Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tror jag hittat en passande tur, se till att hojarna är fulltankade mm så åker vi ganska omgående!

Åker hemifrån kl 17:15
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Ex3mX skrev:
2299251 Olof: Tryck i lite startgas.

-PLM-: Vill du inte följa med i dag och köra lite?
Jag har träffat dig förra året vid Spånga några ggr.


Ser fram imot kl18 idag :tungan

Ska prova startgas, en kollega sa samma sak. Själv var jag inne på tänsdtiftet med får inte bort skiten eftersom jag inte har orginalgrejer.

(Sämsta placeringen av tändstift i motorns historia?)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ex3mX skrev:
2299251

-PLM-: Vill du inte följa med i dag och köra lite?
Jag har träffat dig förra året vid Spånga några ggr.

Ska försöka sikta på nästa vecka. Ikväll blev det mysig middag med tjejjen istället.
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Tack alla inblandade för en kanonrepa, hoppas att du som vurpa tog dig hem. Ruggigt bra vägar, bra tempo och trevligt folk. Hoppas att det blir fler sådana rundor, betyget blir :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp .
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tackar tackar! :Bugar

Jisses jag trodde inte vi skulle bli så här många, var vi 15 st som mest eller?
Det var väl 3 st incidenter därav Ex3mX kom ut i gruset/gräset och får köpa ett nytt bromshandtag. Hoppas du tyckte om de lilla vi hann köra.

Lite svårt att bedöma allas körvana, det är därför man försöker vänta in vid varje större korsning. Så alla kör efter sin egen förmåga hoppas jag och inte stressar sig fram.

Tack Spider som tog oss från Brottby vidare mot Åkersberga, nu kommer jag komma ihåg vägen! Tjejen med den gula Duken, hoppas jag inte skrämde dig med vägarna då du och ditt sällskap vek hemåt på väg till Trosta Gård!
Hoppas ni nöjt lite av vägarna även om vi mötte en jäkla massa andra hojar på vägarna.



Hade gärna velat följa med till skogskyrkogården och lekt lite men som sagt i skrivandet stund så åker vi mot Åland om ca 10min så jag behövde sömn!

BTW: Du med Honda FMX650, han på Öhlins som jag inte kom på namnet är Lars Axelsson

Vem är nästa Onsdag,s reseledare?????? :D
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Otroligt kul att så många följde med.
Synd att jag inte kunde köra vidare :D

Lite ont i högersidan av kroppen idag :näsblod

Snyggt jobbat Motardnisse!
Den lilla bit av väg jag fick köra va riktigt nice!

Hoppas ni hade det trevligt hela kvällen

//Crash And Burn
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Fin repa igår!!
Trevligt fôlk, sköna vägar, duktig reiseleiter och fina hästar och kossor som visade djup uppskattning när vi brölade förbi... :tomten

Incidenter å incidenter, du räknar väl inte in mitt "undrar-hur-djupt-det-här-diket-är" eller "hur-stora-är-egentligen-grodynglen-nu-efter-den-ihållande-värmen" i den statistiken Motardnisse? Lite vingel bara med avslutande spontan offroad-körning i det sommarfriska gräset (i diket)... dock max 2 (!)fötter i marken samtidigt, ultrarapid-läget påslaget och jag satt som klistrad på sadeln hela tiden, aj pråmise! :)

Riktigt fin repa igår! :yoparty :Bugar
 

Whoopass

Medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
Tack tack !!!!! För en fin runda, hoppas att det blir så här på kommande onsdag.
(Jag drar på semester till Norrland nu i 2 veckor men om det blir så här många nästa onsdag då kommer jag ner för dagen å leker med er , så dom som vett att dom ska med!! skriv i tid!!! för såna här äventyr vill man inte missa :Bugar


Å vilken jävla tur att jag inte såg E x 3 i M´s vurpa så slapp den bli protokollförd!Vem var det som :7peta dig i diket ELLER :lol Tur det gick bra med dig vi syns å hörs!

