Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja hoppas ni hade vett att hålla långt avstånd ifrån honom! :tummenupp

Hur länge hade han haft kortet/hojen?
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
ninjakillen höll ju på att slå en bakåtvolt vid albano också :/ ja viktigt att köra med huvudet på sporthojar...

Det var iaf grymt kul, träsmak i arslet som fan men det är det ju värt!
Ses nästa onsdag om jag orkar efter tentan!
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Tråkit att höra. I like happy endings!

Får hoppas att detta genererar lite mer Onsdags bus framöver. :yoparty
Kanske en lite kortare tur nästa gång så vi hinner in innan snuten gör det.
 

snowfire

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
cbr 1000rr
en frågan?
Vart får man ha regplåten, är de okej att ha den i hjulhuset, eller måste den sitta under stänkan??
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
han var nära att plocka mig när han körde om 2 gånger så jag vågade aldrig köra om han....det såg för farligt ut...och polaren hans hade ju inget körkort....inte konstigtatt ninjan klotade..tråkit men säkert förkänat...

Jörgen Karlsson skrev:
2152279 Det jag såg av hans körning såg inte så rutinerat ut kan jag erkänna. (Men det borde jag ju -som gammal gnällspik- ha sagt till honom igår innan det hände istället)=/
/J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
lerox78 skrev:
2154142 han var nära att plocka mig när han körde om 2 gånger så jag vågade aldrig köra om han....det såg för farligt ut...och polaren hans hade ju inget körkort....inte konstigtatt ninjan klotade..tråkit men säkert förkänat...

Ibland undrar man om inte en sån personskadefri smäll kan vara bra, det skrämmer bort dem från ngt de kanske inte borde hålla på med på ytterligare många år. Oavsett kort eller ej.

Hoppas du fick fart på fläkten och kylningen?
Jag har kört hojen i bromsbänk hela eftermiddagen/kvällen. Hittade 10% mer vrid i hela registret tack ver en modd av min luftburk och dito bestyckning. Räckte till 7 hk till! =) Åkte Bogesundsvägen några vändor på vägen hem från Åkersberga.

/J
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
tog du bort några dämp brickor på dämparn eller?? jag ska kolla säkringen imorgon på min hoj....

Jörgen Karlsson skrev:
2154555 Ibland undrar man om inte en sån personskadefri smäll kan vara bra, det skrämmer bort dem från ngt de kanske inte borde hålla på med på ytterligare många år. Oavsett kort eller ej.

Hoppas du fick fart på fläkten och kylningen?
Jag har kört hojen i bromsbänk hela eftermiddagen/kvällen. Hittade 10% mer vrid i hela registret tack ver en modd av min luftburk och dito bestyckning. Räckte till 7 hk till! =) Åkte Bogesundsvägen några vändor på vägen hem från Åkersberga.

/J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
lerox78 skrev:
2156220 tog du bort några dämp brickor på dämparn eller?? jag ska kolla säkringen imorgon på min hoj....
Provade med 24 stycken brickor i och täta end-caps, dvs samma konfiguration som när vi åkte, gav bara 2 hk med öppna lock så jag fortsätter med samma.Dvs liten vinst till priset av så mycket högre buller, inte så snällt när man kör så mycket i stan som jag. Mindre antal brickor och täta end-caps gav nättre lågvarvsvrid men började tära för mycket på toppeffekten.

Har skurit bort hela kanten på kåpan till luftburken och kompenserat med större munstycken och lyft nålen ett hack det var den åtgärden som höjde effekten mest. Fick in mer luft och därmed mer bensin. Fick sedan 5 hk till när jag provkörde helt utan luftburk. Så i vinter ska jag nog ta mig tid att bygga en burk med större volym och större filterarea. Problemet är ju dock att man inte vill vika ut högerbenet alltför mycket mer.

Hoppas det är säkringen som är felet på din hoj. Nu ska jag sluta med mina off-topic-inlägg i motardforumet innan ngn säger åt mig! =)
Ha en skön helg! Vi tycks ju slippa regn!
/Jörgen
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
opium skrev:
2159790 fan d e ju helt dött i den här tråden, ingen som vill åka eller?


Hade gärna velat åka idag men med tanke på att jag hårdkört grus igår ca 30mil så är jag ganska mör i kroppen!
 

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Ort
Sthlm, Tullinge
Hoj
Cbr 954
fan vilka usla människor som hänger i tråden asso!! :huvet
fan på onsdag ska det härjas i området skogskyrkogården, då gäller det att hänga med asso! :yoparty
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Sorry grabbar, jag ska jobba i Gävle i morrn.
Tror inte jag hinner hem innan det är för sent :huvet

Hoppas ni får en trevlig kväll!
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Klamster skrev:
2178756 det händer ju inte mycket i denna tråden längre
vart har alla tagit vägen?!!?


Ja men ni får väl flytta till nyköping istället.. isåfall e jag på näsomhelst!! =)
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vi får ta och dra ihop nåt.
Kanske inte den här veckan dock. Kollar man på smhi ser hela veckan ut att vara skit för tillfället, men de har ju haft fel förr :)
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top