulle uppskatta banan till 50/50 vad gäller grus/asfalt. Kostar gratis, bara å köra (tror jag i alla fall). Vi såg då inte skymten av någon avgift. Glenn (den ultimata eldsjälen) kom och hälsade oss välkomna bara vi visade oss där. Jag gissar att det kommer att kosta någon form av peng vad det lider men det kommer nog Glenn att svara på i den andra tråden.

Mer info lär komma i tråden ovan så..... stay tuned. Förhoppningsvis kommer Farmerlip och Nesse (hardcore boyz till skillnad från oss rookies med välputsade, innan vi körde ett par varv, gatmoppar) skriva nåt där och dessutom lägga in en eller ett par bilder.

Och var Ticksta ligger.... testa http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html och sök på Ticksta. Zooma ut två steg så ser ni 'Motorbana' nordost om Ticksta samhälle.

.

Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Mr * skrev:

mvh

mmr *

Ahhh, gamla saltisvägen är kul, inte så långt ifrån där jag bor... Ultimat knäskrapskurva när man kör under tågspåret.
Den är lite kort tyvärr och man måste vara försiktig vid båtklubbarna, höll på att smälla där förra sommarn.

Finns en bättre motardväg ut mot värmdö som är smalare, kurvigare, längre och mindre bebyggelse omkring. Där blir det rejs i sommar :banana

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Om det är över 10 grader varmt på dan så tänkte jag o en polare vädra motarderna i helgen iaf.

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
ceasar skrev:
Ahhh, gamla saltisvägen är kul, inte så långt ifrån där jag bor... Ultimat knäskrapskurva när man kör under tågspåret.
Den är lite kort tyvärr och man måste vara försiktig vid båtklubbarna, höll på att smälla där förra sommarn.

Finns en bättre motardväg ut mot värmdö som är smalare, kurvigare, längre och mindre bebyggelse omkring. Där blir det rejs i sommar :banana

Ja den är riktigt bra och en av de få kurvor där man inte riskerar bergväggen :hihi vilken väg mot värmdö menar du? (Måste öva:lol )
Kurvan runt henriksdalsberget är en riktigt skön högfartskurva näär det är tomt på bilar. Jag var ute en sväng där idag och en sväng i stan. Men hur som helst , en vägbeskrivning av värmdöspåret måste jag få.
Tack på förhand och ses kanske i sommar. :tummenupp

mvh

mr *

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
Cobra80 skrev:
Någon som ska ut och åka i helgen, leka lite i någe industriområde???

Norr om stan??

om det blir väder?

/mvh Cobra

Skall åka i morgon kväll ngnstans, kollar av här först.

mvh
mr *

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Äntligen en fri helgdag. vad sägs om en tur på Söndag?
Ska bli fint väder och varmt! :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...