Konstigt inlägg!
Har man lite matrial kännedom så vet man att det du skriver inte är helt rätt.
Kör man med en varmförzinkad gängstång och skateboardhjul med brickor i så håller det precis lika bra om inte bättre.
Jag är nog uppe i 12 marksyningar med rejshojen och skrapat mina egentillverkade puckar varje gång. Dom har inte gått sönder en enda gång.
Polaren krascha med sin motard på gatan med ktms egna kraschpuckar och då gick alla hans puckar av....
Så att förespråka ktm originalprylar är lite fel i detta sammanhang tycker JAG. Sen får alla ha sin egen åsikt och uppfattning.
Skillnaden mellan watter wetter och glykol är den att glykolen är hal som olja och vid läckage så måste man sanera banan. Men watter wetter fryser när det är minusgrader.
Jag klipper in Barrets kommentar från en annan tråd oxå.
OBS! Kör inte med lösningen "Billiga skateboardhjul + gängstång" för bakaxel. Hjulen slås bort för enkelt vid vurpa och istället lämnas en gängstång i sin ensamhet redo för att gräva sig ner i backen.
KTM's orginal mverkar vara av bra kvalité så tillverka något liknande det alt. köp färdigt. Finns även axelblock färdiga med krachpuckar att köpa alt. att jag skruvar eller på annat vis fäster något på svingen.
Se till att allt som sticker ut från hojen är skyddat. Gärna fotpinnar (speciellt om det finns grejer som sticker ut när pinnen fälls upp) och styrändar/barkbusters.