Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Krille-666 skrev:
2292626 måste få min servad 260 mil nu men ragnar är inte så lätt att få tag på :huvet
Han har [haft?] semester, det är ju Tony/verkstan du skall ringa.

MEN, du lyckades ju skruva på blåset (visst var det väl så?) så en liten, liten service.... Vad är det ? Gör det själv i stället. :tummenupp

.

motardnisse skrev:
He he då blir det touring!
Tro jag inte på. Om allt klaffar så hakar jag oxå på.
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Tror ni att man hänger me med om man har en mopet som går 110-115? eller kommer det bli jäkligt jobbigt? :brinnerup

Jag har en relativt bra dv-kamera och filmar gärna lite om ni tänkt stanna och träna lite :)
 

Whoopass

Medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
Cyren skrev:
2294700 Tror ni att man hänger me med om man har en mopet som går 110-115? eller kommer det bli jäkligt jobbigt? :brinnerup

Jag har en relativt bra dv-kamera och filmar gärna lite om ni tänkt stanna och träna lite :)

Tror du får det svårt att hänga på!!!! :va :va :va



Ja för mig får du mer en gärna följa med om du har ålder för att köra fortare en 50kmt!!!!
Men det är, om du har full utrustning annars kan du glömma att du får åka med!!
( hjälm , rygg skena , skin ställ , skin handskar , riktiga mc stövlar , !!!!! )
 
Last edited:

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Onsdag 12/7 kl 18.00 på Donken sveav/odeng

Spider skrev:
2292890 Om allt klaffar så hakar jag oxå på.

Jag är med på onsdag! Sköna småvägar i Vallentuna med Motardnisse som touring-chef kan man ju inte motstå!!!
Nu kör förresten även jag med riktigt skinnställ :banana

Finns det risk vi kör vilse där uppe i vildmarken? Isf kan jag ta med GPS:en (och tält, lysraketer, nödkäk och satellittelefonen.. :tungan )


Förslag: Träffas på Donken sveav/odeng kl 18.00 på onsdag 12/7
(absolut ingen diss till Medis, men ska vi ändå norrut så är ju Donkisch på vägen..)

Ses!
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Whoopass skrev:
2294989 Tror du får det svårt att hänga på!!!! :va :va :va



Ja för mig får du mer en gärna följa med om du har ålder för att köra fortare en 50kmt!!!!
Men det är, om du har full utrustning annars kan du glömma att du får åka med!!
( hjälm , rygg skena , skin ställ , skin handskar , riktiga mc stövlar , !!!!! )

:rofl det är ingen moped jag kör, eller nästan, det är lätt mc. Jag har körtkort sedan ett år tillbaka och skinnställ och allt som har med skydd att göra
:näsblod

men det kan bli rätt svårt endå antagligen, men om ni vet med er att ni ska stanna och träna någonstans så svänger jag gärna förbi och filmar lite
 

Whoopass

Medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
Cyren skrev:
2295014 :rofl det är ingen moped jag kör, eller nästan, det är lätt mc. Jag har körtkort sedan ett år tillbaka och skinnställ och allt som har med skydd att göra
:näsblod

men det kan bli rätt svårt endå antagligen, men om ni vet med er att ni ska stanna och träna någonstans så svänger jag gärna förbi och filmar lite
Då så! då vet du ju vad som är fram å bak på din mc :hihi :tungan!!! tror inte att vi kommer att åka i väg för att träna men man vet aldrig vad majoriteten vill !!!
Jag före drar en skön å lugn runda!!!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Whoopass skrev:
2295032 Då så! då vet du ju vad som är fram å bak på din mc :hihi :tungan!!! tror inte att vi kommer att åka i väg för att träna men man vet aldrig vad majoriteten vill !!!
Jag före drar en skön å lugn runda!!!

skämtar du eller haha, om jag inte minns fel så var det väl du som körde mest på bakan :hihi. Lelles hade 3 VECKORS väntetid jävla sopor ska ringa mcsport nu och kolla med dem :)

Cyren jag tror du får svårt att hänga på med din 125a om det är Ex3mX som tar täten hehe. Men du skulle kunna haka på nånstans det brukar juh bli så att man stannar nånstans och wheelar lite :)
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
ringde mcsport verkade vara rätt fullt där också...ingen som kan hjälpa till med att fixa skiten? typ du motardnisse? :)
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Krille-666 skrev:
2295168 ringde mcsport verkade vara rätt fullt där också...ingen som kan hjälpa till med att fixa skiten? typ du motardnisse? :)


Byta olja och såna krejor är ju inte speciellt svårt. Ska du därremot börja pilla på ventiler så säger jag upp mig iaf.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2295168 ringde mcsport verkade vara rätt fullt där också...ingen som kan hjälpa till med att fixa skiten? typ du motardnisse? :)

Ska du bara byta olja eller?
 

Whoopass

Medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
Krille-666 skrev:
2295168 ringde mcsport verkade vara rätt fullt där också...ingen som kan hjälpa till med att fixa skiten? typ du motardnisse? :)
Fan du har väll en KTM!! svar: ja! oki då är det inga problem för det är väll en diselmotor i dom, det är vad jag har hört i alle fall !!!! :lol :hihi :Bugar
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
jag vet inte vad dem gör vid 250 mils service eftersom jag aldrig varit med om det förut, så kan inte svara på frågorna :tummenupp
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Krille-666 skrev:
2296322 jag vet inte vad dem gör vid 250 mils service eftersom jag aldrig varit med om det förut, så kan inte svara på frågorna :tummenupp
Manualen mannen, manualen !! :fakta

Olja och filter är det enda som skall göras enl. den, gjort på en pisskvart. Kolla http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/2004_660_smc_se.pdf.

Sen brukar ju luftfiltret må bra av en tvätt och lite ny fräsh olja oxå. Och som en sista grej, gå igenom och efterdra varenda skruv på hojen så slipper du lämna ett spår av skruvar efter dig på gatan.

.
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Ska ni med i dag?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124608
Jag ska ta en sväng dit efter jobbet, Värma upp lite tills i morrn :)
Krille: är det inte 250mil service på dom där?
första gör man efter 100mil sen blir det väll 350mil?

På min så bytte dom stift, olja och filter (luft och olje)
Inget mer.

Whoopis: Du är hård men rättvis :rofl

Donken på Onsdag fungerar för min del.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Förbannade tjejen har drabbats av nackspärr, ska verkligen försöka på onsdag. Lite svårt att ta hand om ungen om man har nackspärr. Men hav tröst jag försöker komma med någon lösning.

Idag kan jag definitivt inte! :huvet

EDIT: Lyckade få en akuttid hos en kiropraktor så jag få hoppas på det bästa!
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nån som vill busa ikväll? Har tänkt leka i Kista ind.omr och lyckas förhoppningsvis få med mig en kameraman. Det ska skrapas plåtar, sladdas och hoppa i trappor. Drar ut ca 20.00-20.30 så alla gubbar hunnit hem till sina fruar.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top