Å våran donna på den gula mopeden hopas att du inte är helt blå å gul!!!
men ta tillfället i akt utnyttja din pojkvän (Man) (Aj jag har ont i foten, älskling kan inte du hämta ett glas vatten åt mig det gör så ont tack) :hihi :hihi de skulle jag göra i alle fall.
hoppas att ni två blir med fler gånger , det va grymt med så många!




Det blir: :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :Bugar av 5
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
var nog er jag träffade på ute vid fresta vägen.. såg ut att vara ett gäng.. kanske ansluter till er nästa vecka då det inte är så lätt att hänga med sporthojarna.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Skitskoj!!

Ja, det var verkligen kanonkul!!! Jag är definitivt på igen.

Det var guldvägar utmed hela rundan. Är det någon som kan beskriva för en lokalsinnesbefriad vart vi åkte nånstans? Jag trodde att vi fortfarande var bak Arlanda nånstans när vi plötsligt poppade fram på Waxholmsvägen. :3freak

Hoppas att ni som fick lite markkänning inte har alltför stora skavanker.

Det var kul att se slangkungarna dominera utmed vägarna. Imponerande!
Jag vill oxå kunna...
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Whoopass skrev:
2302003 Tack tack !!!!! För en fin runda, hoppas att det blir så här på kommande onsdag.
(Jag drar på semester till Norrland nu i 2 veckor men om det blir så här många nästa onsdag då kommer jag ner för dagen å leker med er , så dom som vett att dom ska med!! skriv i tid!!! för såna här äventyr vill man inte missa :Bugar


Å vilken jävla tur att jag inte såg E x 3 i M´s vurpa så slapp den bli protokollförd!Vem var det som :7peta dig i diket ELLER :lol Tur det gick bra med dig vi syns å hörs!

Å våran donna på den gula mopeden hopas att du inte är helt blå å gul!!!
men ta tillfället i akt utnyttja din pojkvän (Man) (Aj jag har ont i foten, älskling kan inte du hämta ett glas vatten åt mig det gör så ont tack) :hihi :hihi de skulle jag göra i alle fall.
hoppas att ni två blir med fler gånger , det va grymt med så många!




Det blir: :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :Bugar av 5


Var det kul på skogis? Ska byta olja o däck tänkte jag nu i veckan. Är trött på mina grus sulor, men får väl börna upp dem innan på nån träff hehe.

Btw vem var det som tog lite bilder? Kan inte du lägga upp dem :)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
De va flera av oss som garvade när vi mötte er bl.a. i en korsning.
Snacka om två olika dagisgrupper som ska över vägen :D

När jag blir stor ska jag ha en Motard i garaget.. åxå.
 

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Tack för en trevlig runda. :tummenupp

Här är några bilder.

Bild 1. Motardnisse har litet infomöte om vägvalet.

Bild 2. Dikeskörningen.

Bild 3. Uppsamling vid Waxholmsvägen.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    138.2 KB · Visningar: 120
  • 2.JPG
    2.JPG
    140.3 KB · Visningar: 117
  • 3.JPG
    3.JPG
    131.3 KB · Visningar: 117

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Det borde vara förbjudet att skriva hur roligt det var, tänk på oss som inte åkte med.

Eftersom den tidigare tidsplanen sprack så får jag sätta upp en ny: Hojen SKA rulla (för egen maskin) SENAST onsdag!
Någon måste ju sticka ut lite bland alla dessa ktm:er också. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Försöker förklara lite hur vi körde!

Är ni beredda?

Som sagt vi utgick från Mcdonalds sveavägen, vidare mot järva krog för att hämta upp några!

Upp på E4, svängde av mot helenelund och åkte mot sollentuna. Sen från sollentuna mot edsberg där vi tog vänster mot täby kyrkby väg 256, förbi väsjöbacken och rakt fram istället för att svänga mot uppl väsby!

Kommer på vägen där norra länken byggs, åker förbi Hagby tippen på vänster sida och efter ca 700m så kommer vi till en korsning där vi tar bron över den tilltänkta norra länken. Efter bron så forsatte vi rakt fram och väntade in alla! Vägen vi körde på där heter skålhamravägen! http://kartor.eniro.se/query?streetname=vallentuna&what=map&asearch=1

Alt

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...UCSB:TextBoxWho=&UCSB:TextBoxWhere=vallentuna

Utgår från Eniro.se alt hitta.se går det att pila ner för att se vart man åker.

På den vägen kommer man till en korsning där ett rökeri ligger, fortsätter rakt fram, det är på denna väg
en del hade svårt att hålla sig på vägen men det gick bra! Fortsätter denna skålhamravägen fram till väsbyvägen, väg 268.
Där tar vi till vänster och fortsätter den tills vi kommer till en väldigt skarp vänster sväng, där tar vi in till höger. Vägen verkar inte heta något men man kommer till mällösa och fortsätter ända bort till sälna och en T-korsning. Där tar vi till höger och fortsätter ända tills man ser skylten Husby till vänster, där svänger vi av. Vi åker förbi bla bergby & vreta och kommer fram till kimsta och en stor väg "almungevägen". Tar till höger där och forsätter den vägen ända bort till Trosta Gård där även Olle Ohlsson,s butik Mcsport ligger säljer mkt till KTM & Husaberg. Möter upp någon person där. Fortsätter på almungevägen och väg 273 men svänger inte mot Arlanda i höjd med Trosta Gård!

I höjd med Albano ca 3-4 min från Trosta Gård tar vi till höger mot frösunda mm och fortsätter till en korsning vid Skrattbacken enligt kartor, Där tar vi till vänster. Fortsätter tills vi kommer till Haga och en fyrvägskorsning där vi tar till höger. Kommer fram till en liten knepig korsning om man inte känner till den där vi kör rakt fram. Kör igenom lindhomen vars väg heter tydligen lindholmsvägen ända fram till vallentuna där en T-korsning kommer och man har brandstationen på vänster sida. Vi tar till höger för att tanka på Shell ca 500-600m ner för backen.

Alla nytankade så åker vi ut på Angarnsvägen som vi kom ner för tidigare upp till rondellen där vi fortsätter rakt i rondellen mot Brottby och väg 268. Kommer fram till en korsning där en kyrka ligger till vänster, där tar vi till vänster och forsätter på väg 268 ända bort til brottby och förbi danspalatset för de som vill dansa någon gång :rofl

Åker över E18 igenom Brottby och svänger av in till höger på en väg som heter Össebyvägen "össeby-garn" och fortsätter hela denna väg tills vi kommer fram till korsning där sockenvägen fortsätter där vi tar till höger. Fortsätter denna väg tills vi kommer fram korsningen stora vägen "Roslagsvägen". Där tar vi till vänster och fram till rondellen för att sedan ta till höger mot Svinninge. Fortsätter hela denna väg Svinningevägen tills vi kommer till väg 274 för att åka mot vaxholm och bogesund!

:död pustt, det var en lång beskrivning!

Roligt att så pass många tyckte om sträckorna!

Nå Spider tar du Södersidan nästa Onsdag?? :Bugar

Eventuellt kanske jag inte kan haka på men nu vet vi ju att det finns en jäkla massa motarder i Stockholm! :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nickeluring skrev:
2302201
Det var kul att se slangkungarna dominera utmed vägarna. Imponerande!
Jag vill oxå kunna...

He he he det är bara att träna, det finns inga genvägar!

Dock är jag knappast någon slangkung, det får Ex3mX stå för!
:3freak
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
motardnisse skrev:
2304448 He he he det är bara att träna, det finns inga genvägar!

Dock är jag knappast någon slangkung, det får Ex3mX stå för!
:3freak

Jag tränade i morse på väg till jobbet. Jag höll på att slå över så det stod härliga till ett stenkast från polisstationen i Solna. :brinnerup
Det var bara att byta ut kalsongerna mot pappershanddukar när jag kom till jobbet.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
motardnisse skrev:
Nå Spider tar du Södersidan nästa Onsdag?? :Bugar
Inte nu på onsdag eller den efter det heller. Men sen så.... kanske..... Först bär det iväg med fru och lilleman till Fiskens hockeyskola (du vet vad som väntar om typ 9-10 år :hihi) och sen 5 dar strax norr om Whoopass-country.

.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top